IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

След 38 години "Тракия" стигна до морето

Президентът и строителният министър прерязаха лентата на магистралата

След 38 години

След като бе тържествено открита тази сутрин, автомагистралата "Тракия" бе изцяло отворена за движение от София до Бургас и обратно.

С изграждането на последните 34 километра от магистралата пътуването от София до Бургас ще се извършва за около три часа и половина. Средната скорост пък ще се увеличи от 68км/час на 101-105 км/час, сочи информацията.
След 38 години
Припомняме, че строителството на автомагистрала "Тракия" започва от 1975 г. През 1985 г. влиза в експлоатация участъкът София - Пловдив от автомагистралата. По проект автомагистрала "Тракия" ще свързва София и Бургас през Пловдив. Общата й дължина е 368.5 км. Към ноември 1999 г. от тях са готови 173.5 км. Автомагистрала "Тракия" в участъка "София-Оризово" (с дължина 172 км) и от Оризово до Бургас запад (с дължина 19 км) е проект, свързан с транспортен Коридор номер 8.

На българска територия Коридор номер 8 започва от двете черноморски пристанища Бургас и Варна, минава през автомагистрала "Тракия" и завършва на македонската граница при Гюешево. На българска територия дължината на коридора е с дължина 631 км. На 6 юли 2000 г. Министерският съвет одобрява финансовия договор между България и Европейската инвестиционна банка /ЕИБ/ за заем в размер на 100 млн. евро, който ще се използва за изграждането на автомагистрала "Тракия" в участъците лот 1 (Оризово-Стара Загора) и лот 5 (Карнобат - Бургас).

Съфинансирането от българска страна е 140 млн. евро. На 20 юли 2000 г. Народното събрание приема решение, с което дава съгласие правителството да проведе преговори и да сключи финансов договор с ЕИБ по проекта България - автомагистрала "Тракия". Договорът е подписан на 26 юли 2000 г. в София.

В края на 2002 г. със заповеди на министрите на регионалното развитие и благоустройството и на финансите започва процедурата по отчуждаване на общо 864 частни земеделски имота, попадащи в трасето на магистралата. Към ноември 2004 г. отчуждените частни имоти са само 14, а отчуждените имоти общинска собственост са 132 от общо 314.

На 26 февруари 2010 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обявява началото на тръжната процедура за Лот 3 на автомагистрала "Тракия" в участъка от Нова Загора до Ямбол. Участъкът е с дължина 34.3 км. На 14 май 2010 г. на първото си заседание Съветът за координация при управление на средствата от Европейския съюз, одобрява проекта за доизграждане на магистрала "Тракия".

Той се реализира по Оперативна програма "Транспорт" и включва строителство на три лота, в участъка между Стара Загора и Карнобат. Общата дължина на трите лота е 115.18 километра, а ширината на магистралата е 29 метра. Общата дължина на магистралата след приключване на проекта е 356.18 км.

През август 2012 г. е открит участъкът от пътния възел за Ямбол до новоизградения пътен възел за Зимница (Лот 4.1). Лот 4.2, който обхваща около 34 км между пътен възел "Зимница" и Карнобат, е последната отсечка, с която автомагистрала "Тракия" е завършена от София до Бургас.
След 38 години
По време на откриването, президентът Росен Плевнелиев заяви, че една или две магистрали не са достатъчни за България. Целта е до 2020 година да бъдат завършени седем магистрали и тя е постижима, смята той. Президентът прогнозира, че не по-късно от средата на 2014 година АМ „Марица“ ще бъде завършена, а през 2015 г. – и АМ „Струма“, а работата по другите проекти ще продължи след 2016 година.

За периода след 2014 г. държавният глава очаква темпът на строителство от около 60 км годишно да бъде запазен. Президентът припомни още, че 80 на сто от средствата за изграждането на АМ „Тракия“ са от Европейския съюз. „Това е солидарност в трудни икономически времена за България и за региона, а не колонизация“, коментира Росен Плевнелиев.

