IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозавритеЕдна от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.

Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.

Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.

Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.

Още по темата:
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
BMW и Audi научиха американците да карат дизели
Моторът на Дизел стана на 120 г.

Снимка: Car Advice

0 от 500
  • #24
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дизела по принцип трябва да е точно двойно по-нисък като цена от бензина. Обърни внимание, че той се продава на по-висока цена от бензина. Причината е повече от ясна, повишеното търсене винаги при всяка една стока води до спекула. Както беше с жилищата всяка година кв.м. скачаше с по 100евро, докато спря търсенето. за 10г. от 100 евро квадрата стигна 1000 евро средно. Преди 20г. дизела си беше двойно по-евтин от бензина, сега е по-скъп, защото повечето коли са дизелови.
  • #23
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до Germany от каубоя ( преди 12 години )
    Киа Рио 2003 е автомобил, който предлага невъобразимо качество, комфорт и удобство, и сензацира с атрактивната си цена. Произвежда се от септември 2002 г. до 2005 г. С Рио 2003 се чувствате на седмото небе. Тя е красива, прекрасна, разкошна, изискана. На пазара на старо първата генерация на Рио е сред най-предпочитаните модели, защото предлага красив дизайн, комфорт и доста екстри на доста атрактивни цени. Рио 2003 се използва и като такси в България, което е още един атестат за качеството й.
  • #22
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ""Цената на дизела се държи изкуствено ниска,за да могат определени производители на автомобили да печелят...""Ти трябва по най-бързия начин да отидеш на лекар. Все едно каза Парцуцата е с изкуствено занижена цена за да я предпочитат пред силната ракия. Дизела не само, че не е с изкуствено завишена цена а напротив с изкуствено завишена цена. Бензина е качествения продукт, дизела е лош продукт на петрола, както мазута и битума които са слезващото ниво под дизела, по известен като газьол.
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    do moderatora...ne g trii, 6tot e vajno!!!http://***.vesti.bg/sviat/evropa/merkel-i-parite-na-semejstvo-kvant-5996223
  • #20
    15 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    a v4era po BBC world news davaha kak BMW trqbvalo da plati globi4ka, 6tot sponsoriralo Merkel za izborite, a tq zavaliikata pomognala v EU da prokara normativ4e za otlagane na standart za emisiite...qvno 6vabite sa gotovi na vsi4koda branqt diesel-a, 6tot nali te sa go suzdali...bolni mozaci...
  • #19
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Цената на дизела се държи изкуствено ниска,за да могат определени производители на автомобили да печелят от продажбата на тракащи и димящи тракалници.За промишлени нужди дизела нека го държат евтин,но на нормална бензиностанция,ако му се сложи реален акциз,като на бензина ще е около 1,5 пъти по-скъп.Освен това СЗО отдавна алармира за връзката на рака с дизеловите автомобили.В Европа рака на белите дробове е в пъти повече отколкото където и да е по света.
  • #18
    20 rate up comment 3 rate down comment
    До Германеца ( преди 12 години )
    Според мен пича с Риото иронизира, ама ти като подпали. Явно това осмисли деня ти. Толкова безсмислени коментари за толкова малко време - още не си на нивото на РРЕ, но имаш заложби...По темата - това е просто прогноза, но има логика в нея. Бензиновите двигатели се развиват, а акциза за дизела се увеличава, защото е по-мръсното гориво.
  • #17
    31 rate up comment 4 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    Германеца, Французина, Испанеца и изобщо западняка не го ***, че кара дизел. Дизелите са зверски скъпи точно заради купищата електроника, филтри и катализатори в тяхсамо и само да покрият нови и нови еко-норми. Западняка го купува нов, прави му едни бързи 150 хиляди км и го продава, той с ремонти не се занимава. И после го купува *** и се кефи, че много малко му гори. Докато неизбежно дойде времето за DPF филтър, турбина, дюзи, EGR клапан и т.н. Не мерси, не обичам изненади!
  • #16
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    do negramoten: Пич дизела 1во е в пъти по мръсен от бензина. Всичките сажди, които бълва са канцерогенни, доказаха го отдавна. Освен това, новите бензинови двигатели слагат в малкият си джоб дизеловите. Дизеловите двигатели са перфектни за камиони и рейсове, но за автомобили не са вече. В европа просто се лансират някой производители, за това караме димялки вместо истински екологични автомобили.
  • #15
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Айдеее ВАГ умре до 2020та :D