IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите букви на щастието

VW Golf 7 GTI e като немска овчарка - послушен и разумен, но знае как да хапе

Трите букви на щастието

Ако почитателите на BMW изтръпват, когато видят буквата M, феновете на така наречените хот-хечове се побъркват, когато чуят не една, а три букви - GTI. През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. 

Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.Трите букви на щастието
Моделът от Волфсбурт измина дълъг път. От култовото първо поколение, чийто дизайн дължим на Джорджето Джуджаро, през издръжливата "двойка", която комбинираше същата идея, но с по-здраво и голямо купе, до "тройката", която за пръв път започна да използва електронна инжекция. Историята на Голф Джи Ти Ай продължи малко срамно със считаното за доста скучно четвърто поколение, което обаче проправи пътя на турбокомпресорите. След това дойдоха "петицата" и "шестицата", които на практика бяха една и съща кола с 10 конски сили разлика. 

И дойде Golf 7 GTI, за да започне всичко отначало. Колата се различава от простосмъртните представители на модела по агресивните си брони, по-ниското окачване, големите джанти, червените спирачни апарати, и двата хромирани ауспуха под задната броня. Хубаво, но това го имаше и преди.Трите букви на щастието
Тайната се крие в новата модулна платформа, която издига усещането при шофиране на Голф с предно предаване на по-високо ниво. Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата. Мощността е нараснала незначително до 220 конски сили, но те вече достигат до асфалта по много по-ефективен начин. Трите букви на щастието
Факт е, че новият Golf GTI e по-маломощен от Opel Astra OPC, например. Също така обаче е факт, че колата от Волфсбург е много по-приятна за каране и в нея разгръщането на мощността се случва много по-плавно. А това е важно при колите с предно предаване, освен ако не искаш да тренираш китките си в опит да удържиш волана при ускорение. Говорейки за волана, трябва да споменем, че той е агресивен и скосен в долната си част, а новата кормилна рейка има променливо предавателно число. Само два оборота са нужни за обратен завой, което позволява на шофьора да сменя посоките с лекотата на подплашена газела.Трите букви на щастието
За пръв път Volkswagen предлага Golf GTI и с опционален пакет, който повишава мощността с 10 к.с. Той се казва Performance Pack и добавя по-големи спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване. 

Наследството на модела е запазено дотолкова, доколкото разумът позволява. Червените карета на седалките произлизат от първото поколение на Golf GTI и със сигурност ще се харесат на феновете. Това, което може би няма да им допадне, е DSG скоростната кутия. И то от чист инат. Истинският голфаджия обича да е в пълна хармония с колата си и да я докосва възможно най-много. Истината обаче е, че безстепенният автоматик на Volkswagen е толкова добър, че трудно можеш да превключиш по-бързо от него. Което се доказва и от техническите характеристики - ускорението при автоматика е по-добро с няколко десети от секундата.Трите букви на щастието
Двигателят е познатият ни 2.0-литров турбо бензин, който прилича на добре дресирана немска овчарка. Когато натиснеш бутона Sport той започва да преследва и хапе, а когато избереш опцията Comfort, започва кротко да те придружава, където и да отиваш. Имаш избор от пет предварително зададени настройки, а ако нещо от тях продължава да те дразни, можеш да програмираш отделни възли от колата по свой вкус. При това единствено с помощта на показалеца си.

Окачването е стегнато, но в никакъв случай нервно. Настроено е по начин, който ти позволява да забравиш за паветата, но когато те свършат, те държи в завоя като велкро лепенка. Стига да си позагрял гумите преди това. А ако не си успял да ги загрееш, просто трябва да тренираш, за да заслужиш мястото си в GTI, така както другите коли трябва да тренират, за да заслужат историческата табелка от три букви. Между другото, можеш да си я купиш за 48 000 лева.
Трите букви на щастието
Снимки: Automedia.bg/Volkswagen
 

 
Тагове: gti volkswagen golf
0 от 500
  • #84
    1 rate up comment 1 rate down comment
    робърт лъдлъм ( преди 10 години )
    Меганът няма равен!!!!!!!!
  • #83
    3 rate up comment 4 rate down comment
    trex ( преди 10 години )
    Мега яка количка. Хем надежна, хем комфортна, хем бърза и злобна, хем пестелива!
  • #82
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ККК ( преди 10 години )
    Мислех, че спортната кола не трябва да е скучна, а по- скучно от Голф не може да стане... С Aлфа 75 съм винаги в приключение :D
  • #81
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Стига с тия немски брътвежи че Голфа бил пръв в сегмента и другите го били копирали.. Първият Сивик предлага същото - компактен хечбек, предно предаване, но излиза 2 години по-рано. Но да сте чули Хонда да се хвалят че били открили сегмент в автомобилостоенето? Няма и да чуете, това е под достойнството на японците.
  • #80
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Може да са свестни голфовете, но на мен не са първи избор. Съмнявам се в тяхната надеждност. Все има нещо което им куца, а гаранцията им е уникално смешна. Познат с Кади, заводски на газ, от магазина купено, няма 50 000 км. и се чуди дали е нормално да харчи по 2 литра масло от смяна на смяна. Пази я като очите си.
  • #79
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 10 години )
    Харесва ми използвания литературен стил- ода, а и той е с три букви :)
  • #78
    7 rate up comment 2 rate down comment
    cutmasterCFS ( преди 10 години )
    за тия пари ще си взема опел астра гтс битурбо или малко по-скъпия вариант ОПС.,поне има и фасон а за вървеж нямат база за сравнение....
  • #77
    5 rate up comment 2 rate down comment
    cutmasterCFS ( преди 10 години )
    Моя ярис не играе при тръгване с гас все пак има VSC i тракшън :)
  • #76
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фолксваген не е премиум марка
  • #75
    8 rate up comment 3 rate down comment
    43годишен ( преди 10 години )
    Ехооо, сега сме 2013г., и този Golf7 изобщо не се вързва с епохата и вкуса на клиентите, само пенсионер би го харесал! Огледайте се, телеф., PC, музикални устройства, обзавеждане....айде сега пак погледнете Golf-у(7), ами не става така!