IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производителите влязоха в друг вид надпревара

Компаниите вече се конкурират не по продажби, а по сервизни акции

Производителите влязоха в друг вид надпревара

От началото на 2014 г. най-големите автомобилни производители в света са отзовали от пазара близо 15 млн. автомобила. Както съобщава Wall Street Journal, компаниите вече влизат в друг вид надпревара помежду си – тази на сервизните акции, което може да се отрази негативно на целия отрасъл.
Производителите влязоха в друг вид надпревара
Снимка: Ройтерс

Този показател продължава уверено да расте, при това със сериозни темпове. За първите няколко месеца на тази година изтеглянето на нови автомобили от пазара е по-голямо от това за същия период на миналата и според експертите най-вероятно ще достигне своя пик. Досега през 2014 г. само в САЩ са отзовани 12 млн. машини, а за цялата 2013 г. броят им е бил 22 млн.
 
Лидер в тази негативна класация, при това с голяма разлика, е най-големият автомобилен концерн на планетата – Toyota Motor Corp., който преди няколко дни обяви сервизна акция на 6.4 млн. автомобила от цял свят. Аналогични действия предприеха General Motors Co., BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Co. и Volkswagen AG. Всичко това води до глоби за компаниите, както и до образуване на наказателни дела от страна както на клиентите, така и от организациите, контролиращи автомобилния отрасъл.

Само през март тази година Toyota бе задължена да плати глоби в размер на 1.2 млрд. долара в САЩ заради открити дефекти в нейните модели. Тази сума ще спаси японската компания от углавно преследване от страна на властите. Производителят обаче ще трябва да извади още 1.6 млрд. долара, за да изплати заведените срещу него граждански искове.

Това накара главният прокурор на САЩ Ерик Холдър да призове автомобилните концерни да не „повтарят грешките на Toyota.“ От своя страна шефът на концерна – Акио Тойода, обяви, че неговата компания, а и останалите производители, реагират бързо при всеки проблем с автомобилите и поставят на първо място безопасността на своите клиенти.

Фактите обаче сочат, че през 2009 г., тоест до появата на проблема с автомобилите, пазарният дял на Toyota в САЩ е бил 17 %. Само година по-късно той пада на 15.2 % и се очаква след последния скандал да бъде още по-малък. И това трябва да бъде знак за останалите големи концерни, които вече са принудени да взимат мерки.
 

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е как бе, сервизните акции на Тойота са нещо супер добро, грижа за клиента и т.н. , а тези на Фолксваген са пълно прецакване за клиента, защото продават ***.
  • #3
    17 rate up comment 9 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Демек сервизните акции са нещо отново положително от страна на Тойда
  • #2
    16 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Както съобщава Wall Street Journal, компаниите вече влизат в друг вид надпревара помежду си тази на сервизните акции, което може да се отрази негативно на целия отрасъл.....Фактите обаче сочат, че през 2009 г., тоест до появата на проблема с автомобилите, пазарният дял на Toyota в САЩ е бил 17 %. Само година по-късно той пада на 15.2 % и се очаква след последния скандал да бъде още по-малък А ПЪК СПОРЕД РОДНИТЕ НИ ЯПОНСКИ ФЕНОВЕ СЕРВИЗНИТЕ АКЦИИ ПОКАЗВАЛИ КОЛКО СА ЗАГРИЖЕНИ ТОЙДА ЗА КЛИЕНТИТ
  • #1
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето една класация в която Тойота е лидер и бие с много.