IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

1.6-литровите двигатели ще разполагат с турбина, която може да развива до 25 000 об/мин.

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

Всички отбори във Формула 1 вече трескаво се готвят за следващия сезон, когато ще трябва да се откажат от настоящите 2.4-литрови V8 мотори и да ги заменят с 1.6-литрови V6 с турбо.
Ferrari разкри тайни на двигателя си за Формула 1
Това може и да изглежда лесно, но всъщност съвсем не е така, разкри пред Аutosport шефът на отдела за създаване на двигатели във Ferrari Лука Марморини. Според него създаването на напълно нов мотор за Формула 1 е неимоверно сложна задача и нещата трябва да бъдат изпипани до най-малкия детайл. Това важи най-вече за електрониката и системата за управление, които трябва да отговарят на всички изисквания на Международната федерация (FIA).

"Не поставяме нито един детайл над другите при създаването на мотора - разказва Марморини. - Задачата ни е сложна, защото всичко се обръща на 360 градуса. Например, трябва да направим турбина от напълно нов тип, която да се развърта до 25 000 об/мин. Такова нещо досега не е правено. Освен това всички електронни системи ще направят огромен скок напред и ще минат на ново ниво."

Марморини е на мнение, че във Формула 1 при новите правила ще спечели този, който направи най-надеждния двигател. През следващата година моторите ще разполагат с 600-650 к.с., към които ще се добавят още 160 к.с., осигурени от системата за възстановяване на енергията. Така общата мощност на болидите ще бъде същата като тази година.

"Едва ли някой ще може да изкара целия сезон без никакви проблеми. Това ще е доста сложно, защото новите мотори ще трябва да разполагат с ресурс от 4000-5000 км, а това е два пъти повече, отколкото преминават сегашните двигатели във Формула 1", допълни шефът във Ferrari.

Снимка: Ferrari
 

0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    Скопени двигатели с гуми мекици и е една шепа бензин това ще е Ф1 от догодина. А в старата турбо ера за квалификации двг. достигаха до 1200 коня сега с ел. батерии макс до 700 к.с.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    Ф1 стана спортът на ограниченията двигателите са ограничени в мощност и брой за сезон, скоростните кутии също, гумите за всеки уикенд също са ограничен брой, тестовете са ограничени, от догодина влизат в сила ограничения за горивото тръгват с по 100 литра и кой докъдето го докара. При това не трябва да надвишават определен лимит на консумация за обиколка! Пилотите и сега карат на 60-70% заради скапаните гуми, а от догодина като почнат да пестят и гориво ще е пълна пародия.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе вие и вие май нямате понятие от англииски или от коли? which runs to 25,000 rpm - което значи, че турбото работи в целия ДИАПАЗОН НА ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛЯ до 25 000, а не че ТУРБОТО се развърта до 25 000 оборота! ИМА ОГРОМНА РАЗЛИКА между ОБОРОТИТЕ НА ТУРБОТО И НА ДВИГАТЕЛЯ. Турбото може да работи и на обороти над 200 000 об/ мин. Профани много по тоя свят ей! Хем незнае и неможе хем акъл дава... турбина, която може да развива до 25 000 об/мин. _ ТУРБИНАТА РАЗВИВА МНОГО ПОВЕЧЕ об. от дв.
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Всичко е регламентирано, за да разкрива някой някакви си подробности. За мен по-интересно е друго - как ли се чувстват отявлените противници на турбото - Ферари? Ферари 1.6 ТУРБО. Това звучи гордо! До две години и Ferrari Ecoboost 1.0 Turbo.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    днес счупихте ***. Ф1 моторите никога не са се въртели с 23-24000 оборота. а турбините на съвременните коли одавна стигнаха 240 000 об./мин. даже мисля има и такива с по 270к об. та не знам каква ще е тая турбина дето с 25000 об. ще дава въздух за 550-600кс - освен ако е с 40-50см турбинно колело. а та снимкак на V8 мотор на ферари, който изобщо не е от Ф1 - като гледам къде му е ск. кутия .... защо и тя е сложена тук не знам
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Много правилно са го превели!Във F1 има ограничение на оборотите на двигателя, преди да ограничат двигателите развиваха около 23-24 000, но това беше до 2005 година, сегашните могат да минат над 30 000 сигурно, но са ограничени до 18 00 от правилата! От 2014 сменят двигателите 2.4 V8 на 1.6 V6 с турбо и пак намаляват оборотите на двигателя на 16 000 (не съм сигурен точно) и слагат ограничение на турбото до 25 000 оборота!
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    For example, the turbo is a new type which runs to 25,000 rpm and is definitely something absolutely new. The engines will have a rev limit of 15000 rpm and have to last for around.
  • #1
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ама и вие сте едни преводачи " Например, трябва да направим турбина от напълно нов тип, която да се развърта до 25 000 об/мин" Турбините се развъртат на много повече от 25 000 оборота, това са оборотите на двигателя не на турбото преписвачи такива. Абе вземете някой дето малко поне разбира от автомобили да пише тия статии бре. Ужас ...