IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производителите влязоха в друг вид надпревара

Компаниите вече се конкурират не по продажби, а по сервизни акции

Производителите влязоха в друг вид надпревара

От началото на 2014 г. най-големите автомобилни производители в света са отзовали от пазара близо 15 млн. автомобила. Както съобщава Wall Street Journal, компаниите вече влизат в друг вид надпревара помежду си – тази на сервизните акции, което може да се отрази негативно на целия отрасъл.
Производителите влязоха в друг вид надпревара
Снимка: Ройтерс

Този показател продължава уверено да расте, при това със сериозни темпове. За първите няколко месеца на тази година изтеглянето на нови автомобили от пазара е по-голямо от това за същия период на миналата и според експертите най-вероятно ще достигне своя пик. Досега през 2014 г. само в САЩ са отзовани 12 млн. машини, а за цялата 2013 г. броят им е бил 22 млн.
 
Лидер в тази негативна класация, при това с голяма разлика, е най-големият автомобилен концерн на планетата – Toyota Motor Corp., който преди няколко дни обяви сервизна акция на 6.4 млн. автомобила от цял свят. Аналогични действия предприеха General Motors Co., BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Co. и Volkswagen AG. Всичко това води до глоби за компаниите, както и до образуване на наказателни дела от страна както на клиентите, така и от организациите, контролиращи автомобилния отрасъл.

Само през март тази година Toyota бе задължена да плати глоби в размер на 1.2 млрд. долара в САЩ заради открити дефекти в нейните модели. Тази сума ще спаси японската компания от углавно преследване от страна на властите. Производителят обаче ще трябва да извади още 1.6 млрд. долара, за да изплати заведените срещу него граждански искове.

Това накара главният прокурор на САЩ Ерик Холдър да призове автомобилните концерни да не „повтарят грешките на Toyota.“ От своя страна шефът на концерна – Акио Тойода, обяви, че неговата компания, а и останалите производители, реагират бързо при всеки проблем с автомобилите и поставят на първо място безопасността на своите клиенти.

Фактите обаче сочат, че през 2009 г., тоест до появата на проблема с автомобилите, пазарният дял на Toyota в САЩ е бил 17 %. Само година по-късно той пада на 15.2 % и се очаква след последния скандал да бъде още по-малък. И това трябва да бъде знак за останалите големи концерни, които вече са принудени да взимат мерки.
 

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Особено 20002 са имали проблеми... ти да не пътуваш в бъдещето, момче? :)))
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Пацо ( преди 11 години )
    Ами Мерцедес си е мерцедес. Проблеми нямат. Купувах и Ауди и Лексус и нестават. Единствено Мерцедес имаше проблем 2000 20002г, но това беше много отдавна. Сега са пак 1
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Mika ( преди 11 години )
    Нещо не виждам "каруците" Мерцедес (Daimler AG) :)
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отворения под мен - името на ритуала е сепуку, а не харакири. Харакири означава буквално "разпаряне на корема" (хара - корем, кири - режа, разпарям, разсичам). Никой японец не би казал харакири. А Тойода няма за какво да си прави сепуку, защото колите му са най-здрави в целия автомобилен свят и неслучайно всички останали се мъчат да постигнат производствения процес на Тойота. Капиталисти са твоите приятелчета от ФАГ.
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо разконспирира илюминатите които са погнали тойота и понеже колите им са толкова "без дефекти" ги глобяват милиарди. Да не говорим че ако нещата от днес се случваха преди 100 години г-н тойода отдавна щеше да си е направил харакири и затворил фирмата произвеждащи опасни коли.. Ама и той стана капиталист и не му пука за хората, важтото е тойота да е най-продавана на всяка цена и неговите печалби да стават все по-големи и по-големи...
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Dobar izbor,ot iaponkite priznavam samo Mazda
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Mazda 3 bk
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 11 години )
    Сервизната акция постепенно ще се възприеме и от други като израз на обгрижване на клиента и фирмено самочувствие.
  • #16
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И Volkswagen AG са в кюпа.
  • #15
    13 rate up comment 0 rate down comment
    RRE do nikito_blend ( преди 11 години )
    Kakva kola kara6 kolega?