IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lancia отива към закриване

Марката остава само с един модел и ще оперира единствено в Италия

Lancia отива към закриване

Една от легендарните марки – Lancia, съвсем скоро може да отиде в историята. За това намекна шефът на Fiat Серджио Маркионе в интервю за вестник La Republica. Той разкри, че Lancia ще остане само с един модел, който ще се продава единствено в Италия.
Lancia отива към закриване
Ypsilon. Снимка: Lancia

Този модел ще бъде хечбекът с 5 врати Ypsilon, докато 5-вратият Delta, както и различните клонинги на автомобили на Chrysler – Thema, Voyager и Flavia, ще бъдат спрени от производство.

Последното поколение на Ypsilon дебютира на автосалона в Женева през 2011 г., като се предлага с 2 бензинови мотора – с обем 0.9 и 1.2 литра, с 1.3-литров турбодизел, както и с 1.2-литров агрегат, работещ на газ.

В края на миналата година се появиха твърдения, че Lancia Ypsilon ще получи и „гореща” версия с името HF, която да разчита на 4-цилиндров бензинов турбо-мотор с мощност от около 160 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Моделът трябваше да бъде с понижено спортно окачване и спирачни механизми Brembo.

Маркионе допълни, че във Fiat са решили вместо върху Lancia да съсредоточат своите усилия върху развитието на друга своя марка – Alfa Romeo. Именно тя трябва да стане „лице” на италианския концерн пред света.
 

Тагове: lancia ypsilon
0 от 500
  • #52
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Само 6 продадени алфи, цъ, цъ, тъжно! Хората поумняват и не си дават парите за ментета.
  • #51
    19 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    А Маркионе може да е направил сделката си на века, но точно от такива сделки страдаме ние, обикновените хора. Когато всички мизерстваха заради същите тия богаташи и техните невъзвръщаеми заеми, се извършиха най-големите далавери, от които още повече ще се задълбочи разделението между бедни и богати. Само си помислете, колко завода бяха закрити и от ФИАТ и от други фирми и колко хора останаха на улицата. В името на какво? В затварянето на една известна и почитана марка? А само една ли ще е?
  • #50
    20 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Много си прав, @ Slavo. Изчезва средната класа. Всичко се пренасочва към развиващите се пазари, а там е същата помия както тук - бедни и много богати. За бедните - китайските бклуци, произведени и от световноизвестни фирми, за богатите супер луксозни лимузини. За нас остава...и аз не знам какво. Може би да се надяваме на нещо 10 годишно или да се примирим с някоя добре оборудвана кола от нисък клас.
  • #49
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 10 години )
    За последните 15г. закъсват много яко Ланча, Сааб, Волво, Ситроен, Алфа... Във същия момент вървят нагоре и просперират Рено/Дачия (заедно с ЛАДА в Русия), Мерцедес и БМВ... И много хора в България се радват... Ами, с точно такова мислене си заслужаваме съдбата ганьовска! В Европа изчезват колите, на СРЕДНАТА КЛАСА!!! Защото бавно, но сигурно изчезва и самата тази КЛАСА! Пропастта между бедни и богати се разширява с бясна скорост. Радвайте се! То на Ваш/Наш гръб се пише тази радост...
  • #48
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Muenchen05 ( преди 10 години )
    jalko che, jiveem vuv vreme, v koeto horada ne si pozvolqvat da budat kraini individualisti.... jalko za marki kato SAAB i LANCIA. Ne mislq dori che problemut e chaktolkova v kachestvoto. Moje bi prosto marki kato "TESLA" i "BMW i" uspqvat po - uspeshen nachin da ulovqt *** na vremeto i da privlekat individualistite, koito prez 70te biha si kupili Lancia...
  • #47
    20 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 10 години )
    Правилно. Разумните хора не поглеждат Алфа/Ланча не защото не могат да си ги позволят, а защото нямат излишно време за губене и пари за висене по сервизи. И аз съм съгласен с общото мнение, че голфа е по-разумното решение. То и продажбите го доказват, де. Дори в БГ за 2013 има 850 продадени нови голфа и само 6 алфи. NO COMMENT!
  • #46
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Маркионе- Шаркионе, бла, бла. Ланча е пред фалит. Алфа не са по-добре. И за лаиците е очевидно, че Групата ФИАТ просто не става.
  • #45
    21 rate up comment 1 rate down comment
    konq do RRE ( преди 10 години )
    Da ama golfajiite ne mogat da si pozvolqt da karat i potdarjat ALFA zashtoto i edni nakladki ot 80 kintna nemogat da smenqt,ne sa za tqx prosto sa bedni chalgari i karucari.Golfa e za slabite,Alfa za silnite.
  • #44
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 10 години )
    Не сте смешни! Жалки сте! Седнали за успели и неуспели да говорят. Смешни, бедни *** от пространството, което не може и не е нищо друго и нищо повече от загуба на картография! Тоя "некадърник", както го наричате, има много по-важна задача през последните 6 години - да гарантира бъдещето за векове на едни от най-големите и най-стари автомобилни производители в света - Фиат, Алфа, Феррари и Мазерати. Ако сте забелязали са точно пет автопроизводителите, които не изпитват трудности през последните години. Останалите се справят много, много зле. И вместо да инвестира милиарди в разработването на нови модели Алфа и Ланча, Маркионе замрази всичко и пренасочи усилията си и целия финансов ресурс на концерна в неговото пълно реконструиране, включително и чрез действия за утвърждаването му на най-големия и платежоспособен пазар в света този в САЩ. Някой ще каже Китай е най-големият пазар вече. Да, ама не се знае до кога ще е така. Докато подобна опасност за САЩ няма. През последните 4 години Маркионе инвестира повече от 8 млрд. евро в сделката за Крайслер. Днес една от най-обичаните и стари американски марки и всичките и производствени мощности, ноу-хау и имидж в Америка, са собственост на Фиат. Сделката беше финализирана този месец с превод от над 4 млрд. Всичко останало беше оставено досега на заден план. Нещата започват тепърва. Когато някой от вас направи нещо подобно на това, което направи Маркионе по време на най-тежката икономическа криза в историята на човечеството след Великата депресия, едва тогава ще има право да дава оценки на неговите предимства, недостатъци и професионални знания и умения!
  • #43
    18 rate up comment 7 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Що бе, Голфа е супер. Това и най-заклетия алфаджия го знае, но не го признава публично. Всъщност, алфаджиите са неуспели(по-бедни, ***, ***,..) голфаджии. Това е истината.