IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На скорост с новото Clio EDC

Изпробвахме компактното Renault с новата трансмисия с два съединителя

На скорост с новото Clio EDC

Повечето хора слагат автоматичните трансмисии под общ знаменател. Истината обаче е съвсем друга - колите само с два педала могат да бъдат както мудни, непредсказуеми и жадни за гориво, така и прецизни. Във втората категория попадат най-вече трансмисиите с два съединителя, които обикновено са достъпни при моделите от по-висок клас. Такава скоростна кутия обаче вече предлага компактният Renault Clio, който успяхме да изпитаме.
На скорост с новото Clio
Трансмисията на Renault носи инициалите EDC - Efficient Dual Clutch, или ефективен двоен съединител. Най-просто казано, тя предоставя непрекъснато ускорение, тъй като предаването на въртящ момент от двигателя към колелата е непрекъснато.

"Тайната" се крие в двата съединителя, първият от които отговаря за нечетните скорости (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият - за четните скорости (2-ра, 4-та , 6-та) и задна. Т.е. смяната на предавките не се усеща, тъй като реално автомобилът е винаги на скорост. А това позволява неусетно превключване, по-добра динамика и почти непроменен разход на гориво в сравнение с ръчните скоростни кутии.
На скорост с новото Clio
В случая с Renault Clio смяната на предавките може да бъде уловена единствено по звука на мотора, и то при внимателно заслушване. В градски условия, когато колата се движи в трафик с около 10 км/час, превключването от втора на първа предавка става малко по-грубо, но все пак далеч по-рафинирано от обикновените кутии с един съединител.

EDC трансмисията има 6 предавки и използва система с двоен сух съединител. А смяната на скоростите отнема нищожните 290 милисекунди.
На скорост с новото Clio
Добро е представянето на кутията и при по-динамично каране. Тя се адаптира към стила на шофиране и умело преценява при какви обороти да сменя предавките - при високи за по-добра динамика или при ниски за по-нисък разход на гориво. При рязко натискане на газта, ускорението става почти мигновено, дори ако се налага свалянето на повече от една предавка. Освен това, за любителите на ръчното сменяне на предавките, е наличен ръчен 'up/down'’ режим.

Полезна стандартна екстра на EDC е и асистентът за потегляне по наклон. Той задържа спирачката за няколко секунди, като не позволява на автомобила да потегли назад. Това е особено полезно в градския трафик, както и при потегляне от път с наклон, когато колата зад вас е паркирала прекалено близо.
На скорост с новото Clio
Renault не е единствената компания, която предлага трансмисия с два съединителя за компактните си модели. Но е една малкото. Обикновено градските коли се оборудват с вариаторни трансмисии, автоматизирани ръчни скоростни кутии или обикновени автоматици, чиято работа трудно може да се нарече плавна или пък приятна за шофьора.

Разходът на гориво, който показа бордовият компютър при нашия тест, бе 4.7 л/100 км. Изпитахме Clio dCi 90 EDC както в града, така и на магистрала и първокласен път. При по-спокоен начин на шофиране лесно може да се постигне потребление от около 4 л/100 км.

Единственият недостатък на скоростната кутия не е свързан с работата й, нито пък с Clio. Тя е съобразена да работи с двигатели с максимален въртящ момент до 240 Нм, което я прави несъвместима с новия 1.6-литров дизелов мотор на Renault. Той не е наличен при Clio, но определено впечатлява с разход и динамика, а съчетаването му с подобна трансмисия би било наистина добра комбинация.
На скорост с новото Clio
EDC трансмисията на Renault е с 3 000 лева по-скъпа от стандартната ръчна скоростна кутия, което е сравнително приемлива инвестиция, ако използвате колата предимно в града. Или просто не си падате по автомобили с три педала.

Цените на Renault Clio dCi EDC в България започват от 33 990 лв. с ДДС. Тестовият автомобил, оборудван с допълнителни екстри като автоматичен климатик, асистент за паркиране, цвят металик, персонализиран салон и др, достига сумата от 35 850 лв. с ДДС.

Повече за пътното поведение, технологиите, комфорта и възможностите за персонализация, които предлага Clio IV, вижте в обстойното ни ревю, което направихме при представянето на модела на европейския пазар.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #16
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това Клио сложено до някое Поло или Гоуф е все едно космическа ракета до магарешка каруца. Кухата немска каска, която тук без спирка плюе по всичко различно от ВАГ може да отиде да се хвърли отнякъде. Реното е супер и само слепец или облъчен кухар може да твърди обратното. Рено може да не са най-добрите автомобили, но са за предпочитане пред немските бангии. Немското едновреме беше на мода, когато само това се внасяше. В момента само глупаците си дават парите за швабензикаскен.
  • #15
    7 rate up comment 16 rate down comment
    До долния аноним ( преди 10 години )
    Джеймс Кларксън живее в Англия - там кочини като дачия не се карат! А това, че БГ-люзърите се друсат в дачии и дишат вонята на канцерогенните й пластмаси, произлизащи от рено си е тяхна работа и за тяхна сметка. То и във Факулттето ацетоновото лепило е най-продаваната стока за шмъркане от ***, ама какво от това!
  • #14
    6 rate up comment 14 rate down comment
    бе верно ли тия ... ( преди 10 години )
    мястото на рено е при лада, тата, дачия и други подобни убитаци!
  • #13
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам вицове за Рено да има,но много вицове слушахме доста години за сакатите немски мършави двигатели на болидите от F1.Немците винаги са и ще бъдат бити и е______ни от всеки който ги докопа.
  • #12
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Краси ( преди 10 години )
    Мда, абсолютно си прав, "разбирачо"!Затова мине, се не мине, някоя седмица току прочетем заглавие от типа "ххх подготвя конКУРент на Дачия", където ххх може да се замени с почти всеки масов автопроизводител и ще е вярно.
  • #11
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    DSG сменя скоростите за 0,6 сек, а EDC за 0,29 сек.Дори и да не си ходил на училище, а само да познаваш числата ще ти стане ясно коя СК сменя предавките 2 пъти по-бързо. А ако пуснеш в търсачката проблеми с DSG ще се учудиш колко много има изписано по въпроса. Явно има защо. Колкото до това Ренде, добре е направено. Харесва ми, само цените малко са ги пораздули, особено с тази СК. Според мен най-доброто решение за малък и среден автомобил е вариаторът. По-евтин и безпроблемен е а кефа голям.
  • #10
    4 rate up comment 13 rate down comment
    razgradski pop ( преди 10 години )
    DSG сменя скоростите за 0.03 сек., a EDC за 0.3 сек., т.е. DSG e 10 пъти по-бързa..
  • #9
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    фенът на топ гиър, дачия е най-продаваната кола в българия за 2013 г.!!! иначе едц-то съм го пробвал, добре работи, но много пари му искат
  • #8
    4 rate up comment 18 rate down comment
    цитат ( преди 10 години )
    "Преди 20 години никой не беше и чувал за Дачия. А сега (след като премина към рено)никой не я иска" - Джеймс Кларксън, сп.Топ гиър,бр.98Кактто се казва - коментара е излишен! ;-)
  • #7
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Вицове за рено ( преди 10 години )
    Цената на Рено се удвоява - стига да напълните резервоара догоре!Знаете ли защо колите на Рено имат отопление на задното стъкло? Отговор: за да не ви измръзнат ръцете докато ги бутате!