IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите букви на щастието

VW Golf 7 GTI e като немска овчарка - послушен и разумен, но знае как да хапе

Трите букви на щастието

Ако почитателите на BMW изтръпват, когато видят буквата M, феновете на така наречените хот-хечове се побъркват, когато чуят не една, а три букви - GTI. През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. 

Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.Трите букви на щастието
Моделът от Волфсбурт измина дълъг път. От култовото първо поколение, чийто дизайн дължим на Джорджето Джуджаро, през издръжливата "двойка", която комбинираше същата идея, но с по-здраво и голямо купе, до "тройката", която за пръв път започна да използва електронна инжекция. Историята на Голф Джи Ти Ай продължи малко срамно със считаното за доста скучно четвърто поколение, което обаче проправи пътя на турбокомпресорите. След това дойдоха "петицата" и "шестицата", които на практика бяха една и съща кола с 10 конски сили разлика. 

И дойде Golf 7 GTI, за да започне всичко отначало. Колата се различава от простосмъртните представители на модела по агресивните си брони, по-ниското окачване, големите джанти, червените спирачни апарати, и двата хромирани ауспуха под задната броня. Хубаво, но това го имаше и преди.Трите букви на щастието
Тайната се крие в новата модулна платформа, която издига усещането при шофиране на Голф с предно предаване на по-високо ниво. Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата. Мощността е нараснала незначително до 220 конски сили, но те вече достигат до асфалта по много по-ефективен начин. Трите букви на щастието
Факт е, че новият Golf GTI e по-маломощен от Opel Astra OPC, например. Също така обаче е факт, че колата от Волфсбург е много по-приятна за каране и в нея разгръщането на мощността се случва много по-плавно. А това е важно при колите с предно предаване, освен ако не искаш да тренираш китките си в опит да удържиш волана при ускорение. Говорейки за волана, трябва да споменем, че той е агресивен и скосен в долната си част, а новата кормилна рейка има променливо предавателно число. Само два оборота са нужни за обратен завой, което позволява на шофьора да сменя посоките с лекотата на подплашена газела.Трите букви на щастието
За пръв път Volkswagen предлага Golf GTI и с опционален пакет, който повишава мощността с 10 к.с. Той се казва Performance Pack и добавя по-големи спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване. 

Наследството на модела е запазено дотолкова, доколкото разумът позволява. Червените карета на седалките произлизат от първото поколение на Golf GTI и със сигурност ще се харесат на феновете. Това, което може би няма да им допадне, е DSG скоростната кутия. И то от чист инат. Истинският голфаджия обича да е в пълна хармония с колата си и да я докосва възможно най-много. Истината обаче е, че безстепенният автоматик на Volkswagen е толкова добър, че трудно можеш да превключиш по-бързо от него. Което се доказва и от техническите характеристики - ускорението при автоматика е по-добро с няколко десети от секундата.Трите букви на щастието
Двигателят е познатият ни 2.0-литров турбо бензин, който прилича на добре дресирана немска овчарка. Когато натиснеш бутона Sport той започва да преследва и хапе, а когато избереш опцията Comfort, започва кротко да те придружава, където и да отиваш. Имаш избор от пет предварително зададени настройки, а ако нещо от тях продължава да те дразни, можеш да програмираш отделни възли от колата по свой вкус. При това единствено с помощта на показалеца си.

Окачването е стегнато, но в никакъв случай нервно. Настроено е по начин, който ти позволява да забравиш за паветата, но когато те свършат, те държи в завоя като велкро лепенка. Стига да си позагрял гумите преди това. А ако не си успял да ги загрееш, просто трябва да тренираш, за да заслужиш мястото си в GTI, така както другите коли трябва да тренират, за да заслужат историческата табелка от три букви. Между другото, можеш да си я купиш за 48 000 лева.
Трите букви на щастието
Снимки: Automedia.bg/Volkswagen
 

 
Тагове: gti volkswagen golf
0 от 500
  • #74
    8 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 10 години )
    До ех,nikito. Ти Голфа къде го нареждаш до изброените. Аз написах че Мазда 3 е много по красива а те са в един клас. А ти си изброил такива които са 5-пъти по скъпи. Изобщо с какъв акъл ги сравняваш със скучния Голф ?
  • #73
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    Трите букви на щастието-GTI.
  • #72
    10 rate up comment 9 rate down comment
    ех,nikito- ( преди 10 години )
    Класацията на The Car Connection за най-красивите автомобили за 2013 год.:Aston Martin DB9Audi A7Jaguar XKLamborghini AvendatorLamborghini GalarrdoMaserati Gran TurismoPorsche CarreraPorsche BoxterSRT ViperНякъде да виждате японски или корейски леген в тази класация?А за Дошовците/Cenitell,doc,груди и подобни/ обръщаме специално внимание,че 5 от 10-те в класацията са на VW Group!
  • #71
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до nikito-... ( преди 10 години )
    Е ли McDonald's най-добрият ресторант,бе nikito...!?
  • #70
    9 rate up comment 6 rate down comment
    nikito_blend ( преди 10 години )
    И въпреки сервизните акции е най-продаваната марка. Това говори ли ви нещо ?
  • #69
    5 rate up comment 3 rate down comment
    за кого са /-/? ( преди 10 години )
    Това е текста на BBC, в който има и цитат на говорителката на Toyota. Predpolagam,че ранобудните /-/ са за BBC, понеже не им харесвате информацията? Или може би за говорителката на Toyota? Или просто си праскате /-/ за всичко,което не се вписва в патологичната ви "жълта правоверност". Те и талибаните така правят.Но факт е,че Тoyota само за 9 месеца е оттеглила за сервизни акции повече от 6 000 000 автомобила!
  • #68
    6 rate up comment 8 rate down comment
    а къде е нещастието? ( преди 10 години )
    Тойота оттегля 885 000 автомобила от пазара за проблем с течове на вода от климатичните инсталации, предаде БиБиСи.Според информацията, теча може да засегне модула за контрол на въздушните възглавници.В някои случаи, въздушните възглавници биха могли да бъдат изключени или внезапно да излязат.Около 847 хиляди коли ще бъдат изтеглени от северноамериканския пазар, докато останалите ще бъдат в Европа, Азия и Близкия изток.Говорителка на Тойота заяви за БиБиСи, че е получила доклади за две малки рани заради това , но е нямало доклади за сблъскали се превозни средства. Това е третото изтегляне на коли на концерна за последния месец.Припомняме, по-рано бяха изтеглени 780 000 автомобила заради проблем с окачването.Последният акт води до това, че общият брой на изтеглени автомобили е 6 милиона от началото на годината.
  • #67
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.
  • #66
    11 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Само 90 коментара дотук? Голфа може да е добър, но чак пък другите да искат да го копират и чак пък да е първия...Много години преди Голф е имало наточени модели. Е, били с две врати, а не с 3 или 5, но какво от това? само заради един багажник и едни сгъващи се седалки ли трябва да наричаме това голфов клас и всички да трябва да го следват? А тия последните недоразумения с 5 врати ( включително Focus ST) са отврат и не заслужават вниманието ми. Fiesta ST му е майката...
  • #65
    8 rate up comment 2 rate down comment
    !?!?! ( преди 10 години )
    Че да бяха написали и на капака на двигателя "GTI"...