IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

Валтер да Силва е категоричен, че немският концерн няма да прави промени в стила през следващите 10 години

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

В близките години ни очаква нашествие на не особено красиви автомобили, заяви главният дизайнер на концерна Volkswagen AG Валтер да Силва в интервю за Automotive News.

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

Според италианеца основната причина за това опитите за сваляне разхода на гориво и на нивата на вредните емиисии. Да Силва е категоричен, че германският концерн няма да промени стила на автомобилите си в близките 10 години, но други производители ще бъдат принудени да експериментират с дизайна, за да получат по-добри резултати.

„Моето мнение е, че дизайнът трябва да бъде прост – твърди Да Силва. – Страхувам се обаче, че високите изисквания за екология на колите ще доведе до завръщането на не толкова естетични форми. Подобряването на аеродинамиката и свалянето на теглото на автомобилите може да бъде постигнато и по друг начин – като се използват леки материали. Това не е изкуство, а цяла наука. Използването на аеродинамичен модел няма да промени имиджа на марката, той просто измерва коефициента на съпротивление.“

Като пример за успешен дизайн италианският специалист посочи хибрида Volkswagen XL1 (на втората снимка), който харчи едва 0.9 л/100 км. Според Да Силва тази машина има идеален дизайн – тя е компактна, има отлична аеродинамика и простота на формите. И като цяло представлява огромна крачка напред в областта на дизайна.

Главният дизайнер на Volkswagen очаква нашествие на грозни коли

„Вижте автомобилите от епохата, когато все още не се бяха появили изискванията за безопасност на пешеходците и ги сравнете със съвременните машини. Разликата е доста голяма – старите са много красиви, докато сегашните изглеждат еднакво. Очаквам за бъдеще дизайнерите да започнат да използват един аеродинамичен стандарт и да правят минимални промени във външния вид, за да може моделите да се различават един от друг“, категоричен е Да Силва.
 
Главният дизайнер на VAG даде пример за това – хибридите Honda Insight и Toyota Prius. Според италианеца главната цел при създаването им е била снижаване на аеродинамичното съпротивление. Затова и на външен вид те са почти идентични, като се различават единствено в някои дребни детайли.
 
Снимки: Volkswagen 
0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Naglostta na prodagniya makaronadgiya nyama granici!
  • #25
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Илко ( преди 11 години )
    Нашествието от грозни коли във Фолцваген не е спирало
  • #24
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Кога уволняват главния дизайнер:- в японска фирма: когато шефовете открият новите идеи за повече от 10 секунди.- в немска фирма: когато шефовете открият промените за по-малко от 10 часа.
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    KLASIKA ( преди 11 години )
    Ха Ха !!!!Че досега 15 години какви бяха ?!?!.........?!?!...............Доколкото видях скиците на Пасата за 2015-2016, тепърва ще стават хубави !Досега бяха грозни,сега тепърва ще стават хубави!!!Вече стават !!!!Дачиа,Шкода,Пасат 2016,Аудито вече става тепърва ще видите новите модели,Мерцедес се върна в класиката,....-свършва тегобата на + Ш.....Я+.....-био-дизайн !!!!Идват грозни,ха-ха ....,хванала го е старческа деменция.....-досега бяха отврат....пфу.....
  • #22
    2 rate up comment 8 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Дизайна на VW е консервативен, но това не означава лош.Естествено имат и издънки като последното Sciroco, или хромираната предница на Passat VI.Освен това се вгледайте по внимателно в снимката на XL1-особен е поради целта на концепта, но не бих го нарекъл грозен или непропорционален както е при други автомобили с ниско челно съпротивление.
  • #21
    11 rate up comment 0 rate down comment
    muhaha ( преди 11 години )
    Тези от VW още 10 години ще са с този спрял дизайн. Швабите са ненормални.
  • #20
    16 rate up comment 0 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 11 години )
    Точно XL1 е най-нелепия пример за добър дизайн. Дори американските щайги от 90-те са по-красиви!
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Сънчо ( преди 11 години )
    Еми то се плаща. В тоя концерн втория ред врати винаги се е плащал отделно.
  • #18
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    xaaxxaa bulgarskite expert-dizayneri izrigvat pak - deca! spoko! nishto ne zavisi ot vas!
  • #17
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    опс ,извинете.бараката била четириколесна.значи първоначалната концепция на xl1 беше с 3 колела, сега виждам,че им се е откъснало от сърцето още един брой.чудо.