IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

95 г/км са твърде малко за премиум производител

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

Германия издейства отсрочка за гласуването на по-строги екологични ограничения на новите автомобили в рамките на Европейския съюз, заявиха екоактивисти, цитирани от сайта europe.autonews.com.
Германия се обяви против намаляването на вредните емисии
Припомняме, че
предложението дойде в началото на седмицата от ирландския министър на околната среда Фил Хоугън, според когото средното количество на въглеродните емисии на автопроизводителите трябва да бъде намалено от сегашните 135 г/м до 95 г/км в следващите седем години.


Германското правителство изрази притеснения, че това може да навреди на луксозни марки като BMW и Mercedes, които търгуват главно с големи автомобили, изпускащи много вредни емисии в атмосферата.

Решението е било взето по време на среща между германския канцлер Ангела Меркел и Енда Кени, министър-председател на Ирландия, който в момента заема президентския пост на Европейския съюз.

Анализатори смятат, че по този начин Германия печели време за събирането необходимата й подкрепа от други страни, като Хърватия, която предстои да се присъедини към Общността през следващия месец. Холандия и Англия също изразиха подкрепата си за отлагане на гласуването.

Това е прецедент в екологичното законодателство на Европейския съюз. Една страна да отложи гласуването в опит да бламира почти постигната договорка между Европейския парламент, Комисията и самия Съвет,“ заяви Грег Арчър, анализатор от брюкселската къща T&E.

Германските автомобилни производители се оплакаха, че евентуалното приемане на новите ограничения би създало неконкурентна среда, тъй като от него печеливши ще излязат френските и италианските производители на компактни градски автомобили, като Peugeot, Renault, Citroen и Fiat.

Германия настоява, също така, решението да се отложи до парламентарните избори в страната, които ще се проведат през септември. Дипломати от Европейския съюз обаче смятат, че подобно забавяне може да доведе до пълното разпадане на крехката идея.

Експерти изчисляват, че 95 г/км отговарят на разход от 4 л/100 км бензин. Поддръжници на предложението смятат, че ограничението ще стимулира иновациите в областта, което ще доведе и до по-малък отпечатък върху климата. В момента производителите са на път да отговорят на актуалната норма от 130 г/км въглероден диоксид, което трябва да се случи до 2015 г.

Нивата са средни за моделната гама на всеки автопроизводител. Това означава, че ако компанията има изключително икономичен градски автомобил в портфолиото си, може да си позволи да има и луксозен модел в премиум класа, който изхвърля по-голямо количество въглероден диоксид в атмосферата.

Снимка: Reuters

0 от 500
  • #27
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Германците, като толкова много ги плюете, посетете този сайт.http://***.fraunhofer.de/Тези хора изобретиха МР3-ката, изобретиха едно като хеликоптер, което е с няколко перки и е като летяща чиния и продължават разработките си. Не помня каква тяхна щуротия видях в Хановер, ама японците скоро няма да ги стигнат, повярвайте!И каквото и да ми говорите, немското си е немско!Я ми намерете японски автомобил с обдухване на седалките, автомати, 4х4? Май няма! Германеца има от 5 години!Кво прайм?!?
  • #26
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Германците имат един дървен глок в ***.Германците са допотопни *** и некадърници.
  • #25
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Май някой не четат статийките. В случая става въпрос за премиум марки а не за ежедневни, германците имат автомобили с доста ниски емисии дори има Дизелов Голф, който отделя по-малко емисии от хибридния Приус. В случая обаче става въпрос не за масовки а за премиум автомобили. Ето това се има предвид в статията. Не мощеш да пуснеш ЕС-класа с двигател 100к.с., просто не става. Това не е Пежо 208 или Тойота Аурис. Който си купува Ферари или Макларън иска колата му да лети и то да лети много.
  • #24
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Що бе, досега мамиха с 30% за разхода на гориво, а след приемането ще мамят със 80%- така ще доживеем до Бугати дето харчи колкото Корса... Има ли хора дето вярват на разхода на производителя? Аа да- горивата ни не са като в Монако, затова харчим повече- затова пък пътищата ни са само надолнища в икономически и физически, че и в геополитически...
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Amonie ( преди 12 години )
    Някой знае ли изобщо от вас всезнайковци как се достига до това намаляване на вредните емисии и на каква цена е?В аспуха се впръсква една под налягане Амоняк, та всеки нов автомобил си има по един такъв резервоар някаде под задната седалка(там при децата). Работата е там че не е едно от най-безвредните вещества за човека и на всичкото отгоре за производството му се използва енергия т.е се генерират вредни емисии. Та това всичко е един омагиосан кръг.
  • #22
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Поздрав за галошо ( преди 12 години )
    Лексус става, ама само ако е много по-евтин от истинските немски премиум автомобили. Точно както си купуваш олио - не защото го искаш, ами защото е по-евтино от зехтин!
  • #21
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Началника ( преди 12 години )
    Ако за теб боклуксус е луксозна марка... значи баварец, бенц или ауди са совалки... А пък тойота е тоалетна хартия така или иначе. Истината е че колкото и да не се харесва на дошо най-качествените коли идват от европа. И не говорим за неговия термин на качество - колко време ще издържат ламарините, а говорим кой ти предлага най-добрия продукт с най-модерните екстри, с най-добрия дизайн и най-високо удоволствие от шофиране. Да, скъпи са, но така или иначе след 5-7 години повечето коли се сменят..
  • #20
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    На крива ракета,космоса и пречи.Така и с немските навеси се получава.За всички е ОК намаляването на емисиите,а за тях само НЕ и понеже са много отворени, ползват политици ,за да им защитават корпоративните интереси.Когато бизнеса започне да иска да правят закони специално за него работата замирисва на комунизъм.Но какво ли да се чудим,като германците здраво са се прегърнали с комунистически Китай и добре са усвоили комунистическите номера.ЕС също го превръщат в Комунистически ЕС.
  • #19
    10 rate up comment 15 rate down comment
    БМВ ФЕН ( преди 12 години )
    Абе, гръмни се с тая Тойота. Писнало ми е от такива жълтофили! Има две луксозни марки и това са БМВ и Мерцедес. Може да се каже и за някои модели на Ауди.
  • #18
    13 rate up comment 15 rate down comment
    @ ( преди 12 години )
    Да наричаш трошьота технологичен автомобил а мерцедес и бмв трошки...?! Човече, имаш нужда от спешна проверка при психиатър и хапчета.. Трошьота е *** на автомобилостроенето, немската света троица е еталона с който всеки се сравнява и мечтае да стане!