IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Причината е Германия, която се опасява за своите автопроизводители

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Представителите на страните от ЕС за трети път отложиха гласуването за въвеждане на по-строги норми за екологичността на автомобилите, съобщава Reuters. През лятото бе постигнато споразумение, според което през 2020 г. показателите на новите автомобили не бива да превишават 95 г/км СО2.

Евросъюзът отново отложи гласуването на новите еконорми

Позицията на Германия обаче е по-различна и именно заради това гласуването бе отложено. Немците са притеснени, че въвеждането на подобно правило ще се отрази негативно на местните автомобилни производители и настояват нивото от 95 г/км да важи само за 80 % от автомобилите, произведени през 2020 г.

Тяхното мнение бе подкрепено от представителите на Великобритания, Чехия, Унгария, Полша и Словакия. Преди това в защита на позицията на Германия се изказаха и френските производители Renault и PSA.

Следващото гласуване може да стане факт по време на срещата на представителите на ЕС по въпросите на екологията, която ще се състои на 14 октомври в Люксембург. Именно там трябва да бъдат приети новите правила, засягащи товарните автомобили. Според тях през 2020 г. средната норма СО2 за тези машини трябва да бъде 147 г/км, като целта е през 2025 г да спадне до 105-120 г/км.

Снимка: Car
 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Иначе естествено, че никой нищо няма да ти плаща.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Я chill бе, зле неграмотно.
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до: Wane ( преди 12 години )
    Тук за какво става на въпрос много добре виждам.Колегата по-долу спомена за данъците в Германия и аз задавам конкретен въпрос,към него.Можеш и ти да отговориш естествено,но без разтягане на локуми.Конкретен въпрос има и ако някой може да даде конкретен отговор.Колата не е дизел.
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    "Моята кола има 92(g/km).Какъв ще ми е данъка в Германия?..."Тук не става дума за твоята кола, а за средно ниво за моделите на дадена марка. Тоест ако през 2020 се изисква средно ниво на CO2 от 92г/км, а на Mercedes средното ниво е 120г/км, то тогава Daimler ще плаща много сериозни глоби.
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Гледам има някои коментари относно по-ниските количества CO2 от дизеловите двигатели. Това е вярно, но големия проблем при разработката на дизели е намаляването на NOx и HC (съответно азотни оксиди и въглеводород)както и някои други токсични съединения. И макар в медиите като става дума за Евро стандарти да се говори само за CO2, Евро стандартите засягат и други изгорели газове, чиито ограничаване е по-сложно.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до: !??!? ( преди 12 години )
    Моята кола има 92(g/km).Какъв ще ми е данъка в Германия? Над нормата се плаща, а когато е под нормата на мен ли ще ми плащат или аз нищо няма да плащам? Сериозен ми е въпроса.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    !??!? ( преди 12 години )
    Интересното е , че точно в Германия от следващата година лимита за вредни емисии пада на 95 гр/км. В момента е 109 гр/км а това влияе пряко на данъка на автомобила. Всяка една кола , която се регистрира и отделя вредни емисии над нормата - 2 евро за всеки грам над нормата+ 2 евро на всеки 100см3- така се изчислява данъка в Германия.Това е за бензиновите коли , за дизела е 9,50 евро за всеки 100см3 + вредните емисии.
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ИТАЛИАНЕЦА Точно на ФИАТ се оказа ,че 500 НЕ СТАВА ЗА КАРАНЕ В ГРАДОВЕТЕ защото му се задънва филтъра И това е масово за какво ти е кола която ще е през 2 месеца в сервиза и ще плащаш като луд А и ПРОБЛЕМА е ,че не се купуват НОВИ коли а в Европа кризата е зверска и всико кара все по стари и стари какво да въвеждат като скоро колите ще станат ЛУКС
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 12 години )
    Ето ви една интересна статия по тази тема:http://europe.autonews.com/article/20131005/ANE/131009904/eu-delays-decision-on-95g-km-co2-limit-after-lobbying-from-germany#axzz2h7VUZGPw
  • #17
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 12 години )
    Triforce, това за самолетите е точно така, но тук основната причина е друга.Като всеки друг голям отрасъл на индустрията тук има голямо"лоби".Тези изисквания се инициират основно от страни където се произвеждат автомобили от по-малките класове,съответно с по-ниски емисии и разходи(Франция и Италия) и евентуално страните в които произвеждат(Испания.Затова примерно ПСА беше за налагане на такива изисквания,но тъй като голяма част от доставчиците са немски(Бош,Сименс)се наложи да преразгледа позици