IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трите букви на щастието

VW Golf 7 GTI e като немска овчарка - послушен и разумен, но знае как да хапе

Трите букви на щастието

Ако почитателите на BMW изтръпват, когато видят буквата M, феновете на така наречените хот-хечове се побъркват, когато чуят не една, а три букви - GTI. През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. 

Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.Трите букви на щастието
Моделът от Волфсбурт измина дълъг път. От култовото първо поколение, чийто дизайн дължим на Джорджето Джуджаро, през издръжливата "двойка", която комбинираше същата идея, но с по-здраво и голямо купе, до "тройката", която за пръв път започна да използва електронна инжекция. Историята на Голф Джи Ти Ай продължи малко срамно със считаното за доста скучно четвърто поколение, което обаче проправи пътя на турбокомпресорите. След това дойдоха "петицата" и "шестицата", които на практика бяха една и съща кола с 10 конски сили разлика. 

И дойде Golf 7 GTI, за да започне всичко отначало. Колата се различава от простосмъртните представители на модела по агресивните си брони, по-ниското окачване, големите джанти, червените спирачни апарати, и двата хромирани ауспуха под задната броня. Хубаво, но това го имаше и преди.Трите букви на щастието
Тайната се крие в новата модулна платформа, която издига усещането при шофиране на Голф с предно предаване на по-високо ниво. Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата. Мощността е нараснала незначително до 220 конски сили, но те вече достигат до асфалта по много по-ефективен начин. Трите букви на щастието
Факт е, че новият Golf GTI e по-маломощен от Opel Astra OPC, например. Също така обаче е факт, че колата от Волфсбург е много по-приятна за каране и в нея разгръщането на мощността се случва много по-плавно. А това е важно при колите с предно предаване, освен ако не искаш да тренираш китките си в опит да удържиш волана при ускорение. Говорейки за волана, трябва да споменем, че той е агресивен и скосен в долната си част, а новата кормилна рейка има променливо предавателно число. Само два оборота са нужни за обратен завой, което позволява на шофьора да сменя посоките с лекотата на подплашена газела.Трите букви на щастието
За пръв път Volkswagen предлага Golf GTI и с опционален пакет, който повишава мощността с 10 к.с. Той се казва Performance Pack и добавя по-големи спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване. 

Наследството на модела е запазено дотолкова, доколкото разумът позволява. Червените карета на седалките произлизат от първото поколение на Golf GTI и със сигурност ще се харесат на феновете. Това, което може би няма да им допадне, е DSG скоростната кутия. И то от чист инат. Истинският голфаджия обича да е в пълна хармония с колата си и да я докосва възможно най-много. Истината обаче е, че безстепенният автоматик на Volkswagen е толкова добър, че трудно можеш да превключиш по-бързо от него. Което се доказва и от техническите характеристики - ускорението при автоматика е по-добро с няколко десети от секундата.Трите букви на щастието
Двигателят е познатият ни 2.0-литров турбо бензин, който прилича на добре дресирана немска овчарка. Когато натиснеш бутона Sport той започва да преследва и хапе, а когато избереш опцията Comfort, започва кротко да те придружава, където и да отиваш. Имаш избор от пет предварително зададени настройки, а ако нещо от тях продължава да те дразни, можеш да програмираш отделни възли от колата по свой вкус. При това единствено с помощта на показалеца си.

Окачването е стегнато, но в никакъв случай нервно. Настроено е по начин, който ти позволява да забравиш за паветата, но когато те свършат, те държи в завоя като велкро лепенка. Стига да си позагрял гумите преди това. А ако не си успял да ги загрееш, просто трябва да тренираш, за да заслужиш мястото си в GTI, така както другите коли трябва да тренират, за да заслужат историческата табелка от три букви. Между другото, можеш да си я купиш за 48 000 лева.
Трите букви на щастието
Снимки: Automedia.bg/Volkswagen
 

 
Тагове: GTi Volkswagen Golf
0 от 500
  • #44
    5 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    mi ne si me4taq za MPS, 6tot mi e dostijim, kvoto i da gi pravi6 tiq koli, te si ostavat v kategoriqta hothach - puberska istoriq...iskam ne6to brutalno!...i s 3 vrati!
  • #43
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до zoom-zoom ( преди 12 години )
    От теб очаквах да напишеш , че твоите 3 букви са MPS (Mazda3),поне е в "категорията " на мечтата на много хора - Голф!
  • #42
    5 rate up comment 6 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    vsi4ko hubavo, ama na takava kola 'psevdo bega4ka'...bi sledvalo da e 3 vratka...ina4e si e semeina!a moite 3 bukvi sa gt-r!
  • #41
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Трите букви на щастието са БМВ!!! От личен опит (имал съм и Голф , имал съм и БМВ) - няма място за сравнение!!! Голфа го шитнах след 5 месеца , БМВ-то го карах 10 години!
  • #40
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Alfist ( преди 12 години )
    Меките китки да си карат премиум Гоуфчетата ... то е ясно, че Golf GTI е до Golf V, от там насетне са бози за аматьори.А пичовете и пичките имащи малко повече вкус и желание да карат не с цел от т. до т.Б си купуват Алфа Ромео и показват среден пръст на дяланите с теслата "каскети"
  • #39
    17 rate up comment 6 rate down comment
    до nikito_blend ( преди 12 години )
    ....можел да си купи и трите, не било проблем за парите,.... ДА, А ЕДИН МАРМОТ ЗАВИВАШЕ ШОКОЛАД.
  • #38
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI -легендата.
  • #37
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    : Germany ( преди 1 минута )голфът е културата на селянина -да наричаш някого селянин говори ясно за културата и ценостите ти
  • #36
    9 rate up comment 12 rate down comment
    : Germany ( преди 12 години )
    голфът е продажба на много резевни части
  • #35
    8 rate up comment 13 rate down comment
    : Germany ( преди 12 години )
    голфът е културата на селянина