Деветкратният световен шампион на рали Себастиян Льоб изпробва чудовищната версия на Peugeot 208 - T16 Pikes Peak. С този автомобил французинът ще се състезава в надпреварата Pikes Peak International Hill Climb в най-бързия клас – Unlimited, в който няма никакви ограничения.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak няма почти нищо общо със стандартната версия на модела. Състезателният автомобил има тръбно шаси и е оборудван със средноразположен би-турбо двигател. Той е V6, има обем 3.2 литра и предава въртящия момент към четирите колела посредством секвенциална трансмисия с 6 степени. Мощността му е 875 к.с., а общата маса на колата - 875 кг.
Всичко това позволява ускорение от място до 100 км/час за невероятните 1.8 секунди. 200 км/час се достигат за само 4.8 секунди, а максималните 240 км/час - за точно 7 секунди.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak има специално разработен карбонов бодикит, който му подсигурява притискателна сила като на болид от Формула 1, сочи информацията от Peugeot. Гумите и диференциалите са заети от WRC колите. "Това е един коктейл, който ти дава крила", казва Льоб, чийто спонсор за тази надпревара е Red Bull.
Надпреварата Pikes Peak International Hill Climb се провежда от 1916 година, като дистанцията е 19.9 км (12.42 мили) и има 156 завоя. Започва от височина 2 862 метра и финишира на височина 4 301 метра в планината Pikes Peak в САЩ. Състезанието е голямо предизвикателство и за водачите и за машините, чиято мощност пада заради разредения въздух с около 30%. На по-високите участъци някои от пилотите използват кислородни маски.
Peugeot има опит в състезанието – през 1988 г. то е спечелено от друг легендарен рали-пилот – Ари Ватанен (Фин) с 405 T16.