IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На скорост с новото Clio EDC

Изпробвахме компактното Renault с новата трансмисия с два съединителя

На скорост с новото Clio EDC

Повечето хора слагат автоматичните трансмисии под общ знаменател. Истината обаче е съвсем друга - колите само с два педала могат да бъдат както мудни, непредсказуеми и жадни за гориво, така и прецизни. Във втората категория попадат най-вече трансмисиите с два съединителя, които обикновено са достъпни при моделите от по-висок клас. Такава скоростна кутия обаче вече предлага компактният Renault Clio, който успяхме да изпитаме.
На скорост с новото Clio
Трансмисията на Renault носи инициалите EDC - Efficient Dual Clutch, или ефективен двоен съединител. Най-просто казано, тя предоставя непрекъснато ускорение, тъй като предаването на въртящ момент от двигателя към колелата е непрекъснато.

"Тайната" се крие в двата съединителя, първият от които отговаря за нечетните скорости (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият - за четните скорости (2-ра, 4-та , 6-та) и задна. Т.е. смяната на предавките не се усеща, тъй като реално автомобилът е винаги на скорост. А това позволява неусетно превключване, по-добра динамика и почти непроменен разход на гориво в сравнение с ръчните скоростни кутии.
На скорост с новото Clio
В случая с Renault Clio смяната на предавките може да бъде уловена единствено по звука на мотора, и то при внимателно заслушване. В градски условия, когато колата се движи в трафик с около 10 км/час, превключването от втора на първа предавка става малко по-грубо, но все пак далеч по-рафинирано от обикновените кутии с един съединител.

EDC трансмисията има 6 предавки и използва система с двоен сух съединител. А смяната на скоростите отнема нищожните 290 милисекунди.
На скорост с новото Clio
Добро е представянето на кутията и при по-динамично каране. Тя се адаптира към стила на шофиране и умело преценява при какви обороти да сменя предавките - при високи за по-добра динамика или при ниски за по-нисък разход на гориво. При рязко натискане на газта, ускорението става почти мигновено, дори ако се налага свалянето на повече от една предавка. Освен това, за любителите на ръчното сменяне на предавките, е наличен ръчен 'up/down'’ режим.

Полезна стандартна екстра на EDC е и асистентът за потегляне по наклон. Той задържа спирачката за няколко секунди, като не позволява на автомобила да потегли назад. Това е особено полезно в градския трафик, както и при потегляне от път с наклон, когато колата зад вас е паркирала прекалено близо.
На скорост с новото Clio
Renault не е единствената компания, която предлага трансмисия с два съединителя за компактните си модели. Но е една малкото. Обикновено градските коли се оборудват с вариаторни трансмисии, автоматизирани ръчни скоростни кутии или обикновени автоматици, чиято работа трудно може да се нарече плавна или пък приятна за шофьора.

Разходът на гориво, който показа бордовият компютър при нашия тест, бе 4.7 л/100 км. Изпитахме Clio dCi 90 EDC както в града, така и на магистрала и първокласен път. При по-спокоен начин на шофиране лесно може да се постигне потребление от около 4 л/100 км.

Единственият недостатък на скоростната кутия не е свързан с работата й, нито пък с Clio. Тя е съобразена да работи с двигатели с максимален въртящ момент до 240 Нм, което я прави несъвместима с новия 1.6-литров дизелов мотор на Renault. Той не е наличен при Clio, но определено впечатлява с разход и динамика, а съчетаването му с подобна трансмисия би било наистина добра комбинация.
На скорост с новото Clio
EDC трансмисията на Renault е с 3 000 лева по-скъпа от стандартната ръчна скоростна кутия, което е сравнително приемлива инвестиция, ако използвате колата предимно в града. Или просто не си падате по автомобили с три педала.

Цените на Renault Clio dCi EDC в България започват от 33 990 лв. с ДДС. Тестовият автомобил, оборудван с допълнителни екстри като автоматичен климатик, асистент за паркиране, цвят металик, персонализиран салон и др, достига сумата от 35 850 лв. с ДДС.

