IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Льоб смаза конкурентите си в Пайкс Пийк

Французинът постави феноменален рекорд

Льоб смаза конкурентите си в Пайкс Пийк

Себастиян Льоб (Фр) направо смаза конкурентите си в тазгодишното състезание Пайкс Пийк (Pikes Peak International Hill Climb), като спечели първото място с рекорд на трасето. Още при първия си опит 9-кратният световен шампион във WRC, управляващ Peugeot 208 T16, записа най-доброто постижение в историята на надпреварата – 8:13.878 минути.
Льоб смаза конкурентите си в Пайкс Пийк с феноменален рекорд
За сравнение досегашният рекорд бе от миналата година, когато Рис Милън финишира с време 9:46.164 минути. Именно Милън с Hyundai PM580-T завърши втори след Льоб, като изоставането му бе повече от 30 секунди – 9:02.192 мин. Трети остана Жан-Филип Даяр (Фр, Mini Countryman) – 9:42.740 мин.

„Нямах никакви шансове, защото Льоб не може да бъде победен по никакъв начин”, категоричен бе Мълен след финала. От своя страна Себастиян призна, че е бил вдъхновен от успеха на Ари Ватанен (Фин), който през 1988 г. спечели състезанието с Peugeot 405 T16.

„Колата вървеше перфектно, а и аз не допуснах никакви грешки. Признавам, че да управлявам подобен автомобил е нещо невероятно и затова съм много щастлив”, коментира Льоб. Неговото Peugeot 208 T16 разчита на мощност 875 к.с. при тегло 875 кг. Средната скорост на французина по трасето е била около 140 км/ч.

Самото състезание е наричано от пилотите „Еверест на моторните спортове”. Участниците катерят връх в планината Pikes Peak, като трасето е с дължина 19.6 км и има повече от 150 завоя. Надпреварата се организира от 1916 г. насам.

Снимка: Peugeot  Sport

Тагове: pikes peak peugeot 208 t16
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 10 години )
    ПЕЖОто е толкова зверско,че и друг пилот би дал подобно време.Но пък Себ е толкова близо до съвършенството,че колкото и да го доближи някой,все ще има макар и малка разлика.Имам предвид,че със Себ зад волана със сигурност знаем,че това ПЕЖО е карано и изстискано на макс.А да изстискаш 900коня на 900 кг през над 150 завоя с пропаст отстрани си или луд или магьосник!
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    R ( преди 10 години )
    The entire record setting on Pike Peak is a joke to begin with. Every year the road is improved to make it safer and faster. The Pike Peak hill climb used to be mostly dirt and required slower, more controlled speeds. Now its just a curvy uphill racetrack.If you are going to be racing on a new track each year, why have records? On the other hand, I do enjoy all the money they have put into the road. As a local resident, it makes the trip far easier on your typical car.
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 10 години )
    Когато фактите говорят, дори и вагенистите мълчат.
  • #12
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Субаруфен ( преди 10 години )
    Ибахти Пежото - 875 к.с. и 875 кг. Къде са му го турнали този двигател?
  • #11
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Илиянски ( преди 10 години )
    Льоб е голяма работа, както и инженерите на Пежо.Кажете къде мога да гледам цялото състезание.
  • #10
    23 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Браво на Льоб, много се радвам, че показа на американците как се кара. Навремето Кен Блок, който ужж бе най-добрия американец, едва успяваше да влезе в топ 15 на WRC. Явно проблема не е в бобината, а в магарето.
  • #9
    26 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 10 години )
    Когато Льоб участва, състезанията не са интересни... трябва да почнат да му забраняват да кара. Просто е унизително да биеш миналогодишният рекорд с минута и половина, а тази резултата ти да е с 50тина секунди пред 2рия.
  • #8
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имаше и хонди и мицобишита и мини но просто пежо и Льоб поставиха всички на място. Както 1988г. така и сега. Сега следва WTCC
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Е нямаше ли разни японци с Ескудо да раздижат нещата?
  • #6
    20 rate up comment 0 rate down comment
    DS ( преди 10 години )
    Толкова голяма разлика не очаквах :) ... както вече бях написал ... човека има Професура по каране на асфалт ... а и не само.