В близките години ни очаква нашествие на не особено красиви автомобили, заяви главният дизайнер на концерна Volkswagen AG Валтер да Силва в интервю за Automotive News.
.jpg)
Според италианеца основната причина за това опитите за сваляне разхода на гориво и на нивата на вредните емиисии. Да Силва е категоричен, че германският концерн няма да промени стила на автомобилите си в близките 10 години, но други производители ще бъдат принудени да експериментират с дизайна, за да получат по-добри резултати.
„Моето мнение е, че дизайнът трябва да бъде прост – твърди Да Силва. – Страхувам се обаче, че високите изисквания за екология на колите ще доведе до завръщането на не толкова естетични форми. Подобряването на аеродинамиката и свалянето на теглото на автомобилите може да бъде постигнато и по друг начин – като се използват леки материали. Това не е изкуство, а цяла наука. Използването на аеродинамичен модел няма да промени имиджа на марката, той просто измерва коефициента на съпротивление.“
Като пример за успешен дизайн италианският специалист посочи хибрида Volkswagen XL1 (на втората снимка), който харчи едва 0.9 л/100 км. Според Да Силва тази машина има идеален дизайн – тя е компактна, има отлична аеродинамика и простота на формите. И като цяло представлява огромна крачка напред в областта на дизайна.

„Вижте автомобилите от епохата, когато все още не се бяха появили изискванията за безопасност на пешеходците и ги сравнете със съвременните машини. Разликата е доста голяма – старите са много красиви, докато сегашните изглеждат еднакво. Очаквам за бъдеще дизайнерите да започнат да използват един аеродинамичен стандарт и да правят минимални промени във външния вид, за да може моделите да се различават един от друг“, категоричен е Да Силва.
Главният дизайнер на VAG даде пример за това – хибридите Honda Insight и Toyota Prius. Според италианеца главната цел при създаването им е била снижаване на аеродинамичното съпротивление. Затова и на външен вид те са почти идентични, като се различават единствено в някои дребни детайли.
Снимки: Volkswagen


7