IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На скорост с новото Clio EDC

Изпробвахме компактното Renault с новата трансмисия с два съединителя

На скорост с новото Clio EDC

Повечето хора слагат автоматичните трансмисии под общ знаменател. Истината обаче е съвсем друга - колите само с два педала могат да бъдат както мудни, непредсказуеми и жадни за гориво, така и прецизни. Във втората категория попадат най-вече трансмисиите с два съединителя, които обикновено са достъпни при моделите от по-висок клас. Такава скоростна кутия обаче вече предлага компактният Renault Clio, който успяхме да изпитаме.
На скорост с новото Clio
Трансмисията на Renault носи инициалите EDC - Efficient Dual Clutch, или ефективен двоен съединител. Най-просто казано, тя предоставя непрекъснато ускорение, тъй като предаването на въртящ момент от двигателя към колелата е непрекъснато.

"Тайната" се крие в двата съединителя, първият от които отговаря за нечетните скорости (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият - за четните скорости (2-ра, 4-та , 6-та) и задна. Т.е. смяната на предавките не се усеща, тъй като реално автомобилът е винаги на скорост. А това позволява неусетно превключване, по-добра динамика и почти непроменен разход на гориво в сравнение с ръчните скоростни кутии.
На скорост с новото Clio
В случая с Renault Clio смяната на предавките може да бъде уловена единствено по звука на мотора, и то при внимателно заслушване. В градски условия, когато колата се движи в трафик с около 10 км/час, превключването от втора на първа предавка става малко по-грубо, но все пак далеч по-рафинирано от обикновените кутии с един съединител.

EDC трансмисията има 6 предавки и използва система с двоен сух съединител. А смяната на скоростите отнема нищожните 290 милисекунди.
На скорост с новото Clio
Добро е представянето на кутията и при по-динамично каране. Тя се адаптира към стила на шофиране и умело преценява при какви обороти да сменя предавките - при високи за по-добра динамика или при ниски за по-нисък разход на гориво. При рязко натискане на газта, ускорението става почти мигновено, дори ако се налага свалянето на повече от една предавка. Освен това, за любителите на ръчното сменяне на предавките, е наличен ръчен 'up/down'’ режим.

Полезна стандартна екстра на EDC е и асистентът за потегляне по наклон. Той задържа спирачката за няколко секунди, като не позволява на автомобила да потегли назад. Това е особено полезно в градския трафик, както и при потегляне от път с наклон, когато колата зад вас е паркирала прекалено близо.
На скорост с новото Clio
Renault не е единствената компания, която предлага трансмисия с два съединителя за компактните си модели. Но е една малкото. Обикновено градските коли се оборудват с вариаторни трансмисии, автоматизирани ръчни скоростни кутии или обикновени автоматици, чиято работа трудно може да се нарече плавна или пък приятна за шофьора.

Разходът на гориво, който показа бордовият компютър при нашия тест, бе 4.7 л/100 км. Изпитахме Clio dCi 90 EDC както в града, така и на магистрала и първокласен път. При по-спокоен начин на шофиране лесно може да се постигне потребление от около 4 л/100 км.

Единственият недостатък на скоростната кутия не е свързан с работата й, нито пък с Clio. Тя е съобразена да работи с двигатели с максимален въртящ момент до 240 Нм, което я прави несъвместима с новия 1.6-литров дизелов мотор на Renault. Той не е наличен при Clio, но определено впечатлява с разход и динамика, а съчетаването му с подобна трансмисия би било наистина добра комбинация.
На скорост с новото Clio
EDC трансмисията на Renault е с 3 000 лева по-скъпа от стандартната ръчна скоростна кутия, което е сравнително приемлива инвестиция, ако използвате колата предимно в града. Или просто не си падате по автомобили с три педала.

Цените на Renault Clio dCi EDC в България започват от 33 990 лв. с ДДС. Тестовият автомобил, оборудван с допълнителни екстри като автоматичен климатик, асистент за паркиране, цвят металик, персонализиран салон и др, достига сумата от 35 850 лв. с ДДС.

