IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трите букви на щастието

VW Golf 7 GTI e като немска овчарка - послушен и разумен, но знае как да хапе

Трите букви на щастието

Ако почитателите на BMW изтръпват, когато видят буквата M, феновете на така наречените хот-хечове се побъркват, когато чуят не една, а три букви - GTI. През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. 

Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.Трите букви на щастието
Моделът от Волфсбурт измина дълъг път. От култовото първо поколение, чийто дизайн дължим на Джорджето Джуджаро, през издръжливата "двойка", която комбинираше същата идея, но с по-здраво и голямо купе, до "тройката", която за пръв път започна да използва електронна инжекция. Историята на Голф Джи Ти Ай продължи малко срамно със считаното за доста скучно четвърто поколение, което обаче проправи пътя на турбокомпресорите. След това дойдоха "петицата" и "шестицата", които на практика бяха една и съща кола с 10 конски сили разлика. 

И дойде Golf 7 GTI, за да започне всичко отначало. Колата се различава от простосмъртните представители на модела по агресивните си брони, по-ниското окачване, големите джанти, червените спирачни апарати, и двата хромирани ауспуха под задната броня. Хубаво, но това го имаше и преди.Трите букви на щастието
Тайната се крие в новата модулна платформа, която издига усещането при шофиране на Голф с предно предаване на по-високо ниво. Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата. Мощността е нараснала незначително до 220 конски сили, но те вече достигат до асфалта по много по-ефективен начин. Трите букви на щастието
Факт е, че новият Golf GTI e по-маломощен от Opel Astra OPC, например. Също така обаче е факт, че колата от Волфсбург е много по-приятна за каране и в нея разгръщането на мощността се случва много по-плавно. А това е важно при колите с предно предаване, освен ако не искаш да тренираш китките си в опит да удържиш волана при ускорение. Говорейки за волана, трябва да споменем, че той е агресивен и скосен в долната си част, а новата кормилна рейка има променливо предавателно число. Само два оборота са нужни за обратен завой, което позволява на шофьора да сменя посоките с лекотата на подплашена газела.Трите букви на щастието
За пръв път Volkswagen предлага Golf GTI и с опционален пакет, който повишава мощността с 10 к.с. Той се казва Performance Pack и добавя по-големи спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване. 

Наследството на модела е запазено дотолкова, доколкото разумът позволява. Червените карета на седалките произлизат от първото поколение на Golf GTI и със сигурност ще се харесат на феновете. Това, което може би няма да им допадне, е DSG скоростната кутия. И то от чист инат. Истинският голфаджия обича да е в пълна хармония с колата си и да я докосва възможно най-много. Истината обаче е, че безстепенният автоматик на Volkswagen е толкова добър, че трудно можеш да превключиш по-бързо от него. Което се доказва и от техническите характеристики - ускорението при автоматика е по-добро с няколко десети от секундата.Трите букви на щастието
Двигателят е познатият ни 2.0-литров турбо бензин, който прилича на добре дресирана немска овчарка. Когато натиснеш бутона Sport той започва да преследва и хапе, а когато избереш опцията Comfort, започва кротко да те придружава, където и да отиваш. Имаш избор от пет предварително зададени настройки, а ако нещо от тях продължава да те дразни, можеш да програмираш отделни възли от колата по свой вкус. При това единствено с помощта на показалеца си.

Окачването е стегнато, но в никакъв случай нервно. Настроено е по начин, който ти позволява да забравиш за паветата, но когато те свършат, те държи в завоя като велкро лепенка. Стига да си позагрял гумите преди това. А ако не си успял да ги загрееш, просто трябва да тренираш, за да заслужиш мястото си в GTI, така както другите коли трябва да тренират, за да заслужат историческата табелка от три букви. Между другото, можеш да си я купиш за 48 000 лева.
Трите букви на щастието
Снимки: Automedia.bg/Volkswagen
 

 
Тагове: GTi Volkswagen Golf
0 от 500
  • #54
    2 rate up comment 9 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    Само дето аз съм истинския.
  • #53
    12 rate up comment 1 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    Не е хубаво да ми пишеш с ника, затова вече ще пиша с регистрираната версия. Долният коментар не е мой.
  • #52
    8 rate up comment 7 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    А Голф 7 сигурно не е с предно и не приплъзва,а бе мамул? Хората са го написали- досадно недозавиване и подскачаща задница. Баста, левак!
  • #51
    3 rate up comment 5 rate down comment
    резачка ( преди 12 години )
    а ти карал ли си кола с предно и с пълна газ? е като дадеш газ като хората/ ако не е хонда сивик или тойота ярис 75 коня/, естествено , че гумите от преплъзването започват да "танцуват" наляво-надясно, но това е част от удоволствието... ако ти стиска, специалисте!
  • #50
    14 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Германците задължително си хвалят собствената продукция. Чак като излезе Голф 6, АБ писаха, че производството на Голф 5 е било спирано на три пъти за коригиране на инженерни недомислици. Това е "голямата" фирма с многото опит. Пълни смешници!
  • #49
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Завил ти е селташкия акъл. Тук имаше един ***, дето все аудита купуваше, ама ... само думи в този сайт. Ти си същата гайда.
  • #48
    5 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    По скоро съм градски, но това няма значение. Все пак и трите марки бяха със сходни цени. Така че явно мърмота ми е завил Маздата. Хехе.
  • #47
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 12 години )
    "Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата" Я ВИЖ ТИ!ДОБЪР ДЕН! Нали Голф 6 направи перфектна, скъсваха да си я хвалят АутоБилд. Сега излиза, че недозавивала и подскачала задницата. От кога го говоря това. Преди 6 години пробвах Голф 5 и бях изумен как може АутоБилд толкова безочливо да лъжат.Нищо от хвалбите не беше истина, включително и "качествения" салон.
  • #46
    4 rate up comment 7 rate down comment
    az ( преди 12 години )
    ako trqbva da napisha shtastie s 3 bukvi , to to shte izglejda taka - B M W
  • #45
    7 rate up comment 6 rate down comment
    folk s vagen ( преди 12 години )
    Kolebaq se mejdu GTR, 2JZ, EVO, STI, RX7, NSX - slojna rabota