IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

95 г/км са твърде малко за премиум производител

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

Германия издейства отсрочка за гласуването на по-строги екологични ограничения на новите автомобили в рамките на Европейския съюз, заявиха екоактивисти, цитирани от сайта europe.autonews.com.
Германия се обяви против намаляването на вредните емисии
Припомняме, че
предложението дойде в началото на седмицата от ирландския министър на околната среда Фил Хоугън, според когото средното количество на въглеродните емисии на автопроизводителите трябва да бъде намалено от сегашните 135 г/м до 95 г/км в следващите седем години.


Германското правителство изрази притеснения, че това може да навреди на луксозни марки като BMW и Mercedes, които търгуват главно с големи автомобили, изпускащи много вредни емисии в атмосферата.

Решението е било взето по време на среща между германския канцлер Ангела Меркел и Енда Кени, министър-председател на Ирландия, който в момента заема президентския пост на Европейския съюз.

Анализатори смятат, че по този начин Германия печели време за събирането необходимата й подкрепа от други страни, като Хърватия, която предстои да се присъедини към Общността през следващия месец. Холандия и Англия също изразиха подкрепата си за отлагане на гласуването.

Това е прецедент в екологичното законодателство на Европейския съюз. Една страна да отложи гласуването в опит да бламира почти постигната договорка между Европейския парламент, Комисията и самия Съвет,“ заяви Грег Арчър, анализатор от брюкселската къща T&E.

Германските автомобилни производители се оплакаха, че евентуалното приемане на новите ограничения би създало неконкурентна среда, тъй като от него печеливши ще излязат френските и италианските производители на компактни градски автомобили, като Peugeot, Renault, Citroen и Fiat.

Германия настоява, също така, решението да се отложи до парламентарните избори в страната, които ще се проведат през септември. Дипломати от Европейския съюз обаче смятат, че подобно забавяне може да доведе до пълното разпадане на крехката идея.

Експерти изчисляват, че 95 г/км отговарят на разход от 4 л/100 км бензин. Поддръжници на предложението смятат, че ограничението ще стимулира иновациите в областта, което ще доведе и до по-малък отпечатък върху климата. В момента производителите са на път да отговорят на актуалната норма от 130 г/км въглероден диоксид, което трябва да се случи до 2015 г.

Нивата са средни за моделната гама на всеки автопроизводител. Това означава, че ако компанията има изключително икономичен градски автомобил в портфолиото си, може да си позволи да има и луксозен модел в премиум класа, който изхвърля по-голямо количество въглероден диоксид в атмосферата.

Снимка: Reuters

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ГЕРМАНТИТЕ:) СА СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ПРЕД ДРУГИТЕ!ТВА ЛЕКСУСИ И ДРУГИ ЖЪЛТИ ИЗВРАЩЕНИЯ СА МНОГО,МНОГО НАЗАД! ВСИЧКИ ИСТИНСКИ
  • #6
    27 rate up comment 14 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    Защитават си продукцията хората, адмирации!!! Бих казал ,че това трябва да е позицията и на целия ЕС. Докато всички големи икономики развиващи се (Китай,Индия,Русия,Бразилия) и развити (САЩ,Канада, Австралия и т.н.) не възприемат еднакви норми на вредните си емисии прекомерното намаляване от страна на ЕС води единствено до забавяне на икономиката,понижен ръстеж и спорни екологични последици.
  • #5
    16 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ГЕРМАНТИТЕ:) СА СВЕТЛИННИ ГОДИНИ ПРЕД ДРУГИТЕ!ТВА ЛЕКСУСИ И ДРУГИ ЖЪЛТИ ИЗВРАЩЕНИЯ СА МНОГО,МНОГО НАЗАД!
  • #4
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Значи немците правят разни концепти само с невероятни характеристики,а това което предлагат на клиентите е пълен замърсяващ ***.Е нали всичките хибриди на ВАГ независимо 300 или 500 к.с. са харчат 3/100.Що така сега ще им правят точно на тях отсрочка.Значи всички останали могат да се нагаждат според правилата,а за немците правилата трябва да се пишат за тях.Статията е поредното доказателство колко много са изостанали тези хора по отношение автомобилите и не само.
  • #3
    27 rate up comment 20 rate down comment
    до: Triforce ( преди 12 години )
    Големи тъпизми пишеш момче,големи!Вземи Тойота примерно за пример.Прави малки,големи и още по-големи автомобили.Прави автомобили толкова големи,колкото никоя немска марка не прави и няма аналог в продуктовата си гама.Парави и суперлуксозни автомобили Лексус.Защо Тойота може,а немците не могат?Оставям те сам да си отговориш.А баба Меркел не се и съмнявам,че ще почне да ходатайства за своите производители на каруци с тракащи и замърсяващи,допотопни дизели.Докога света ще се съобразява с каските?
  • #2
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Правиш много малък и много голям автомобил. Малкият се продава 10%, а големият 90%. И тогава къде е идеята?
  • #1
    28 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Немските нискотехнологични *** отровиха цялата вселена.