IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На скорост с новото Clio EDC

Изпробвахме компактното Renault с новата трансмисия с два съединителя

На скорост с новото Clio EDC

Повечето хора слагат автоматичните трансмисии под общ знаменател. Истината обаче е съвсем друга - колите само с два педала могат да бъдат както мудни, непредсказуеми и жадни за гориво, така и прецизни. Във втората категория попадат най-вече трансмисиите с два съединителя, които обикновено са достъпни при моделите от по-висок клас. Такава скоростна кутия обаче вече предлага компактният Renault Clio, който успяхме да изпитаме.
На скорост с новото Clio
Трансмисията на Renault носи инициалите EDC - Efficient Dual Clutch, или ефективен двоен съединител. Най-просто казано, тя предоставя непрекъснато ускорение, тъй като предаването на въртящ момент от двигателя към колелата е непрекъснато.

"Тайната" се крие в двата съединителя, първият от които отговаря за нечетните скорости (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият - за четните скорости (2-ра, 4-та , 6-та) и задна. Т.е. смяната на предавките не се усеща, тъй като реално автомобилът е винаги на скорост. А това позволява неусетно превключване, по-добра динамика и почти непроменен разход на гориво в сравнение с ръчните скоростни кутии.
На скорост с новото Clio
В случая с Renault Clio смяната на предавките може да бъде уловена единствено по звука на мотора, и то при внимателно заслушване. В градски условия, когато колата се движи в трафик с около 10 км/час, превключването от втора на първа предавка става малко по-грубо, но все пак далеч по-рафинирано от обикновените кутии с един съединител.

EDC трансмисията има 6 предавки и използва система с двоен сух съединител. А смяната на скоростите отнема нищожните 290 милисекунди.
На скорост с новото Clio
Добро е представянето на кутията и при по-динамично каране. Тя се адаптира към стила на шофиране и умело преценява при какви обороти да сменя предавките - при високи за по-добра динамика или при ниски за по-нисък разход на гориво. При рязко натискане на газта, ускорението става почти мигновено, дори ако се налага свалянето на повече от една предавка. Освен това, за любителите на ръчното сменяне на предавките, е наличен ръчен 'up/down'’ режим.

Полезна стандартна екстра на EDC е и асистентът за потегляне по наклон. Той задържа спирачката за няколко секунди, като не позволява на автомобила да потегли назад. Това е особено полезно в градския трафик, както и при потегляне от път с наклон, когато колата зад вас е паркирала прекалено близо.
На скорост с новото Clio
Renault не е единствената компания, която предлага трансмисия с два съединителя за компактните си модели. Но е една малкото. Обикновено градските коли се оборудват с вариаторни трансмисии, автоматизирани ръчни скоростни кутии или обикновени автоматици, чиято работа трудно може да се нарече плавна или пък приятна за шофьора.

Разходът на гориво, който показа бордовият компютър при нашия тест, бе 4.7 л/100 км. Изпитахме Clio dCi 90 EDC както в града, така и на магистрала и първокласен път. При по-спокоен начин на шофиране лесно може да се постигне потребление от около 4 л/100 км.

Единственият недостатък на скоростната кутия не е свързан с работата й, нито пък с Clio. Тя е съобразена да работи с двигатели с максимален въртящ момент до 240 Нм, което я прави несъвместима с новия 1.6-литров дизелов мотор на Renault. Той не е наличен при Clio, но определено впечатлява с разход и динамика, а съчетаването му с подобна трансмисия би било наистина добра комбинация.
На скорост с новото Clio
EDC трансмисията на Renault е с 3 000 лева по-скъпа от стандартната ръчна скоростна кутия, което е сравнително приемлива инвестиция, ако използвате колата предимно в града. Или просто не си падате по автомобили с три педала.

Цените на Renault Clio dCi EDC в България започват от 33 990 лв. с ДДС. Тестовият автомобил, оборудван с допълнителни екстри като автоматичен климатик, асистент за паркиране, цвят металик, персонализиран салон и др, достига сумата от 35 850 лв. с ДДС.