Повече за пътното поведение, технологиите, комфорта и възможностите за персонализация, които предлага Clio IV, вижте в обстойното ни ревю, което направихме при представянето на модела на европейския пазар.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #36
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Базираният в Мюнхен клуб обаче е подозиран, че лобира за определени компании, като наглася резултатите от тестове за безопасност на автомобили и услуги на фирми за коли, и автобуси под наем. Последният скандал беше през 2005 година, когато при тест на появилия се нискобюджетен модел "Дачия Логан", колата беше обърната и това даде повод да бъде обявена за опасна. Проучване на производителя обаче откри, че едното от колелата е било повредено нарочно преди изпитанието, за да се стигне до инцидента, припомня "Алгемайне Цайтунг".
  • #35
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В АДАЦ членуват 19 000 000 човека. Това попречи ли им да манипулират кола на годината както и доста други класации както излезе наскоро. През 2005г. имаше скандал когато при тест на АДАЦ (която извършва и пътната помощ в Гермния) преобърнаха Дачия Логан и я обявиха за опасна. След това имаше разледване и се установи ,че колата е била нарочно с повредено окачване.Чукни малко в гоогле и ще видиш колко скандали има покрай АДАЦ и Декра и колко манипулации са правили в полза на немските производители
  • #34
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фактите няма как да се фалшифицират от DEKRA по простата причина, че всичко е черно на бяло за 10 милиона автомобила всяка година. Не за 1000 както consumer reports и тем подобни американски организацийки, а за 10 000 000! Седем, а не три нули след единицата. Ако говорим за фалшификации, нека ги търсим в десетките купени американски класации, с които е пълен тоя сайт. Не може пет милиона Тойоти да са извън строя и накрая това да е н ай-добрата кола.
  • #33
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Я пак?!? 2 години за Европейския съюз и 5 години за Руския пазар тъй като са ги притиснали.
  • #32
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    DSG e edinstvena avtomati4na skorostna kutia s 10 godini fabri4na garancia.FACT
  • #31
    11 rate up comment 10 rate down comment
    he he he! ( преди 10 години )
    ako Opel be6e pred *** to reno da e otdavna falirala i pogrebana bez krust firma! ako tova vi uspokoiava mojete da draskate minysi kolkoto si iskate - i bez tova stanahte za smqh na vsi4ki! )))
  • #30
    12 rate up comment 8 rate down comment
    На М.... Т..... ( преди 10 години )
    ОО хЕйтърчето с 20 годишния фосил на Астра е още тук.. :) Аз пак съм зает (ти си знаеш с кого) ама ще ти пиша от време на време.. :D
  • #29
    17 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Единственият установен факт е ,че германската автоиндустрия с изключение на БМВ и Мерцедес се тресе от скандали с подкупи, огромна дефектност и хиляди дела заведени срещу Ваг групата. Също така ,че Русия ще им забрани внос на автомобили с автоматични трансмисии. Също така е факт ,че Опел отива към фалит. Тойота е съвсем друг клас коли и що се отнася до надеждност може би са най добрите коли на пазара и Германците няма как да скрият това ,дори и с платени брошурки като АДАЦ и Декра.
  • #28
    8 rate up comment 12 rate down comment
    1-1 ( преди 10 години )
    И само абсолютно неграмотен човек може да каже, че Dekra била "платена брошурка на VW"!! Ако беше така Dekra нямаше да класира Тойота, Хонда и Опел пред VW!А катастрофалното състояние на рено след 2-3 години каране е установен факт от много технически служби по света - питай някой познат от "Технически прегледи на МПС" - да ти каже каква е истината за рено!Или просто *** в някой рено-сервиз за да видиш какъв (често безрезлутатен)труд кипи там!
  • #27
    17 rate up comment 6 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Дали, странно защо Английската класация за надеждност изглежда по коренно различен начин от тази на Декра. Странно и защо всички модели на Фве преди да купят дял от Аутобилд се класираха на послени места в класацията за 100000км тест. АДАЦ не беше ли най големия автомобилен клуб в Германия който раздава и златен волан и други златни части. Оказа се ,че всичко е платена реклама на Фве и много от членовете им се отеглиха. А за минусите бъди спокоен, получаваш ги съвсем заслужено.