Всички отбори във Формула 1 вече трескаво се готвят за следващия сезон, когато ще трябва да се откажат от настоящите 2.4-литрови V8 мотори и да ги заменят с 1.6-литрови V6 с турбо. .jpg)
Това може и да изглежда лесно, но всъщност съвсем не е така, разкри пред Аutosport шефът на отдела за създаване на двигатели във Ferrari Лука Марморини. Според него създаването на напълно нов мотор за Формула 1 е неимоверно сложна задача и нещата трябва да бъдат изпипани до най-малкия детайл. Това важи най-вече за електрониката и системата за управление, които трябва да отговарят на всички изисквания на Международната федерация (FIA).
"Не поставяме нито един детайл над другите при създаването на мотора - разказва Марморини. - Задачата ни е сложна, защото всичко се обръща на 360 градуса. Например, трябва да направим турбина от напълно нов тип, която да се развърта до 25 000 об/мин. Такова нещо досега не е правено. Освен това всички електронни системи ще направят огромен скок напред и ще минат на ново ниво."
Марморини е на мнение, че във Формула 1 при новите правила ще спечели този, който направи най-надеждния двигател. През следващата година моторите ще разполагат с 600-650 к.с., към които ще се добавят още 160 к.с., осигурени от системата за възстановяване на енергията. Така общата мощност на болидите ще бъде същата като тази година.
"Едва ли някой ще може да изкара целия сезон без никакви проблеми. Това ще е доста сложно, защото новите мотори ще трябва да разполагат с ресурс от 4000-5000 км, а това е два пъти повече, отколкото преминават сегашните двигатели във Формула 1", допълни шефът във Ferrari.
Снимка: Ferrari


1