IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производителите влязоха в друг вид надпревара

Компаниите вече се конкурират не по продажби, а по сервизни акции

Производителите влязоха в друг вид надпревара

От началото на 2014 г. най-големите автомобилни производители в света са отзовали от пазара близо 15 млн. автомобила. Както съобщава Wall Street Journal, компаниите вече влизат в друг вид надпревара помежду си – тази на сервизните акции, което може да се отрази негативно на целия отрасъл.
Производителите влязоха в друг вид надпревара
Снимка: Ройтерс

Този показател продължава уверено да расте, при това със сериозни темпове. За първите няколко месеца на тази година изтеглянето на нови автомобили от пазара е по-голямо от това за същия период на миналата и според експертите най-вероятно ще достигне своя пик. Досега през 2014 г. само в САЩ са отзовани 12 млн. машини, а за цялата 2013 г. броят им е бил 22 млн.
 
Лидер в тази негативна класация, при това с голяма разлика, е най-големият автомобилен концерн на планетата – Toyota Motor Corp., който преди няколко дни обяви сервизна акция на 6.4 млн. автомобила от цял свят. Аналогични действия предприеха General Motors Co., BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Co. и Volkswagen AG. Всичко това води до глоби за компаниите, както и до образуване на наказателни дела от страна както на клиентите, така и от организациите, контролиращи автомобилния отрасъл.

Само през март тази година Toyota бе задължена да плати глоби в размер на 1.2 млрд. долара в САЩ заради открити дефекти в нейните модели. Тази сума ще спаси японската компания от углавно преследване от страна на властите. Производителят обаче ще трябва да извади още 1.6 млрд. долара, за да изплати заведените срещу него граждански искове.

Това накара главният прокурор на САЩ Ерик Холдър да призове автомобилните концерни да не „повтарят грешките на Toyota.“ От своя страна шефът на концерна – Акио Тойода, обяви, че неговата компания, а и останалите производители, реагират бързо при всеки проблем с автомобилите и поставят на първо място безопасността на своите клиенти.

Фактите обаче сочат, че през 2009 г., тоест до появата на проблема с автомобилите, пазарният дял на Toyota в САЩ е бил 17 %. Само година по-късно той пада на 15.2 % и се очаква след последния скандал да бъде още по-малък. И това трябва да бъде знак за останалите големи концерни, които вече са принудени да взимат мерки.
 

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 15 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Toyota Motor Corp., General Motors Co., BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Co., Volkswagen AG. Добре че карам една от най-надеждните марки и нямам такива проблеми.
  • #13
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Зизи Фройд ( преди 11 години )
    от психологията е известно, че каквото плюеш всъщност го желаеш :) Феновете на ФВ, какви са мокрите ви сънища, а? ;)
  • #12
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Котоошу ( преди 11 години )
    Трошката е най-измислената марка коли , да си правят там мотокарите и палетните колички.
  • #11
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Гледам, че наред с Toyota гордо стои името и на Volkswagen AG,... хи, хи, нещастници!
  • #10
    14 rate up comment 10 rate down comment
    U ( преди 11 години )
    Не изкарват 2 години без дефект, стига бе! В Шуменско пиво имаме три хюндая i30, вече са 6 годишни, гонят 200 000 км. и досега не са дали дефект. Така, че върви се гръмни.
  • #9
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Новите коли вече и 2 год не могат да изкарат без дефект. познайте каквъ *** ще се яде когато тези кошници дойдат 2ра ръка в България.Няма ги вече старите здрави коли.Всичко ново е леж.
  • #8
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Мунчо ( преди 11 години )
    Хахаха, абе вие *** ли сте, кво ли? У.С. Джърнал пишат "НАДПРЕВАРА" вие вода носите от Сахара да докажете каквото вие сте си изтълкували. Това е бизнес в огромни мащаби, това е Америка, там се продават милиони коли на година! Как мислите кой клиент ще е по-доволен, този който са му пратили писмо да си оправи нещо по колата, безплатно, в сервизна акция или този който му се е счупило нещо в колата и производителя му вика, сори пич, оправай се - плащай! ;)
  • #7
    17 rate up comment 6 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Каква е тази "надпревара" за нещо, което както се вижда вреди на бизнеса!? Сигурно нещо от рода на "прееби другарче"?
  • #6
    21 rate up comment 11 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Мненията тук са от едната крайност в другата. А истината е някъде по средата. Тойота от тези акции няма да фалират, но бъдете сигурни, че това НЕ Е PR акция и ВРЕДИ на фирмата. Както виждате пазарния и дял в САЩ намаля. Форумните Тойота фенчета от 9 кладенеца вода носят, че това видиш ли било грижа за клиента. Не е за хвалба, че стоката ти има дефекти! Не се прави така. Всички фирми имат такива сервизни акции, но не тръбят за това. Сменят си нещата при посещение на сервиз и пак е безплатно.
  • #5
    19 rate up comment 12 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    Браво!! Тойота се прекръсти официално на Трошьота!!Ето единствената класация в която са номер 1!!Доше - комент?