IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

1.6-литровите двигатели ще разполагат с турбина, която може да развива до 25 000 об/мин.

Ferrari разкри подробности за новите мотори във Формула 1

Всички отбори във Формула 1 вече трескаво се готвят за следващия сезон, когато ще трябва да се откажат от настоящите 2.4-литрови V8 мотори и да ги заменят с 1.6-литрови V6 с турбо.
Ferrari разкри тайни на двигателя си за Формула 1
Това може и да изглежда лесно, но всъщност съвсем не е така, разкри пред Аutosport шефът на отдела за създаване на двигатели във Ferrari Лука Марморини. Според него създаването на напълно нов мотор за Формула 1 е неимоверно сложна задача и нещата трябва да бъдат изпипани до най-малкия детайл. Това важи най-вече за електрониката и системата за управление, които трябва да отговарят на всички изисквания на Международната федерация (FIA).

"Не поставяме нито един детайл над другите при създаването на мотора - разказва Марморини. - Задачата ни е сложна, защото всичко се обръща на 360 градуса. Например, трябва да направим турбина от напълно нов тип, която да се развърта до 25 000 об/мин. Такова нещо досега не е правено. Освен това всички електронни системи ще направят огромен скок напред и ще минат на ново ниво."

Марморини е на мнение, че във Формула 1 при новите правила ще спечели този, който направи най-надеждния двигател. През следващата година моторите ще разполагат с 600-650 к.с., към които ще се добавят още 160 к.с., осигурени от системата за възстановяване на енергията. Така общата мощност на болидите ще бъде същата като тази година.

"Едва ли някой ще може да изкара целия сезон без никакви проблеми. Това ще е доста сложно, защото новите мотори ще трябва да разполагат с ресурс от 4000-5000 км, а това е два пъти повече, отколкото преминават сегашните двигатели във Формула 1", допълни шефът във Ferrari.

Снимка: Ferrari
 

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    techo ( преди 12 години )
    http://formula1.sportal.bg/news.php?id=16493 eto statiq za novite dvigateli. Sorry za latinicata
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    al ( преди 12 години )
    Аз пък и вие да сте разбрали от някъде ,или видели мотора или турбото на Алфа Мито 1.4 155 да е дал фира. Така че Ферари ще направят успешен малък Ф1 двг.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Къде го видя този пример с 208 на 80 000 км? Звучи доста спекулативно. Дай да го видим и ние.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам ама това изглежда доста спекулативно ето пример с 208 гти което е с 1.6 турбо 200 к.с и гледа точно тест който го карат 80 000 км и нямаше абсолютно никакъв проблем а все пак това е доста рендосън двигател. Същото беше и с лагуните проблем с турбината чупила се за дизела говоря ами един познат има такава вече 230 000 няма грешка. А и в момента тези списания статиите им за кия изглеждат даже по платени и от тези за VW
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не е лесно да направят читав турбо-бензинов мотор. АБ на продължителния тест Пежо 5008 с 1.6 турбо от BMW, след 100 000 км. мотора беше с износени цилиндри и за този пробег му бяха долели над 7 литра масло. За сравнение в предишен брой една киа с 1.6, но турбо дизел, мотора и след 100 000 км. беше абсолютно без забележка и не му бяха долели и грам масло.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Всичко се обръщало на 360 градуса, ха, ха, ха, по-голяма глупост не бях чел! Атомедия, вие наистина с килийно образование.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    филип ( преди 12 години )
    бавареца, източника е ferrari.com. има линк по-долу
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Do6o=Grudi pak se izkazva tam,kadeto o4evadno ne mu e miastoto
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    а аутомедия да си смени интернет източниците - освен че сигуро ще са 125 000 об. , което пак не е много , но наистина е серизоно предизвикателство защото тези турбокомпресори в добавка ще имат генератор за да произвеждат ток. по правилата освен KERS ще има и TERS - Thermal Energy Recovery System, което ще се прави с генератор на турбинното колело. така че предизвикателства за инженерите колкото искаш - всъщност точно те ще спечелят титлата...предполагам.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    ето една хубава снимка на малко стар реактивен двигател. точно по средата е компресорното колело. върти се с 15000 об. двигателя е около 1000кс. сега стана ли ясно, че с малки обороти диаметъра става доста голям ?http://en.wikipedia.org/wiki/File:Saturn_MD-120_cutaway.jpg