IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

GM и Honda си стиснаха ръцете за водородни коли

Първите серийни модели трябва да се появят още през 2015 г.

GM и Honda си стиснаха ръцете за водородни коли

GM и Honda си стиснаха ръцете за водородни коли
Honda FCX Clarity. Снимка: Honda

Компаниите General Motors (NYSE: GM) и Honda (NYSE: HMC) днес оповестиха окончателно своята дългосрочна рамкова договореност за съвместна разработка на следващо поколение системи с горивни клетки и технологии за съхранение на водород.

Двете компании си поставят за цел и да работят съвместно и заедно със своите партньори за по-нататъшното развитие на инфраструктурата за зареждане с водород, която е от ключово значение за дългосрочния пазарен успех на автомобилите с горивни клетки.

Планът на компаниите предвижда до 2020 година да бъде напълно готов сериен автомобил с горивни клетки.

Honda обаче вече обяви, че планира да представи наследника на модела FCX Clarity на пазарите в Япония и САЩ през 2015 година, след което да отбележи и премиерата му в Европа. Предишната генерация на водородната кола, която бе пусната в тираж от 85 броя, бе отличена с наградата "Световен зелен автомобил 2009”.
GM и Honda си стиснаха ръцете за водородни коли
Chevrolet Hydrogen Fuel Cell Equinox, който американските военни използват в Хавай. Снимка: GM

От своя страна GM също имат опит при водородните коли. През 2007 година компанията стартира програмата "Driveway", в която участваха общо 119 задвижвани с водород автомобила. Общият пробег при движение в реални пътни условия на тази флотилия достига рекордните за автомобилния бранш 4,8 млн. километра.

Всъщност GM и Honda се нареждат съответно на първо и второ място в глобален мащаб по брой регистрирани патенти в областта на системите за задвижване с горивни клетки в периода от 2002 до 2012 година с общо над 1 200 (по данни на индекса Clean Energy Patent Growth).

Източник: GM

 

Тагове: Honda gm
0 от 500
  • #16
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тези GM са като фурнаджийска лопата вчера купуваха пса днеска не утре партньори с хонда в други ден с тойота лошо няма. Ама не се знае до каква степен това не е някаква политическа играна на американците гм е яко финансирана от САЩ и това може да е много лесен начин за използване на технологиите на японците... е малко но вероятно. И другото което тези партньорства и да и не след време всичко ще стане едно и няма да има конглокенция и да не стане така да тъпчим на едно място както става с ВАГ.
  • #15
    35 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 12 години )
    Пичове, когато говорите за музика, звукозапис и звукозаписна техника и споменавате Германия трябва да го правите със сериозно уважение, само това ще кажа. И още, че все още не е измислен дигитален носител или дигитално устойство, което да бие по качество аналогово такова. Просто единичките и нулите не са ултиматума във звукозаписа. Иначе по темата браво на двете компании, това е бъдещето на чистото придвижване за мен...
  • #14
    39 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    S priqtelq mi pravihme sex v Shevrolet kato tozi na snimkata
  • #13
    51 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето това се нарича сътрудничество и обединяване на усилията към по-добри технологии.Защо питам аз немските каски и най вече ВАГ не го правят това нещо,а само купуват наготово автомобилни фирми,източват технологии и карат напред към китайските пазари!При тях най-великата технология е ТДИ-то.До скоро се кълняха и в помпа-дюзата,но им го вкараха барабар с макарите.Сега ще стане същото и ще паднат окончателно в трапа.Крепят се единствено на китайския пазар,но китайците не са глупави и ще ги изритат.
  • #12
    34 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Първите серийни модели трябва да се появят още през 2015 г." и какво стана, като писаха, че Хюндай пускат сериен модел, някакъв *** се цепеше, че Хонда вече имали такива. ДА, АМА НЕ! Пак са догонващи.
  • #11
    37 rate up comment 0 rate down comment
    фермера ( преди 12 години )
    Дали тази новина има връзка със предишната статия че GM се отказва от покупка на акций на PSA?
  • #10
    49 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо до Slavo ( преди 12 години )
    И аз не съм комунист приятелю, но истината си е истина.Къде сме били ли?Били сме на 6-то място по производство на глава от населението.....Иначе за сегашното положение на Родината - ДОЛУ БКП!(и ДПС естествено)
  • #9
    36 rate up comment 10 rate down comment
    RRE ( преди 12 години )
    Do6ke bednosta zaedno s panelnata kvartirka savsev ti precakaha le4enieto na bipoliarnoto razstroistvo
  • #8
    51 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 12 години )
    Знам, че съм далеко от темата "автомобили" и се извинявам, но САМО искам да отбележа, че през същата 1986г. започна строителството на завода ДЗУ (Дискови Запаметяващи Устройства) в Стара загора с лицензи на PHILIPS и финанси на HANSA INTERNATIONAL. На практика България беше втория вносител в Германия на CD веднага след Белгия. Къде сме били тогава- къде сме сега! (НЕ СЪМ КОМУНИСТ)
  • #7
    45 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Slavo това, което си написал не е сарказъм това си е самата истина за НЕМСКАТА инженерна мисъл.Поздрави и на теб приятел!