IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Причината е Германия, която се опасява за своите автопроизводители

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Представителите на страните от ЕС за трети път отложиха гласуването за въвеждане на по-строги норми за екологичността на автомобилите, съобщава Reuters. През лятото бе постигнато споразумение, според което през 2020 г. показателите на новите автомобили не бива да превишават 95 г/км СО2.

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Позицията на Германия обаче е по-различна и именно заради това гласуването бе отложено. Немците са притеснени, че въвеждането на подобно правило ще се отрази негативно на местните автомобилни производители и настояват нивото от 95 г/км да важи само за 80 % от автомобилите, произведени през 2020 г.

Тяхното мнение бе подкрепено от представителите на Великобритания, Чехия, Унгария, Полша и Словакия. Преди това в защита на позицията на Германия се изказаха и френските производители Renault и PSA.

Следващото гласуване може да стане факт по време на срещата на представителите на ЕС по въпросите на екологията, която ще се състои на 14 октомври в Люксембург. Именно там трябва да бъдат приети новите правила, засягащи товарните автомобили. Според тях през 2020 г. средната норма СО2 за тези машини трябва да бъде 147 г/км, като целта е през 2025 г да спадне до 105-120 г/км.

Снимка: Car
 

0 от 500
  • #16
    14 rate up comment 1 rate down comment
    kurifei ( преди 12 години )
    Ми кои страни са ги подкрепили - страни в които има фабрики за производство и сглобка на автомобили, за това са ги подкрепили, защото са косвено засегнати!
  • #15
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 12 години )
    Първо,ако става въпрос за CO2 един дизел изхвърля по-малко от аналогичен бензинов.Проблемът е в някои твърди частици които не се улавят дори и от филтрите.Това до няколко години ще се промени,защото има силно развитие в тази насока.За пример сравнете първите поколения ФАП филтри с последните.За изоставане технологично е смешно да се говори,всеки продава каквото се търси.Ако имах пазар щях да продавам и парни локомотиви.А да кажеш на един дизелов-нискотехнологичен показва само злоба и невежество
  • #14
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Италианеца ( преди 12 години )
    FIAT, е с най-ниски емисии от произ. в Европа, носител на най-много награди за еко двигатели. Просто, Германците използват стари технологии....
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    bai hoi ( преди 12 години )
    До 5 Точно на км. си е... за 100 км. отделеното к-во въглероден двуокис е десетки килограми не грамове.
  • #12
    22 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Стига сте коментирали Германия, а вижте собствените си кочинки Euro 2 с изтърбушени катализатори.Не смятате ли, че за да критикувате някого, трябва самите вие да сте изрядни?
  • #11
    9 rate up comment 12 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Между другото "умниците ми" ако се измерваха отработените газове от грама на 100 километра , Германците нямат проблем там се карат предимно икономични дизели , демек най-малко изхвърлени изгорели газове в атмосферата...горките Американци с техните бензинови лами...
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Само самолетите да бяха , Електрически централи , петролни рафинерии , заводи , фабрики...колите са най-малкия проблем...
  • #9
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 12 години )
    Всичко може, стига да имаш технологията. Тойота и сега вади 89г/км от 4-годишен Приус и 99г/км от IS300h който е 223 к.с. Немците обаче са изостанали технологично и тези числа са непосилни за тракащите им дизелчета. А хибридите им са даже още по-зле от дизелите.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Пак поредните глупости! СО емисиите на самолетите, които обикалят земното кълбо за около 1 седмица се равняват на СО емисиите на всички автомобили в цял свят за цяла година. Да помислят малко за самолетите, а не само да ни тормозят с техните СО емисии! Вярно, против съм 5 литровите мотори, но чак да се цепи грама...
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тяхното мнение бе подкрепено от представителите на Великобритания, Чехия, Унгария, Полша и Словакия. Преди това в защита на позицията на Германия се изказаха и френските производители Renault и PSA.