IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus отказа да се довери на китайците

Компанията няма намерение да стартира производство в страната

Lexus отказа да се довери на китайците

Lexus няма да последва примера на повечето автомобилни компании и да стартира производство на територията на Китай. Причината е, че ръководството на японската марка се притеснява, че по този начин качеството на нейните машини ще спадне, съобщава Reuters.
Lexus отказа да се довери на китайците
В момента колите на Lexus се произвеждат основно в Япония, откъдето се внасят на най-големия пазар в света. Заради данъците и митата цената им е много по-висока от тази на германските конкуренти. И съответно търсенето на моделите на японската марка е 5-6 пъти по-слабо от автомобилите на Audi и BMW.

Според генералния директор на Lexus Фукуичи Токуо основният приоритет пред компанията му е да се запази високото качество на произвежданите от нея машини. Топ-мениджърът на японската компания коментира, че в Lexus са готови да се примирят с по-малките продажби, но да гарантират високото ниво на продукцията си.

„Нашите клиенти могат да ни напуснат, ако се появи проблем с качеството на автомобилите ни, защото именно качеството е това, което те търсят в Lexus – коментира Токуо. – Имахме идея да създадем съвместна компания с китайски производител, но така и не се стигна до нещо конкретно и в крайна сметка се отказахме.“

За разлика от Lexus другите японски марки от премиум-сегмента нямат подобни притеснения. Infiniti стартира производство на свои автомобили в Китай в края на тази година, а Acura ще стори същото през 2016 г. Експерти очакват сегментът на премиум-машините в Китай през 2020 г. да достигне 2.7 млн. возила годишно и да задмине пазара на САЩ.

Снимка: Lexus

 

0 от 500
  • #22
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И каква излезе тя, че ВАГ трябва да включат печено вурстче в емблемата си? печено на Хасфалт! :) То от коментарите останах с такова вчепетление.
  • #21
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Джони ( преди 11 години )
    Едва ли е случайно че за няколко десетилетия Тойота се превръща от малък производител на шевни машини в най-големия, най-печелившия и най-технологично развития автомобилен концерн. Но най-хубавото е че това е пример че с качество, труд и постоянство се постига повече отколкото с корупция, кражби на технологии и брандове и надуване на пропагандни балони каквита са практиките на немската конглокенция.
  • #20
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 11 години )
    похвално, предвид масовата глобализация и зартиване на уникалността на марките (справка VW)
  • #19
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Гошо ебе Дошо ( преди 11 години )
    Фен съм на Субару ве, ***. Това обаче не ми пречи да ме дразни автомобилът от станиол Тойота, който непрестанно ми хвалиш. Тъпата Тойота колкото пъти пипне нещо в Субару, толкова пъти го ***. А колкото до немските коли...не ги коментирам, щото не им разбирам.
  • #18
    4 rate up comment 13 rate down comment
    съгласен съм ( преди 11 години )
    Аз от думите: "Имахме идея да създадем съвместна компания с китайски производител, но така и не се стигна до нещо конкретно и в крайна сметка се отказахме." не разбирам, че Лексус се отказва от Китай, заради лошото качество на работната ръка в Китай. Все пак Тойота от години има заводи в Китай. По вероятно е страх от страна на Лексус да не им запалят завода ако го построят в Китай, както стана със завода на Тойота в Китай. Другата възможна причина е , че продажбите на Лексус са толкова мижави в Китай че не си струва да вдигат завод. Както е в останалия свят. 40% от продукцията на Лексус е за Япония, 50% за САЩ а останалите 10% за останалия свят, за това и заводите им са само в САЩ и Япония.
  • #17
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ебе Гошо ( преди 11 години )
    Като ти се живее си вземаш някоя немско-китайска еднодневка и без да се удариш някъде можеш да изгориш жив и да живееш вечно в пламъци. Да караш огнена кола е мечтата на всеки Вурст-фен, нали! Карайте си ги и не давайте акъл под статии, които са много по-високо от вашето ниво. Липсата интелект при немските фенчета ги прави идеален таргет за ментетата. Слагат им една емблема и фенчетата куфеят. Ей това е чалга културата. Гледаш нещо лъскаво с което ще те забележат и вече си върха, ха-ха-ха.
  • #16
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Гошо ебе Дошо ( преди 11 години )
    Като си помисля, колко много хвалят най-тъпата марка Тойота, колко хай-тек била, а ако си пуснеш не повече от 3 клипа на IIHS краш тестовете и... Свръх здравата кола е мекица. Манекените си чупят зъбите поголовно. Що ми е технологичната Тойота в която шанса ми за оцеляване при удар е 8 %? Живее ми се.
  • #15
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Браво на Лексус и Тойота за принципната позиция да да но е такава позицията им защото не ги искат в китаи
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Пропуснах да отбележа, че в Канада се произвежда само RX.
  • #13
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Малко инфо: 20% от Lexus се произвежда в Канада, а другите 80% в Япония. В Китай се продават около 60 000 автомобила от марката годишно, а това е достатъчно за завод, дори и само за местния пазар. В Япония Lexus се продава от няколко години и продажбите са почти колкото в Китай, толкова са и в Европа. Половината от годишното производство се продава в САЩ.