IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Причината е Германия, която се опасява за своите автопроизводители

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Представителите на страните от ЕС за трети път отложиха гласуването за въвеждане на по-строги норми за екологичността на автомобилите, съобщава Reuters. През лятото бе постигнато споразумение, според което през 2020 г. показателите на новите автомобили не бива да превишават 95 г/км СО2.

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Позицията на Германия обаче е по-различна и именно заради това гласуването бе отложено. Немците са притеснени, че въвеждането на подобно правило ще се отрази негативно на местните автомобилни производители и настояват нивото от 95 г/км да важи само за 80 % от автомобилите, произведени през 2020 г.

Тяхното мнение бе подкрепено от представителите на Великобритания, Чехия, Унгария, Полша и Словакия. Преди това в защита на позицията на Германия се изказаха и френските производители Renault и PSA.

Следващото гласуване може да стане факт по време на срещата на представителите на ЕС по въпросите на екологията, която ще се състои на 14 октомври в Люксембург. Именно там трябва да бъдат приети новите правила, засягащи товарните автомобили. Според тях през 2020 г. средната норма СО2 за тези машини трябва да бъде 147 г/км, като целта е през 2025 г да спадне до 105-120 г/км.

Снимка: Car
 

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Я вижде колко страни са ги подкрепили, кво ги дъвчите германците? Тия правила ги налагат някви чиновници и еко ентусиасти, дето си нямата и най малка представа от автомобилостроене. То може много неща да искат, ама няма как да станат реално сега, всичко с времето си. Аз пък искам автомобил с 12 цилиндров мотор с 500 к.с. и ако си платя прилично, що да не го получа?
  • #5
    9 rate up comment 14 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Nev съгласен съм , колкото и да е икономичен един дизел той не може да се мери с бензинов двигател или още по-зле с хибрид...да ако харчи по-малко изхвърля по-малко , но при Германците проблема е точно дизела....
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    До редактора! ( преди 12 години )
    Аутомедиа, не се научихте, че отработените газове СО2 изхвърлени в атмосферата се измерват в грама на 100 км!
  • #3
    31 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 12 години )
    Speedart, ами те изгорелите газове са пряко пропорционални на горивото, което се изгаря в цилиндрите, по-точно, теоретично, за изгарянето на 1 кг гориво, са необходими около 14,7 кг въздух.Както и да е, проблемът на германците им е другаде. Ако се приемат такива строги правила, както са на светлинни годинини от хибридните технологии, няма как да си продават тракащите дизелчета и половината от моделите на великите им премиуми, което ще ги изпрати в колапс.
  • #2
    23 rate up comment 5 rate down comment
    do spiidfart ( преди 12 години )
    "изгорели газове в атмосферата а не разход" - бегай прочети що е то ДВГ и има ли почва у нас - дано да ти помогне...
  • #1
    6 rate up comment 28 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Доше изгорели газове в атмосферата а не разход на гориво...