IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota е №1 по продажби и през 2013 г.

Японският гигант очаква да премине границата от 10 млн. автомобила още тази година

Toyota е №1 по продажби и през 2013 г.

Toyota Motor Corp запази позицията си на най-продаван автомобилен производител, побеждавайки конкурентите General Motors Co и Volkswagen AG за втора поредна година, съобщава Ройтерс.
Toyota е лидер по продажби и през 2013
Глобалните продажби на японската компания през 2013 година са се увеличили с 2%, като достигат 9.98 млн. автомобила. А за настоящата година се очаква да бъде премината границата от 10 млн. продажби, съобщи компанията в четвъртък.

Предвиденият ръст спрямо 2013 година е 4%, като калкулира 10.32 млн. продажби, включително на дъщерните компании Daihatsu Motor Co и Hino Motors Ltd. Производството спрямо миналата година ще нарасне с 3% до 10.43 млн. коли.

Вторият по продажби автомобилен концерн е GM. Американският гигант е пласирал 9.71 милиона превозни средства през миналата година, което представлява ръст от 4%. При позиционираният на трето място Volkswagen увеличението достига 5%, а продажбите - 9,7 млн.

Toyota върна лидерската си позиция през 2012 г., след като година по-рано се нареди зад GM и Volkswagen. Японският производител също така бе начело по продажби през периода 2008 - 2010 г.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #44
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Karacho ( преди 10 години )
    Новия Аурис по бива ,ама стария има егати и безличните форми и визия,много *** кола.
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Колкото и да си купуват голфовете в Германия, не могат да оправят имиджа на този модел като посредствен и безвкусен. Факт.
  • #42
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Евтинджос казваш. Ако седнеш в последните Голф и Аурис, ще си отговориш защо от ADAC са раздули десеторно резултата на голфчето. За пореден път евтинко и пестено. В добавка и слабата надеждност, както пишат в What's car за Голф poor reliability (слаба надеждност), е ясно защо защо германските фирми плащат на местните им автоиздания да ги хвалят.
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    usa do бъчваря ( преди 10 години )
    Не знаех ,че ESP служи за това ,колата да не се накланя в завоите,нещо се бъркаш с окачването-амортисьори и пружини-те не позволяват на колата да се накланя много във завоите?
  • #40
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Не е важно кой колко бройки продава, а каква пазарна капитализация има. Пазарната капитализация отразява оценката на инвеститорите за технологиите, активите и развитието на една компания. Капитализацията на Тойота е около 3 пъти по-голяма от на ВАГ. Този факт е напълно красноречив.
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    "Интересно ми е как ли ще подредят тези комапнии по приходи? Защото Тойота няма да са на първо място ! "И като не знаеш, защо си смучеш факти от пръстите? Типично ВАГонче. Тойота определено ще са много напред с печалбата тая година поради простия факт че йената падна спямо долара и производството на 50% от колите им им излиза с много по-голяма печалба.
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    @Пора, ти ме подсети за оня виц, дето един дядка с Лада спрял на светофара до един Ролс Ройс, отворил прозореца и попитал - Абе момче, хубави ли са тия коли, че не ги виждам да ги карат много? Но всъщност, това е класация по концерни. А всеизвестно е, че Фолксваген притежава Бентли, Ламборджини и Бугати. Тойота пък има Лексус. И всичко това влиза в класацията. Ако това не са хубави коли...Но пак казвам, кола се купува заради доста нейни качества. Добре е, че си купувал коли, но да те попитам, защо си ги купувал и какво си искал от тях? Ако си купувал служебни коли, ясно е какво си искал всичко да ти излезе евтино. Ако пък е била фирмена и лична, си искал да имаш достатъчно имидж с тая кола. Ако пък е за теб или семейството, си търсил неща, които биха удовлетворили теб или теб и семейството. Може би жената е надделяла за Пежото или пък бебето те е накарало да минеш тоя път на ван, за да побираш количката в багажника. Във всички случаи си избирал кола според нуждите си, но в същото време си внимавал да не попаднеш на ***, който да стои по сервизите и тая кола поне малко да те кефи като я гледаш отстрани или като седнеш вътре. Със сигурност си си мислил, че като тръгнеш на дълъг път ще е добре да има къде да поставиш бутилката с минерална вода и чипса, както и кафето от OMV. Добре би било и да не друса, а когато се наложи да изпреварваш, не да чакаш 1 км прав и пуст участък от пътя. Ако често караш из планината, сигурно би искал да имаш поне ESP и колата да не се накланя така, че да ти се завие свят и хване морска болест. И като теглиш чертата, виждаш че много евтини автомобили не отговарят на изискванията ти. Със сигурност би ти повлияла и някоя реклама на кола, харчеща 3 л/100 км и едва ли не правеща минети. Естествено това го няма в действителността, но ти се хвърляш на трилитровата вибрираща кола. После почваш да сменяш марки Пежо, Тойота, Форд, Фолксваген, Мерцедес, БМВ...докато се качиш в Инфинитито на Фетел, който е направил две обиколки с него и е казал, че става.
  • #37
    3 rate up comment 7 rate down comment
    тнт ( преди 10 години )
    Интересно ми е как ли ще подредят тези комапнии по приходи? Защото Тойота няма да са на първо място ! Да кажем тогава, че Тойота е по-добра от БМВ и Мерцедес. Те и от тях продават повече..
  • #36
    7 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Samo bmwence slaga hibridni tehnologii ot toyota. Toyota e tehnologi4nia lider.
  • #35
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ha ha ( преди 10 години )
    и.... коя е toyotata която ползва двигател на бмв, съвместно е направен дизеловия двигател на субару и toyota, правили са го 7 години, и в последния модел на toyota го има този двигател, боксера 2 литровия.