IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi показа дизелово RS5

Купето разполага с 385 к.с. и 750 Нм

Audi показа дизелово RS5

Компанията Audi представи концептуален вариант на купето RS5, което е снабдено с нов 6-цилиндров дизелов мотор с обем 3.0 литра. Моделът е създаден, за да отбележи 25-годишнината на двигателите TDI.
Audi показа дизелово RS5
За първи път моторът, който задвижва RS5 TDI бе показан от германския производител през 2012 г., но едва сега е поставен на прототип. Двигателят тежи 192 кг., а мощността му е 385 к.с. Максималният въртящ момент, който се достига, е 750 Нм.

Агрегатът разполага с електрически задвижван компресор и стандартна турбина. Така нареченият "e-boost" се използва, за да може да осигури тяга при работа на ниски обороти, като сработва още при 1250 об/мин. и работи до 3000 об/мин., когато се активира традиционната турбина. Подобна система позволява да се избегне турбо-ямата, като освен това се подобрява икономията на гориво.

Прототипът Audi RS5, снабден с новия турбо-дизел, ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди (по думите на създателите му). Максималната скорост на купето е ограничена по електронен път на 280 км/ч.

За сравнение, серийното купе с 4.2-литров бензинов мотор ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди. Освен това стандартното RS5 разчита на 7-степенна роботизирана трансмисия, докато новият прототип е оборудван с 8-степенен автомат.

Очаква се новата версия да се превърне в предвестник на първото серийно Audi RS с дизелов мотор. Най-вероятно тя ще се появи на пазара през следващата година, но засега няма официална информация за това.

Снимки: Audi

Тагове: tdi audi rs5 tdi
0 от 500
  • #31
    40 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    (RX8 показва че само коне не стигат)---------------къде го показва?Кажи за друга кола с близки характеристики до RX8 и мноооооого нютон метри да е по-бърза и добра.Ами няма.Проблемът там е ванкела,че не успяха да го направят да отговаря на еконормите.И точно RX8 е пример,че въртящ момент не трябва на спортен автомобил.А това,че дизелите били с по-дълъг живот са приказки от 1001 нощ.За да сме по-точни БЯХА.Един чист дизел може да надживее собственика,но повечето наточени съвременни не.
  • #30
    37 rate up comment 11 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    като отчетем че турбината и дюзите са консуматив на толкова надрусан двигател може да се каже че е по-траена само нютони или само коне не помагат (RX8 показва че само коне не стигат)
  • #29
    36 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Тракторист , конете и нютоните винаги са работели в синхрон...но при дизела въртящият момент расте много винаги особенно при чип...неизбежно е...и няма да се изхаби толкова лесно..дизела обикновенно има по-дълъг живот
  • #28
    37 rate up comment 11 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    CVT e continuously variable transmition или вариатор - там има само 1 предавка и няма нищо общо multy/s-tronic
  • #27
    36 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    По-принцип 3.0 дизела на Ауди винаги е бил комън реал...не съм сигурен само за първата версия 204 к.с.която беше дали не е с обикновенна система (без реил под-налягане)...
  • #26
    39 rate up comment 14 rate down comment
    тракториста ( преди 10 години )
    И на кого са нужни толкова големи въртящи моменти само да попитам.На хлапетата да се кефят сигурно.Нивата ли ще орете с това Ауди или каравана ще теглите?Това е кола със спортни характеристики.При спортните коли са важни обороти,коне и тегло.Друго няма!Предвид спецификата на дизелите и работата на тези двигатели,най-неудачното е да надуеш дизел до такива стойности.Вярно,че ще върви но до кога!Няма да е за дълго...
  • #25
    38 rate up comment 12 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Не сте ме разбрали правилно - не казвам, че е революция - просто Аз не съм виждал друг модел с такава комбинация дизел, ел. компресор и нормална турбина.Иначе за въртящия момент няма проблем ако не се лъжа Q7 V12 TDI беше с 1000 nM.Моделите с напречен двигател ползват DSG, малките с надлъжен мултитроник (CVT) а на големите му викат "типтроник" който май си е с хидротрансформатор.
  • #24
    38 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тва помпа-дюза ли е?Ако не е не ми го фалете!А колкото за метана на дизелови тракалки си има от много години.Само,че е неизгодно монтирането му на автомобили и ги ползват тези уредби за камиони и автобуси,които се движат в населени места,за да не замърсяват,а не че е чак толкова на сметка от разхода.
  • #23
    36 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Да бе знам , затова го написах...просто го няма още толкова разпространено сред автомобилите..макар че има вече метанови уредби за коли макар и скъпи , който редуцират разхода с около 30 %, като вкарват в дизеловата система по-малко метан...градският транспорт е дизел с метанова уредба
  • #22
    41 rate up comment 10 rate down comment
    до до ФИЛ ( преди 10 години )
    ФВ не слагат ДСГ на Ауди, Мултитроник се поставя в най-евтините модели на Ауди които са с предно предаване. Които са с Quattro са с типтроник а при спортните ресии s-троник. А в статията пише ПОД 4 сек. Което значи 3 и нещо си. RS6 заводско го дават 3,9сек. но в тестовете слиза под 3,7. Така, че нека излезе модела серийно и тестовете ще покажат каква е динамиката му. Учудващо за мен дизелаците вадят по-добра динамика от бензиновите, но прекалено голям въртящ момент, за който са нужни специални трансмисии. Не знам ако извадят 600-700к.с. дизел въртящия момент дали няма да стигне 1500 Нютон метра. С такъв въртящ момент спокойно ще може да тегли влакова композиция.