IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus отказа да се довери на китайците

Компанията няма намерение да стартира производство в страната

Lexus отказа да се довери на китайците

Lexus няма да последва примера на повечето автомобилни компании и да стартира производство на територията на Китай. Причината е, че ръководството на японската марка се притеснява, че по този начин качеството на нейните машини ще спадне, съобщава Reuters.
Lexus отказа да се довери на китайците
В момента колите на Lexus се произвеждат основно в Япония, откъдето се внасят на най-големия пазар в света. Заради данъците и митата цената им е много по-висока от тази на германските конкуренти. И съответно търсенето на моделите на японската марка е 5-6 пъти по-слабо от автомобилите на Audi и BMW.

Според генералния директор на Lexus Фукуичи Токуо основният приоритет пред компанията му е да се запази високото качество на произвежданите от нея машини. Топ-мениджърът на японската компания коментира, че в Lexus са готови да се примирят с по-малките продажби, но да гарантират високото ниво на продукцията си.

„Нашите клиенти могат да ни напуснат, ако се появи проблем с качеството на автомобилите ни, защото именно качеството е това, което те търсят в Lexus – коментира Токуо. – Имахме идея да създадем съвместна компания с китайски производител, но така и не се стигна до нещо конкретно и в крайна сметка се отказахме.“

За разлика от Lexus другите японски марки от премиум-сегмента нямат подобни притеснения. Infiniti стартира производство на свои автомобили в Китай в края на тази година, а Acura ще стори същото през 2016 г. Експерти очакват сегментът на премиум-машините в Китай през 2020 г. да достигне 2.7 млн. возила годишно и да задмине пазара на САЩ.

Снимка: Lexus

 

0 от 500
  • #12
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    А, ето я истинската причина Лексус да продават по-малко от набедените за премиуми немски евтинджоси - много по-скъпи са, защото предлагат несравнимо по-високо качество и технологии.
  • #11
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    А за пословично зле-информираните ВАГчета - Лексус няма производство в САЩ, въпреки че това им е най-големия пазар, така че теориите ви са за пореден път грешни.
  • #10
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Браво на Лексус и Тойота за принципната позиция. Не са много достойните компании в днешно време. Но май и само те са които могат да си го позволят - печалбите им са 3 пъти по-високи от на ВАГ, въпреки по-ниските продажби на Лексус спрямо менте-премиумите на китайско-немската дружба.
  • #9
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    колегата под мен...много правилно си го казал
  • #8
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз от думите: "Имахме идея да създадем съвместна компания с китайски производител, но така и не се стигна до нещо конкретно и в крайна сметка се отказахме." не разбирам, че Лексус се отказва от Китай, заради лошото качество на работната ръка в Китай. Все пак Тойота от години има заводи в Китай. По вероятно е страх от страна на Лексус да не им запалят завода ако го построят в Китай, както стана със завода на Тойота в Китай. Другата възможна причина е , че продажбите на Лексус са толкова мижави в Китай че не си струва да вдигат завод. Както е в останалия свят. 40% от продукцията на Лексус е за Япония, 50% за САЩ а останалите 10% за останалия свят, за това и заводите им са само в САЩ и Япония.
  • #7
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Винаги бих избрал продукт от фирма за която качеството е от първостепенно значение.За тези,които купуват само емблема,фирмите са други...
  • #6
    6 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    nikito_blend ,е от заблудените японски фенчета и най-вероятно кара Аурис на старо....
  • #5
    26 rate up comment 7 rate down comment
    мислещ потрепител ( преди 11 години )
    Пропастта, която зее между някой автопроизводители е огромна. Философията на едните е да продават качествена продукция и да радват клиентите си, а на другите да продават колкото се може повече и да трупат печалби за сметка на клиетните си. Тойота за пореден път показва на света как трябва да се правят нещата и доказва защо потребителитете на марката са най-удовлетворени и защо произвеждат най-много автомобили в света и другите искат да ги настигнат.
  • #4
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ще държат, ще държат, колко ще държат?
  • #3
    4 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    nikito_blend .... поне е сигурно че не знаеш какво е асвалт