IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трите букви на щастието

VW Golf 7 GTI e като немска овчарка - послушен и разумен, но знае как да хапе

Трите букви на щастието

Ако почитателите на BMW изтръпват, когато видят буквата M, феновете на така наречените хот-хечове се побъркват, когато чуят не една, а три букви - GTI. През годините те украсяваха задните капаци на - Peugeot 205, Rover Metro, Citroen AX, Ford Escort, дори Maserati 3500. Нито една от тези коли обаче не е причината за тази репутация. И четирите модела копират концепция, която излиза десетилетие преди най-стария от тях. 

Разбира се, става въпрос за Volkswagen Golf GTI.Трите букви на щастието
Моделът от Волфсбурт измина дълъг път. От култовото първо поколение, чийто дизайн дължим на Джорджето Джуджаро, през издръжливата "двойка", която комбинираше същата идея, но с по-здраво и голямо купе, до "тройката", която за пръв път започна да използва електронна инжекция. Историята на Голф Джи Ти Ай продължи малко срамно със считаното за доста скучно четвърто поколение, което обаче проправи пътя на турбокомпресорите. След това дойдоха "петицата" и "шестицата", които на практика бяха една и съща кола с 10 конски сили разлика. 

И дойде Golf 7 GTI, за да започне всичко отначало. Колата се различава от простосмъртните представители на модела по агресивните си брони, по-ниското окачване, големите джанти, червените спирачни апарати, и двата хромирани ауспуха под задната броня. Хубаво, но това го имаше и преди.Трите букви на щастието
Тайната се крие в новата модулна платформа, която издига усещането при шофиране на Голф с предно предаване на по-високо ниво. Няма го вече досадното недозавиване, както и подскачането на задницата. Мощността е нараснала незначително до 220 конски сили, но те вече достигат до асфалта по много по-ефективен начин. Трите букви на щастието
Факт е, че новият Golf GTI e по-маломощен от Opel Astra OPC, например. Също така обаче е факт, че колата от Волфсбург е много по-приятна за каране и в нея разгръщането на мощността се случва много по-плавно. А това е важно при колите с предно предаване, освен ако не искаш да тренираш китките си в опит да удържиш волана при ускорение. Говорейки за волана, трябва да споменем, че той е агресивен и скосен в долната си част, а новата кормилна рейка има променливо предавателно число. Само два оборота са нужни за обратен завой, което позволява на шофьора да сменя посоките с лекотата на подплашена газела.Трите букви на щастието
За пръв път Volkswagen предлага Golf GTI и с опционален пакет, който повишава мощността с 10 к.с. Той се казва Performance Pack и добавя по-големи спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване. 

Наследството на модела е запазено дотолкова, доколкото разумът позволява. Червените карета на седалките произлизат от първото поколение на Golf GTI и със сигурност ще се харесат на феновете. Това, което може би няма да им допадне, е DSG скоростната кутия. И то от чист инат. Истинският голфаджия обича да е в пълна хармония с колата си и да я докосва възможно най-много. Истината обаче е, че безстепенният автоматик на Volkswagen е толкова добър, че трудно можеш да превключиш по-бързо от него. Което се доказва и от техническите характеристики - ускорението при автоматика е по-добро с няколко десети от секундата.Трите букви на щастието
Двигателят е познатият ни 2.0-литров турбо бензин, който прилича на добре дресирана немска овчарка. Когато натиснеш бутона Sport той започва да преследва и хапе, а когато избереш опцията Comfort, започва кротко да те придружава, където и да отиваш. Имаш избор от пет предварително зададени настройки, а ако нещо от тях продължава да те дразни, можеш да програмираш отделни възли от колата по свой вкус. При това единствено с помощта на показалеца си.

Окачването е стегнато, но в никакъв случай нервно. Настроено е по начин, който ти позволява да забравиш за паветата, но когато те свършат, те държи в завоя като велкро лепенка. Стига да си позагрял гумите преди това. А ако не си успял да ги загрееш, просто трябва да тренираш, за да заслужиш мястото си в GTI, така както другите коли трябва да тренират, за да заслужат историческата табелка от три букви. Между другото, можеш да си я купиш за 48 000 лева.
Трите букви на щастието
Снимки: Automedia.bg/Volkswagen
 

 
Тагове: GTi Volkswagen Golf
0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    Абе голфа върви и е кеф да се кара тоя GTI. Мразя VAG ама има 2 модела, против които не мога да кажа нищо лошо. Единия е GTI,а другия е А3 Спортсбек. Но пък GTI е скъпичък и не е като да няма добри алтернативи, че и за по-малко пари. Та така де, хубава кола но не и някаква уникалмна. Бих заложил на новия MPS, когато излезе.
  • #13
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Какво плюете хубавата кола. Много си е добре и не знам дали е премиум, но ако можех бих си я купил. Това е една кола която следва своята линия от 20 години и все още държи на традициите. А вие феновете на джапанките с какво ще се похвалите, къде са ви традициите, като всеки следващ модел е коренно различен от предишният. Айде карайте си Приусите и не се обаждайте много!
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като е толкова добър сравнете го с мегана как направо ще го изяде това ГОЛФУ
  • #11
    6 rate up comment 14 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Абе да сравняваш маздичка с ФВ.. доста трябва да си зле. Маздичката е хубава кола, но това тук си е изпипана работа. Единствената причина човек да си вземе мазда е ако няма пари за истинска немска кола..
  • #10
    13 rate up comment 6 rate down comment
    nikito_blend ( преди 12 години )
    В сравнение с новата Мазда 3 този Голф изглежда толкова скучен, както вън така и вътре. Всеки си има вкус, но това е моето мнение.
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    (": ( преди 12 години )
    Имаше една песен в която се пееше:Виж, виж VTI, къде отиваш с тоя GTI. ... с инжекция с тясна дирекция" Да не говорим, че има Коли с атмосферен двигател и същата мощност
  • #8
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    VW премиум... Боже колко болка има в един коплексар ... А сеат и тя ли е премиум? Шкода? То ква ли е разликата верно. Автора е този, който често често от яд, трие истини за ВАГ. Момче никой не ти е виновен, че си се пре*бал и си си купил Вагенщайнова каруца. Не си го изкарвай на другите :)
  • #7
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хахахахахах, не мога да спра да се хиля, хахаха... Гоуфа бил премиум автомобил, хахахаха...Някой хора тук май не са си пили днес хапчетата. Баси, тази табуретка да е наречеш премиум граничи с абсолютната лудост.Хем народен автомобил - хем премиум!?!?! Я някой да обясни можели да стане тази работа! :)))
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Alfist ( преди 12 години )
    p.s. от всичко, което научих в статията е, че този Голф е за меки китки, явно и такава е писала статията, защото ако седне в една Алфа 147 сигурно ще му се развъртят отвсякъде китките ...
  • #5
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Alfist ( преди 12 години )
    Тая кола се обезличи тотално ... Верно, да й бяха турили едни перфорирани дискове да може да спира поне, ама външно е изглежда като напомпана Лада от новите ... има наченки на агресия, ама слаба работа, само козметични кичове. Интериора с всяка година става все по-зле!!! Абе вие от "дас ауто" ще губите много от както главния дизайнер на Ауди отиде в Киа ... а погледнете новата про'сиид GT ... ми тя ще го изяде с поглед само тоя смешен Гоуф, а интериорът на корейците е просто уникален!