IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

Валтер да Силва е категоричен, че немският концерн няма да прави промени в стила през следващите 10 години

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

В близките години ни очаква нашествие на не особено красиви автомобили, заяви главният дизайнер на концерна Volkswagen AG Валтер да Силва в интервю за Automotive News.

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

Според италианеца основната причина за това опитите за сваляне разхода на гориво и на нивата на вредните емиисии. Да Силва е категоричен, че германският концерн няма да промени стила на автомобилите си в близките 10 години, но други производители ще бъдат принудени да експериментират с дизайна, за да получат по-добри резултати.

„Моето мнение е, че дизайнът трябва да бъде прост – твърди Да Силва. – Страхувам се обаче, че високите изисквания за екология на колите ще доведе до завръщането на не толкова естетични форми. Подобряването на аеродинамиката и свалянето на теглото на автомобилите може да бъде постигнато и по друг начин – като се използват леки материали. Това не е изкуство, а цяла наука. Използването на аеродинамичен модел няма да промени имиджа на марката, той просто измерва коефициента на съпротивление.“

Като пример за успешен дизайн италианският специалист посочи хибрида Volkswagen XL1 (на втората снимка), който харчи едва 0.9 л/100 км. Според Да Силва тази машина има идеален дизайн – тя е компактна, има отлична аеродинамика и простота на формите. И като цяло представлява огромна крачка напред в областта на дизайна.

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

„Вижте автомобилите от епохата, когато все още не се бяха появили изискванията за безопасност на пешеходците и ги сравнете със съвременните машини. Разликата е доста голяма – старите са много красиви, докато сегашните изглеждат еднакво. Очаквам за бъдеще дизайнерите да започнат да използват един аеродинамичен стандарт и да правят минимални промени във външния вид, за да може моделите да се различават един от друг“, категоричен е Да Силва.
 
Главният дизайнер на VAG даде пример за това – хибридите Honda Insight и Toyota Prius. Според италианеца главната цел при създаването им е била снижаване на аеродинамичното съпротивление. Затова и на външен вид те са почти идентични, като се различават единствено в някои дребни детайли.
 
Снимки: Volkswagen 
0 от 500
  • #16
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Mika ( преди 11 години )
    Isn't it ironic :)
  • #15
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мдаа, немската машина не прощава.Яко щампова мозъци и тва е.Дизайнерът който извая алфа ромео 147 и 156 обяснява как тоя триколесен *** XL1 за четвърт милион лева изработен от половин тон рециклирана пластмаса (не искам да знам преди тва кво е била,сигурно използвани тоалетни седалки) бил пример за успешен дизайн.*** е безкрайна.
  • #14
    21 rate up comment 3 rate down comment
    до Batman ( преди 11 години )
    Ето от къде ще дойде нашествието на не особено красиви автомобили... :D
  • #13
    20 rate up comment 5 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Този XL1 ако го има за добър дизайн трябва спешно да си смени професията.
  • #12
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Batman ( преди 11 години )
    Чичкааааааа, вие от сума ти години само грозни коли правите!!!! Каква новина е това за теб, не знам.
  • #11
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Зауеркраут ( преди 11 години )
    Колкото до дизайна - ВАГ не са с лош дизайн, но е ужасно остарял. Дизайна трябва да еволюира, не може да се тъпче на едно място. В момента последен модел Джета изглежда като Тойота Карина от преди 20 години. В кой век живеят дизайнерите на ВАГ???
  • #10
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Зауаркраут ( преди 11 години )
    На Льо Ман има нови правила - количеството гориво за обиколка е еднакво за дизелите и за бензините. Така че дизелите ще ядат голям пердах, както вече ядоха на Силвърстоун и Спа.
  • #9
    24 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Как да се удвои стойността на Тойота? Като се напълни резервоарът. Как да си осигурим резервни части за Тойота? Като видите друга Тойота, карайте след нея. Каква е разликата между Тойота и куче-водач за слепи? Никаква: за да ги купите трябва да сте сляп. Какво е написано на последната страница от инструкцията към Тойота? Разписание на автобусите. Как да отървем от Тойота? Като я напръскаме със спрей за премахване на ръжда. Нужен ли е на Тойота четвърти ***? Да, за да напомпим еърбега. Защо е нужно подгряване на задното стъкло на Тойота? За да не замръзват ръцете, когато го буташ. Кой детайл от Тойота е най-малък? Мозъкът на водача. Колко човека трябват, за да се сглоби Тойота? Двама: един да придържа, друг да залепва. Каква е разликата между бордей и Тойота? Никаква: срам те е само докато влизаш и излизаш, а вътре ти е хубаво. Защо двама собственици на Тойота при среща не се поздравяват? Защото вече са се срещали сутринта в сервиза.
  • #8
    7 rate up comment 15 rate down comment
    trb ( преди 11 години )
    Наистина..особено новата Карера е яко грозна..хахахах идва Льо Ман и пак ще Ви четем тъпотиите след като супер изостаналите грозни дизели вземат златото :)
  • #7
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хахахаха, този ме спука от смях. Компанията ВАГ с най-смешните и грозни коли да казва, че другите щели да правят грозни е нещо невиждано и нечувано. Баси! Нямам думи просто. Тези наистина живеят в паралелна вселена и май не виждат какво бълват заводите им. Абе хайде да преглътнеш грозния дизайн на ВАГонетките и да се примириш, че караш най-пенсионерската кола, но с техниката какво става. Кога ще оправят поне малко качеството. С тези китайски варели пълни с асфалт май никога няма да стане...