IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-популярната Toyota навърши 47 години

Представяме ви най-значимите и легендарни модели на японския производител

Най-популярната Toyota навърши 47 години

Преди 47 години компанията Toyota показа модела си Corolla, който преобърна света на автомобилостроенето и се превърна в най-популярната машина в своя клас. По този повод с помощта на изданието Cars ви представяме най-значимите и легендарни автомобили на японския производител.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
Toyota Corolla – най-популярната

Този автомобил е вписан в Книгата на рекордите Гинес като най-продаваният модел в света. През юли тази година Corolla премина границата от 40 млн. продажби. Първото поколение излезе през 1966 г. и бързо си спечели огромна популярност.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
Настоящото поколение на Corolla е 11-о поред, като сега моделът се предлага единствено като седан (в Европа). През цялото си съществуване машината е била произвеждана в повече от 5 различни модификации, сред които има дори и купе.

Toyota Prius – най-екологичната

Моделът се счита за един от пионерите в хибридизацията на автомобилите. Неговото име от латински се превежда като „вървящ напред”. Първото поколение на Prius излиза през 1997 г. и се предлага само на пазара в Япония. Едва след 2000 г. моделът се появява и на чуждите пазари, като става любим на защитниците на околната среда.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
До момента Prius е продаден в почти 4 млн. бройки и е без конкуренция на пазара на хибридите. През март 2009 г. излезе неговото трето поколение, което е много по-икономично от своите предшественици. Разходът на гориво при хибрида е 3.7 л/100 км.

Toyota Land Cruiser – най-проходимият

Вероятно най-легендарната Toyota е именно Land Cruiser. Този автомобил е универсален – можете да го видите както в планината, така и пред бизнес-център в големия град. Land Cruiser е една от иконите сред машините с висока проходимост заедно с Jeep Wrangler, Nissan Patrol и Land Rover Defender.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
Моделът е толкова популярен, че на него дори е кръстена войната между Либия и Чад - Toyota War. По време на конфликта главнокомандващият войските на Чад дори казва, че Cruiser с картечница е по-добър от танк Т-55.

Toyota Model AA – най-първият

Първата на света лека кола Toyota се появява през 1936 г. Седанът със задно предаване получава името Model AA и разполага с 3.3-литров двигател с мощност 65 к.с., който е взаимстван от камионите G1 и Model A1.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
На външен вид автомобилът прилича на американския Chrysler Airflow от 1934 г. Моделът се предлага в няколко различни модификации, има 3-степенна механична скоростна кутия и може да развие внушителните за онова време 150 км/ч.

Toyota Corolla Levin AE86 Hachiroku – най-спортната


Автомобилът получава името Хачироку – от японски „хачи” (осем) и „року” (шест). Corolla Levin AE86 има задно предаване и става особено популярна сред състезателите в различни автомобилни надпревари. Моделът е отлично балансиран и има ниско тегло, като успява да се превърне в успешен съперник на Nissan Skyline и Mazda RX-7 в състезанията по дрифт.
Най-популярната Toyota навърши 47 години
Наскоро Toyota съвместно със Subaru пусна идеологически наследник на модела, което се казва GT86. Той се превърна в продължител на традициите на AE86 Hachiroku благодарение на задното си предаване и ниския център на тежестта. Купето разчита на 2.0-литров боксер с мощност 200 к.с. и 205 Нм въртящ момент.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Естествено че са много по-добри автомобили от японските. Нали даваха статистика на продажбите в САЩ. Тойота е бюджетна служебна кола! Малко са хората които си я купуват за личен автомобил, тези които го правят са от по-бедните прослойки. Единствено Land Cruiser е кола която рядко може да се види като служебна. Но Корола и Приус са именно такива, още помня случката в маями, където властите си поръчвали Тойота Приус, чак забравили на общинския паркинг 300 Приуса, които залежавали 5г. на 0 км.
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Koito ne e karal Toyota ,nyama myasto v tozi forum!Vsi4ko drugo e heiturstvo i bezumna balkanska prostotiya.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    тойота ( преди 10 години )
    конглокент
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Писна ми! ( преди 10 години )
    Браво чиче... а ти си клонинг на японец...аре легай си !
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    *** ( преди 10 години )
    ЧЕСТИТО!
  • #19
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Любопитен ( преди 10 години )
    Това имах предвид, пише се само за спорта. Имам в момента "Мерцедес" и "Ярис". Изключително доволен съм и от двете. И не схващам за какво е тази непрекъсната полемика немско - японско.
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Wiki ( преди 10 години )
    Many features of the prototype Beetle were subsequently put into the SA, although the Beetle's rear-mounted air-cooled engine feature was not used. Later on, Toyota revisited the economic principles exemplified by the Beetle when designing the Publica and the Corolla.
  • #17
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до: Любопитен ( преди 10 години )
    Имал съм до сега 3 Тойоти(в момента 1) и съм безкрайно доволен от марката. Пред 90-те бях фен на немското. Тогава японски коли в БГ почти нямаше и за това. Крайно съм разочарован от качество и от всичко на немските коли. Единствено частите са им евтини,защото са или гаражно производство от Турция/Китай или са от моргите, които а заринати с немски чаркалаци. Интересно защо се интересуваш кой е имал или не Тойота? То си личи. ВАГонетките тук само плюят без да са се качвали на кола от тази марка.
  • #16
    6 rate up comment 12 rate down comment
    ИСТИНАТА ( преди 10 години )
    Форд донякъде заавтомобилите, тойота само за МНОГОМИЛИОННИТЕ СЕРВИЗНИ АКЦИИ
  • #15
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Прехваленият Голф пък е клонинг на Сивик който излиза 2 години по-рано - компактен хечбек с предно и напречен двигател. Куатрото на Ауди е клонинг на системата на Субару. Така че всички ключови модели на ВАГ са клонинги.