Audi представи официално третото поколение на TT заедно с неговия „горещ“ вариант TT S по време на изложението в Женева.
Оказва се, че снимките, които пуснахме по-рано през деня, отговарят на истината. Новият модел има еволюирал дизайн с по-агресивна предница и шестоъгълна радиаторна решетка, придружена от два трапецовидни LED фара. Забелязват се по-изразителни арки на калниците и заден капак, наподобяващ лифтбек концепцията. В последния е вграден спойлер, който автоматично се активира при скорост над 120 км/ч.
За разлика от повечето нови коли, третото Audi TT всъщност е по-малко от своя предшественик. Купето е с 20 мм по-късо, но междуосието му е увеличено с 37 мм, за да не се жертва интериорно пространство. Широчината е намалена с незначителните 8 мм, а височината остава същата – 1353 мм.
Както вече стана ясно, новото TT е базирано на MQB модулната платформа на Volkswagen Group. Автомобилът е с 50 кг по-лек от своя предшественик и заковава кантара на 1230 кг във версията си с 2.0-литров TFSI двигател. В багажника вече могат да се поберат до 305 литра, което е с 13 литра повече от предходния модел.
Веднага след премиерата си моделът ще се предлага с три четирицилиндрови турбо двигателя с директно впръскване на горивото. Гамата включва 2.0-литров TFSI в две версии – с 230 к.с. и 370 Нм и 310 к.с. и 380 Нм (в TT S), както и 2.0-литров TDI дизел със 184 к.с. и 380 Нм максимален въртящ момент.
Базовата бензинова версия ще се предлага с 6-скоростна механична трансмисия, която ще позволява 6-секундно ускорение от 0 до 100 км/ч, а ако клиентът избере S tronic автоматична трансмисия, ще може да разчита на близо секунда по-добър резултат – 5.3 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на стандартните 250 км/ч.
По-мощното TT S пристига с quattro задвижване на четирите колела и се нуждае от 4.7 секунди, за да достигне до 100 км/ч с ръчната скоростна кутия. Дизеловата версия, която е оборудвана със същия двигател, който използват VW Golf GTD и дизеловата Skoda Octavia RS – пък ще може да се похвали със 7.2-секундно ускорение и максимална скорост от 235 км/ч.
Окачването на новото TT използва McPherson система отпред и многоточкова конструкция отзад, като спортната S версия стои с 10 мм по-близо до пътната настилка. Предлаганите джанти са с размер между 17 и 20 инча, а на предния мост има монтирани вентилирани дискове с диаметър до 338 мм в зависимост от версията..
Салонът е изцяло преработен и разкрива пълна липса на класически уреди със стрелки. Зад волана има монтиран 12.3-инчов TFT дисплей, който изпълнява функцията на километраж, оборотомер и тн. Той използва графичен чип Nvidia Tegra 30 и напомня на Lamborghini Aventador. Интересна е и позицията на контролерите на климатика и парното, които са разположени в средата на вентилационните дюзи. Опционалните S спортни седалки (стандартни за TT S) имат пневматично регулируеми страници и се твърди, че предлагат оптимално съотношение между опора и комфорт.
Скосеният в долната си част волан също е нов. Той има нова въздушна възглавница, която е натъпкана в 40% по-малко пространство, без това да се отразява негативно на безопасността. От Audi оборудват модела си и с аудио система Band & Olufsen с 14 високоговорителия и монтирани във вратите събуфери, които са осветени от амбиентно осветление, което може да се регулира.
Снимки: Audi


10