Снимки: БТА

Още новини от Dnes.bg

0 от 500
  • #33
    4 rate up comment 0 rate down comment
    благоевград ( преди 11 години )
    И какво от това като е стигнала, трябва да си луд от Западна България да биеш път до мръсното черноморие с простите хора, като има Гърция, а вече хората могат да ходят на почивка и в Хърватия, която стана член на Европейския съюз да свалят готини хърватки вместо грозните ***, каквито ражда черноморието. Вие красива бургазлийка видяли ли сте?
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    булгар булгар ( преди 11 години )
    "И като пишеш "най-голямото черноморско пристанище", не е лошо да си провериш източниците на информация, "Е бива ли така, остави го човека да се заблуждава. Нали в БГ винаги всичко е най-голямото на Балканите. Ама друг път, големи са само простотията и комплексите на българина.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "'Тези дето не ядяха асфалт''- както пише по-долу , стават в 5часа за да ходят на къра"На къра ходят *** и шайка мутрафони, нормалните хора по селата бяха изместени от тях и те вече си гледат реколта само за себе си.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При Царя се построи най-много, а Станишев и Б.Б. само знаят да крадат чужди постижения.
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какви *** коментират не е истина. Трябва да не си стъпвал в София, че да мислиш, че всички там вземат по 1000 лева заплата, но то от *** каква мисъл може да искаш?"После всички данъци отиват за да живеят столичани по европейски" И как по-точно като новософиянците пращат пари на село и си плащат данъците в своите градове?
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Стани-шеф ( преди 11 години )
    И да се правиш на Станишев е видно пристрастието ти към Борисов. А като се пишеш Станишев не мисли че стана по-красив. От трън та на глог както е казал народа. Та В момента вече е трето правителство при което е Агенция Пътна инфраструктура, едви ри го помниш като "пътно". Изръси една лъжа и се удави в нея. А че ти дреме за Б.Б.е видно. Само и единствено ГЕРБ, казаха лъжата за готовата в Петък магистрала и бяха оборени. И кой сега лъже същото с мними приятели в пътното? Ти! Защо? Ясно е защо.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до др. Стани-шеФ ( преди 11 години )
    Др.СтанишеФ,това,което сега е АПИ,преди беше ИАП,а още по-преди ГУП,така че и двамата сме прави. Недей да се пънеш толкова, че да не се наакаш.Дреме ми на мен за ББ, още повече,че от 95-а си имам причина да не го обичам. АПИ/ИАП/ГУП дава поръчките,факт,и надзирава ЦЕЛИЯ процес по изграждането. ДНСК са само официалната институция, която подписва документите, ама айде да не се лъжем кой взима решенията, а? А относно задниците - ти си по-зле, щото ти се налага да лижеш поне 2, на Местан и Сидеров.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Спри, спри че затъваш все повече и повече. Агенция пътища няма, има Агенция Пътна инфраструктура която е към министерството на регионалното развитие и благоустройството. Тази агенция нито строи, нито приема построените пътища. Тя единствено дава поръчка за това къде, какво трябва да се построи и посочва кой ще е изпълнител. Дали е готов пътя казва само и единствено ДНСК! Нито "Пътно" нито агенция "Пътища" имат компетентността, нито Б.Б. когото цитираш за пекането в "събота и неделя". Другия път като решиш да лъжеш се информирай от къде трябва да ти е приятеля. Ако не си взел пари да лъжеш и безплатно лижеш *** на Б.Б. си е твой проблем, но щеше да е по-добре да вземеш едни пари, както правят останалите му поддръжници в нета, поне щеше да знаеш, че не си търкал езика си безплатно в нечий потен *** и то на политик, а политика е най-мръсното нещо.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Протагонист ( преди 11 години )
    Добре, не е пътно, казва се Изпълнителна агенция "Пътища" - сега си направи труда да провериш какво отношение имат те към републиканската пътна мрежа. Тогава пак ми говори глупости кой го строял и кой знаел какво става. Полицията е написала в предписанията това, което са й казали да напише - аналогично на това, колко човека имало на простестите. Сега разбра ли ти защо и как стават нещата?Иначе нямам нищо против да върна 10-те лева, но ми кажи къде трябва да отида да си ги получа преди това?
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Идеята за 10-те лева е защото е видно че нямаш представа за какво искаш оставка. Повтаряш думи на Б.Б. от петък, които бяха оборени. Това че повтаряш като мантра думите на Б.Б. и към тях добавяш оставка показва че си платен, уплитайки се с лъжите за пътното и приятеля ти показа, че си готов на всякакви лъжи и манипулации за да прокараш версията на ГЕРБ е ако не си взел пари, за толкова усилия да лъжеш и мажеш значи не си платен а си будала, която безплатно *** *** на Борисов. Сега ще ти кажа как стават нещата, за да спреш да лъжеш, магистралата трябваше да е годова последно през Февруари, но именно заради издънките на Б.Б. знаем за състоянието на последните 34 км в средата на месец март 2013 г. трябваше да бъдат извикани нови фирми да оправят нещата и вчера да се отвори магистралата. А сега за твоето измислено пътно Няма никакво пътно, сдружение от фирми строи лот 4, обекта се одобрява от ДНСК . На заседанието на Държавната приемателна комисия са представени забележки от Пътна полиция за довършване на вертикалната сигнализация на участъка и за отстраняване на строителни отпадъци в близост до пътните платна. Тези забележки са важни за пътната безопасност и трябва бъдат отстранени от изпълнителя за не повече от един-два дни и това се случва в събота и неделя. Сега разбра ли защо и как стават нещата. А сего отивай да връщаш парите в ГЕРБ.