Повече за пътното поведение, технологиите, комфорта и възможностите за персонализация, които предлага Clio IV, вижте в обстойното ни ревю, което направихме при представянето на модела на европейския пазар.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #46
    18 rate up comment 2 rate down comment
    ! ( преди 10 години )
    Аз не мога да разбера защо като има някоя новина за кола която не е немска феновете на немските марки почват да плюят. Тема за Лексус плюят, тема за Пежо плюят, тема за Рено същата работа. Като ви са толкова хубави колите си ги карайте и си свиркайте. Избивате комплекси яко и се пишат един куп глупости от хора които не могат да си позволят нова кола. Българина специалист по всичко, всичко можем ама нищо не правим. ЧЕСТИТ ВИ 3-ТИ МАРТ!
  • #45
    17 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимния ( преди 10 години )
    Бе не знам кой е по безрасъден човек в 10 годишно рено или фолцваген,опел или други немски еднодневки. Погледни малко краш тестове на тия коли ,защото рено след 2001 имат масово по 5 звезди на краш теста а немските бараки още трудно ги постигат, особенно Опелчетата. Да не говорим за хилядите оплаквания към немските таратайки за двигатели, скорости, турбини, ръжди, окачване, тапицерии , общо взето всичко което има по колата се чупи. Масово при Фолцваген и опел
  • #44
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До долния. ( преди 10 години )
    Явно четеш друг Аутобилд или си им станал редактор. Да не ти плащат от Фолцваген. :)
  • #43
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 10 години )
    Цитат: Аутобилд "Дори по-едри пасажери като мен се чувстват комфортно на задната седалка, разбира се, ако пътниците отпред не са изтеглили креслото си максимално назад. Воланът е удобен и се настройва серийно на височина и дължина.Тапицерията в купето е в модерни тонове и от видимо високо качество, с лъскавите елементи в интериора се свиква бързо. "
  • #42
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много скъпа. За тези пари има в по-горния клас дизелови предложения.
  • #41
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 10 години )
    Карал си ти, зайка на село с помощни колелца. В всички тестове на списания и предавания се казва ,че Клио е с един от най качествените интериори за класа си. По добър от този на Поло и Корса и т.н. Значи те са още по зле. А за мястото не се излагай.
  • #40
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Толкова глупости има изписани от интернет "разбирачите". Вземете ги покарайте малко тези коли и тогава коментирайте. Повечето хора, които пишат тук не могат да си позволят Дачия, или карат мечтата на живота си от преди 20 години.Относно статията, поредната платена реклама.Да, много е неадекватна автоматичната на рено, да интериора е изпълнен в евтина пластмаса, да мясотото отзад е нищожно и да карал съм го.Хайте всезнайковци, хранете!
  • #39
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е ли висока цената за този клас автомобил?
  • #38
    14 rate up comment 3 rate down comment
    RokFort ( преди 10 години )
    Точно това е примера който ти дадох, може да са прегледали 10 милиона коли но в крайна сметка някой киха и резултатите се манипулират за пред медиите. Това не е първия скандал в АДАЦ и не е първия напуснал шеф там. Просто им е разпоредено от държавно ниво да се оклеветяват всякакви външни производители с цел да се продават тяхните коли. Фве е замесена в доста скандали с такива вотове. Казах ти поразрови малко в нета и ще видиш и колко разлседвания и колко дела и колко манипулации има около тях.
  • #37
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Манипулацията в АДАК не е направена от 19-те милиона членове а от двама редактори, за разлика от останалите моментално след като си признали пред ръководството са били уволнени и АДАК вместо да покрие случката вътрешно, офицялно я съобщи с което показа, че това не е политиката на АДАК а на определени хора в редакцията, като капак всички немски марки спечелили призове през годините ги върнаха, японците обаче не ги върнаха и още се кичат с тях. Това е показателно за начина на мислене.