Повече за пътното поведение, технологиите, комфорта и възможностите за персонализация, които предлага Clio IV, вижте в обстойното ни ревю, което направихме при представянето на модела на европейския пазар.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #26
    8 rate up comment 11 rate down comment
    1-1 ( преди 10 години )
    Прозрачно кухо ти е мнението! Значи когато ти отърва Ауто билд "класирало" рено напред, ама, когато същия Ауто Билд казва на какво базира РЕАЛНИТЕ си класации - не било така! Dekra е като техническия преглед на колите в БГ - само че много по-обективен и на много по-високо техническо ниво. И без Dekra-сертификат не можеш да се движиш по пътищата на Германия!Та точно Dekra установява, че рено е в катастрофално техническо състояние след 3-та година,това е от доста години и за доста модели на рено!
  • #25
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 10 години )
    Като цяло НИСАН има бъдеще при колите, докато световноизвестен факт е ,че рено без яките финансови инжекции на френската държава отдавна да е фалирала и забравена фирма! ФАКТ, който нито и драскане на минуси, нито с модерстка помощ няма да промените!
  • #24
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Като цяло алианса РЕНО НИСАН има светло бъдеще и всяка година бележат ръст на продажби. А фве губи Русия а много скоро може да изгуби и доста повече когато им се видят подкупите на АДАЦ.
  • #23
    17 rate up comment 4 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Декра, адац все платени брошурки на Фве, но истината излезе на яве. Както написа Фве дефектността на Фве е доста по висока от средната и има оплаквания от всякакъв тип в тяхната поща. Особенно за DSG то им. А за Дачия е ясно ,че е една от марките с най голям потенциал, за това и Фве се опитва да създаде конглокентна тяхна марка но не им се получава. Най вероятно защото качеството им е под нивото на Дачия а цените тройни. А Дачия не измести ли Фве на родния ни пазар?
  • #22
    17 rate up comment 4 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Бе не знам ама Рено според Аутобилд е по качествена марка от ОПЕЛ и Фве. Отделно скоростната кутия с два съединителя може да е измислена от Порше но никога не е работила кадърно. А както виждаш кутията на рено сменя доста по бързо предавки без да става на кайма след 20000км като при Фве. Чуваме за китайското качество, и все повече и го виждаме при Фве ,по изронените табла, дръжки и разпаднали се седалки. А скоро Астон мартин не привика ли хиляди коли заради дефектен *** направен в Китай?
  • #21
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    и Мароко и Русия.
  • #20
    16 rate up comment 3 rate down comment
    1 ( преди 10 години )
    Франция,Турция,Алжир,Румъния,Бразилия,Русия.Имат и там заводи. Но поне не са катовагена да имат завод в Китай и от там да им идват частите и за колите които сглобяват в Германия.
  • #19
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кви немски марки бе? Тях отдавна ги няма. Само имената им останаха и тук-там някой глупав фен, който, като види Made in Germany си мисли, че ***, който му предлагат е немски, а се оказва, че най-много да е сглобен там, но частите са предимно от Китай и др. страни от третият свят. Рендетата, ако не друго, поне са френски. Не съм чул да имат завод в Китай, а вурстовете се хвалят с това колко заводи са направили там. Че и асфалт за колите си дори произвеждат. Голяма са работа, признавам. :)))
  • #18
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе кво става с немските марки.Опел е напът да фалира щото от 30 години произвежда самоунищожаващи се ***.Фве груб ги разследват за платени класации и провеждат една след друга сервизни акции за счупени мотори от разтегната ангренажна верига, дефекти турбокомпресори и дефектни скоростни кутии. А и да не забравя ,че ще ги забранят за внос в Русия с автоматични скоростни кутии тъй като са супер дефектни. БМВ търси съдействие от Пежо за да прави ванове.Мерцедес е с Рено по същата причина.
  • #17
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Точно Дачия от миналата година се продава в Англия и има доста добър ръст на продажби.