IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eдинствена цел - победа

Porsche се готви да се завърне с гръм и трясък в Льо Ман

Eдинствена цел - победа
Porsche има една основна мисия за 2014 г., и тя се казва "24 часа Льо Ман". Компанията ще се завърне със заводски отбор в най-престижния LMP1 клас на състезанието за издръжливост, където има най-много победи от всички - цели 16.
 Eдинствена цел - победа
За да демонстрира амбицията си, и да активизира фенските маси, щутгартската компания извади за бърза фотосесия няколко от старите състезателни автомобили, които са пресичали първи финалната права на пистата "Сарт". Събитието се проведе на германската писта "Хокенхайм".
 
Кампанията на Porsche започна със събирането на екип от 200 специалисти, които ще работят за отбора през сезон 2014 на Световния шампионат за издръжливост (WEC). Той се състои от осем състезания, като първото ще се проведе през април. Седем  от надпреварите ще протекат във формат от 6 часа, а голямата чест е запазена за 24-часовото състезание в Льо Ман.
 
В 62-годишната си състезателна история, Porsche е участвала в шампионата с общо 800 коли, които са спечелили 103 състезания и 16 световни титли.
 
Нито един отбор не е успял да подобри рекорда, въпреки че за последен път заводски подготвено Porsche печели Льо Ман през 1998 г. Тогавашният победител е 911 GT1, който е базиран на серийното 911, но има олекотен карбонов монокок и туин-турбо боксерен шестцилиндров двигател. На правата Мулсан колата е развивала 350 км/ч.
 Eдинствена цел - победа
Първата победа на Porsche е през 1951 г., когато се е провело третото състезание в Льо Ман след край на Втората световна война. Тогава компанията участва с 356 SL (Super Light) с алуминиево купе. Пилоти са били французите Огюст Вюие и Едмонд Муш, които завъртат 210 обиколки със средна скорост 118 км/ч.
 
Заводският отбор продължава с победите в по-ниските класове на Льо Ман, докато Фердинанд Пиех решава да атакува кралския клас. Пиех е идеологът зад модела 917, който е представен на автосалона в Женева през 1969 г. През същата година три такива машини излизат на "Сарт". Това е и най-тъжното състезание за Porsche, тъй като частният пилот Джон Улф загива в една от колите още на първата обиколка в завоя "Бялата къща". Другите две коли пък отпадат заради технически проблеми.
 Eдинствена цел - победа
Пиех обаче не се предава и през 1970 г. пуска в битката цели осем 917-ки. По време на състезанието вали проливен дъжд, което води до масово отпадане на коли. В крайна сметка завършват само седем машини, две от които са Porsche. Девет от общо 11 стартирали Ferrari-та 512S отпадат през първата половина на състезанието, а до финала не се добира нито една от колите на Alfa Romeo. Първо е Porsche-то на пилотите Ричард Атууд и Ханс Херман, което печели с пет обиколки преднина.
 Eдинствена цел - победа
Тази победа отприщва успехи през 1971, 1976 1977, 1979 г., след което следва обезсърчаваща конкуренцията серия от седем поредни титли от 1981 до 1987 г. Две са истински запомнящите се коли от този период - 936/77 и легендата 935/78 с прякор Moby Dick. Първата е била феноменално бърза машина с комично малки джанти и отворен кокпит, която е развивала максимална скорост от 360 км/ч, а Moby Dick печели сърцата на феновете с огромните си надвеси и максималните 366 км/ч.
 Eдинствена цел - победа
После се появява Porsche 956 с невероятната окраска на Rothmans. Колата печели три победи от 1982 до 1985 г., като според Манфред Янтке, който по това време е PR на компанията, това е първото Porsche с ефективно аеродинамично притискане. Негов наследник е 962, който записва нови три победи - през 1986, 1987 и 1994 г. След това идва победата през 1998 г., която няма да е последната. Поне ако зависи от амбицията на германците.

Снимки: Porsche
Тагове: porsche
0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това че съседа ти си е сложил емблема на Ауди върху смотаната Тойота, не прави японския дарак Ауди. Това че тойта бъка с дефекти и спи всеки месец в сервиза в поредната сервизна акция не я прави Ауди. Просто на съседа ти му се иска, но не може да си позволи да има Ауди.
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Изпадащи части има само при Тойота, потъващи *** на газта, отказващи спирачки и т.н. Няма да коментирам изобщо евтините пластмаси в Тойота и меки ламарини които се огъват с два пръста.
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Germany, ти толкова ревностно ги защитаваш Вагените, все едно си им рекламен агент, или си на заплата към тях. Да не би да караш в ежедневието болит от Льо Ман, че правиш такива генерални изводи от рода на германското е най-добро, японското е най-зле?Въобще какво общо има Аудитио от Льо Ман, със това на съседа ми, дето през месец е в сервиза, освен емблемата? Отговори си сам на тези въпроси, и ако имаш поне няколко гънки в мозъа си, ще се осъзнаеш, колко тъпотии бръщолевиш!
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до Дошо ( преди 10 години )
    Искаш да кажеш, че Тойота е по-хубава от Порше. Не мога да те разбера, баце - хем не те приятно да те мислят за бавен, хем с едни такива твърдения излизаш...
  • #12
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    А пък Тойота е спечелила 0 пъти Льо Ман и това ще продължи още десетки години! Но аз си обичам оризарките и си ги хваля всеки ден!
  • #11
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    "Работата е ясна.СОЦваген са решили да направят малко реклама и на Порше.Сега ще се яви, някой невероятен хибрид на Порше и ще победи иначе непобедимото Алуди......ау какво чудо какво нещо..........швабски пропаганди "-ншщо дошко,тоиота пък ще сложи емблема от лексус и пак втори...от двама в лмп-1.дошееееееееее,доше.
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    na fona na tezi naistina legendarni pistovi bega4ki dne6nite nedorazumeniq CAYENNE, MACAN, PANAMERA...kak li biha izglejdali!?
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Италианеца ( преди 10 години )
    Проблема не е в обема 1,6л., още през 80те., имаше 4цилиндрови турбо мотори, а мощноста им стигаше до 1500к.с. при BRABHAM-BMW, двигателите се използваха, само за една обиколка, за място! Еееее години.......
  • #8
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Цялото това унищожение на Ф1 идва от Бърни Екълстоун, тъй като много от незаводските отбори във Ф1 нямат много пари и за това ограниченията са, за да се намалят разходите. Какво е това 1,6 литров мотор?? Целта била да се намалял разхода на гориво!! Та това е Ф1, кой мисли, когато прави брутална спортна да пести от разхода на гориво. За това последните години побеждава РЕД БУЛ. Утре няма да се очудя ако титли във Ф1 започнат да печелят и Кока Кола, Макдоналдс а защо не и Мура-вафла трепач.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    в Ф1 няма да са 4 цил. мотори а ще са V6. и това ще е най авангардното задвижване което може да се измисли - заедно с КЕРС с удвоена енергия спрямо сега - и точно затова разработката ще струва мнооого пари. а анонимния по долу ако знае как се правят турбо-мотори дето да вървят на 18000об... да вземе да стане инженер в Ф1