Разигралата се през последните години сага около Saab за пореден път доказва, че качествените автомобилни производители не бива никога да бъдат отписвани.
Компанията е създадена през 1937 г., като по-късно се отделя от аерокосмическото подразделение на Saab, а първият автомобил на шведите излиза през 1947 г.
Следват закупуване на производителя на камиони Scania, минаване под контрола на General Motors, прехвърляне към компанията Spyker и накрая спасяване от банкрут, благодарение на сегашния си собственик National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Именно с неговата помощ Saab възобнови производството на седана 9-3, но какво друго готви компанията?
Първата задача пред концерна NEVS е да оправдае името си и затова ще развива електрическата версия на 9-3, заяви отговорникът за връзките с обществеността в NEVS Микаел Остлунд пред Autoblog. Пилотната серия от тези машини бе изпратена в китайския град Циндао, който има участие в NEVS.
Следващата стъпка ще бъде възобновяване на производството на комбито 9-3 SportCombi. Тази модификация бе неотменна част от второто поколение на 9-3 в началото на ХХI век. След него ще се появи и версия кабриолет, като в компанията все още не са взели окончателно решение кога точно ще стане това.
Същевременно ще продължи развиването на платформата Phoenix, която Saab разработи с помощта на GM, малко преди да обяви банкрут. Тя бе показана от концепта Phoenix и е подходяща за конструиране на лифтбек-купе, кабриолет и кросъвър. На този етап компанията няма намерение да съобщава точните спецификации на бъдещите модели, уточни Остлунд.
Засега NEVS ще ограничи завръщането на Saab в две държави – Швеция и Китай. Компанията обаче има глобални амбиции и смята да добавя още пазари след анализ на техния търговски потенциал.
Снимка: Saab