Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Базираната в Хърватска автомобилна компания Rimac Automobili договори инвестиция от 8 млн. евро и е на крачка от серийно производство на своя суперавтомобил.
От официалното съобщение на компанията става ясно, че инвеститорите са двама. Първият - Франк Йепесе, е южноамерикански предприемач с хърватски корени, който има силна страст към автомобилите. Бизнесменът притежава сериозна колекция редки автомобили, сред които и произведеният в едва 33 екземпляра Ferrari 599XX.
Вторият инвеститор е базираната в Хонг Конг компания Sinocop Resources, която се занимава с добив и обработка на минерали и метали. Тя ще инвестира 5 млн. евро в Rimac Automobili, срещу които ще получи 10 на сто от хърватския производител. Както и допълнителни 2 млн. евро под формата на акции.
Въпреки положителните новини, от Rimac Automobili не се ангажират със срок за пускането на електрическия суперавтомобил на пазара.
Той бе показан като концепт на автомобилното изложение във Франкфурт преди две години. Автомобилът използва електрическо задвижване, като генерира 1088 к.с. и 3800 Нм. Системата позволява ускорение от място до 100 км/час за невероятните 2.8 секунди и максимална скорост на движение от 305 км/час (електронно ограничена).
Тежащият 1650 килограма автомобил използва четири електромотора, задвижващи всяко от колелата. Автономният пробег с едно зареждане на батериите достига 600 км.
По време на премиерата на концептуалната версия бе съобщено, че серийният модел ще струва около 750 000 евро.
Любопитен факт е, че за интериора на хърватската суперкола са помагали специалистите от българското тунинг ателие Вилнер.
Снимки: Rimac Automobili