IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

1.6-литровите двигатели ще разполагат с турбина, която може да развива до 25 000 об/мин.

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

Всички отбори във Формула 1 вече трескаво се готвят за следващия сезон, когато ще трябва да се откажат от настоящите 2.4-литрови V8 мотори и да ги заменят с 1.6-литрови V6 с турбо.
Ferrari разкри тайни на двигателя си за Формула 1
Това може и да изглежда лесно, но всъщност съвсем не е така, разкри пред Аutosport шефът на отдела за създаване на двигатели във Ferrari Лука Марморини. Според него създаването на напълно нов мотор за Формула 1 е неимоверно сложна задача и нещата трябва да бъдат изпипани до най-малкия детайл. Това важи най-вече за електрониката и системата за управление, които трябва да отговарят на всички изисквания на Международната федерация (FIA).

"Не поставяме нито един детайл над другите при създаването на мотора - разказва Марморини. - Задачата ни е сложна, защото всичко се обръща на 360 градуса. Например, трябва да направим турбина от напълно нов тип, която да се развърта до 25 000 об/мин. Такова нещо досега не е правено. Освен това всички електронни системи ще направят огромен скок напред и ще минат на ново ниво."

Марморини е на мнение, че във Формула 1 при новите правила ще спечели този, който направи най-надеждния двигател. През следващата година моторите ще разполагат с 600-650 к.с., към които ще се добавят още 160 к.с., осигурени от системата за възстановяване на енергията. Така общата мощност на болидите ще бъде същата като тази година.

"Едва ли някой ще може да изкара целия сезон без никакви проблеми. Това ще е доста сложно, защото новите мотори ще трябва да разполагат с ресурс от 4000-5000 км, а това е два пъти повече, отколкото преминават сегашните двигатели във Формула 1", допълни шефът във Ferrari.

Снимка: Ferrari
 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    по правилата на Ф1 турбото е само едно. не е вярно че с центробежен компресор не може да се направи голямо налягане. може да се направи 5-6 бара зависи от дизайна. пак казвам - на новия 1.0л. двигател на форд турбото е с 270к оборота.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами не знам просто гледам масово на в образните турбо коли с две турбини но може би там е така заради голямата кубатура за да се избегне лага не знам. За това питам
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Защо да са 2 ? Турбото си надува преди дросела, ако изобщо има нещо общо с нормалните турбо бензинови двигатели. След дросела вече дали 6-8-12 цилитрдон V-X-W :D все тая ;)
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    А да попитам като по незапознат на този V- образен двигател на трябва ли да е с две турбини.. или ще е с една
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Има значение и големината на двигателя, заради дебита и скоростта на изгорелите газове въртящи турбинната част. Центробежните компресори немогат да постигнат високо налягане без многоетапно изпълнение ( за кратко че не ми се обяснява) Демек с едно компресорно колело трудно се постига високо налягане от центробежен компресор. Както и да е да не разводняваме темата.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    не е въпроса коко е голям двигателя, а колко е голям турбокомпресора. мисля че на 1.0литровия форд турбината му се върти на 270к об. защото е малка. т.е. са малък диаметър. центробежни механични компресори с диаметър на компресорното колело 25см се въртят с 50-60 000 об. а ако е 25к об. ще трябва диаметър колкото на малък реактивен двигател - всъщност на малките джетове компресора май се върти с 25к об. някъде. айде стига глупости..
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Баварец нали това и аз казвам, че има разлика между оборотите на двигателя и на турбината. Турбина, която достига максималното си налягане при 25 000 оборота, няма да се развърта достатъчно бързо при ниските обороти на двигателя. 1.6 двигател има определено максимално количество и скорост на изгорелите газове- ограничена енергия за въртене на турбината - голямо турбо - голям лаг докато се развърти.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако това е оригиналния текст, по скоро да са 250 000 - правописна грешка. Турбо компресор на 25 000 оборота малко трудно ще се развърта бързо от 1.6 двигател. Както каза бавареца на нормалните автомобили турбините работят на над 150 к оборота, та тези тук ли ...
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    ако една турбина се развърта до над 200 000 он. това значи че на 25 000 об. тя никакво налягане не дава. това е за тъпия анонимник по долу дето не е виждал мап. на центробежен компресор. а това че с статията са изпуснали една 1-ца и вместо 125 000 об. са написали 25к - това не е мой проблем. пак казвам - може и 25к да е - но тогава ще е много голяма по диаметър. по вероятно да е над 100к об.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    хоп ( преди 12 години )
    For example, the turbo is a new type which runs to 25,000 rpm and is definitely something absolutely new. The engines will have a rev limit of 15000 rpmhttp://formula1.ferrari.com/news/2014-era-f1-engine