IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota

Заради проблеми със сигурността японската компания ще трябва да плати санкции над 1 млрд. долара.

Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota

Глобите, наложени на Toyota в размер на над 1 млрд. долара, са полезни за компанията, заяви президентът на автомобилния концерн Акио Тойода. Припомняме, че вчера американските власти санкционираха компанията, заради проблеми със сигурността на пътниците.
Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota
Акио Тойода. Снимка: Ройтерс

Японският концерн потвърди, че е подвел клиентите си в Съединените щати, след като е съобщил, че колите, произведени за Америка, са в изправност. Въпреки това Националната администрация за безопасност на пътното движение във Вашингтон е открила неизправности. Те са свързани с ускоряването на автомобила и горивната помпа, което застрашава сигурността на пътниците. По тази причина Toyota трябва да плати еднo от най-високите извънсъдебни споразумения в историята на автомобилната индустрия, равняващо се на 1,2 милиарда долара.

Президентът на автомобилния концерн Акио Тойода прие новината спокойно.

„Искам хората да не си мислят, че изтеглянето на автомобили от пазара е нещо толкова лошо. За нас и колегите ни от индустрията това е нещо полезно, което ще ни помогне да подобрим качеството на колите и да осигурим безопасността на пътниците“, заяви Тойода.

Освен извънсъдебното споразумение между Съединените щати и Toyota, компанията трябва да се яви в съда по стотици други жалби от частни лица. Автомобилният концерн изтегли от световния пазар 12 милиона коли през 2009 и 2010 г.

Още по темата вижте във видеото на Bloomberg в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе Дошо ти да не си извънбрачен син на Акио Тойода? Същите глупости ги плещеше и ти. Тойота, правила сервизните акции, за да прави кефа на клиентите си ха ха. Сега и Акио Тойода тойота кава че глобите са хубаво нещо. Може би за това всяка година налагат глоби на Тойота. Ха ха добре поне че си признават, че подвели клиентите си че им продавали здрави коли. Тойота, укрива заводските си дефекти, хората мрът по пътищата а Тойота си плаща да я слагат на първите места по надежност това е лицемерие.
  • #11
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Охобохо - обвинения в такъв мащаб не се срещат никъде друга, освен в САЩ. На всичко отгоре, при разследването се оказа, че производителят на "дефектните" *** е американска компания, които произвежда същите *** и за форд, крайслер и GM. При тях също е имало такива обвинения, които се оказа, че са потулени от местните власти и цялата ударна сила е била насочена към Тойота. Защо ли - мисля, че всеки може да си отговори.
  • #10
    12 rate up comment 9 rate down comment
    охобохо ( преди 10 години )
    Очевидно задръстеното ти мозъче не схваща идеята и се опитва да се прави на интересно. :D Ще се опитам да ти обясня въпроса по-простичко, като теб и твоето интелектуално равнище. Очевидно всяка компания си има местни заводи някъде и особено там, където смята да продава. В случая например, проблема със самоускоряващите Тойоти питам такива случаи има ли и другаде по света и къде са призведени дефектните бройки? Ако все още не схващаш идеята, въпроса е дали това е глобален проблем или местен?
  • #9
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бухал , ами местните заводи на кого са , на баба ти ли.???
  • #8
    19 rate up comment 8 rate down comment
    охобохо ( преди 10 години )
    Без да съм фен на Тойота имам въпрос и се надявам някой да ми отговори безпристрастно и без да се заяжда. В тази и в съседната статия за пазара в САШ виждам, че става въпрос все за коли произведени за америка. Те американско производство ли са или са внос? И има ли други подобни случаи в Европа и Азия например? Защото ако всичките са американско ми се струва, че вината не е в генерално в производителя (Тойота, VW и т.н.), а в местните заводи. Което ми се струва, че обезсмисля много споровете тук
  • #7
    18 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    От развалена скоростна кутия никой не е умрял, но виж от самоускоряващи се Тойоти 37 жертви в САЩ!
  • #6
    22 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Искам да видя кога ВАГените ще признаят публично, че DSG кутиите им са уникален ***, който се троши под път и над път, и кога ще изплатят компенсации на всички засегнати? Браво на Тойода!!!
  • #5
    19 rate up comment 16 rate down comment
    DE ( преди 10 години )
    Лично г-н Тойода се е обадил на Дошо за да го помоли да опровергае новината в Автомедия. Да не спира да възхвалява тРоШйота и да хвърля прах в очите на просветените.
  • #4
    23 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Докато порше поставят рекорди, като се самозапалват под път и над път, Тойота отново доказва, че мисли за клиентите си и продължава да организира сервизни акции дори на автомобили на над 10години, и то само заради ЕВЕНТУАЛНИ дефекти. Кой друг автопроизводител прави това?
  • #3
    16 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Докато марки като Порше пишат история като поставят рекорди на Нурбургринг, Тойота пише история като плаща най-голямата глоба позната на автомобилната индустрия.