IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

95 г/км са твърде малко за премиум производител

Германия се обяви против намаляването на вредните емисии

Германия издейства отсрочка за гласуването на по-строги екологични ограничения на новите автомобили в рамките на Европейския съюз, заявиха екоактивисти, цитирани от сайта europe.autonews.com.
Германия се обяви против намаляването на вредните емисии
Припомняме, че
предложението дойде в началото на седмицата от ирландския министър на околната среда Фил Хоугън, според когото средното количество на въглеродните емисии на автопроизводителите трябва да бъде намалено от сегашните 135 г/м до 95 г/км в следващите седем години.


Германското правителство изрази притеснения, че това може да навреди на луксозни марки като BMW и Mercedes, които търгуват главно с големи автомобили, изпускащи много вредни емисии в атмосферата.

Решението е било взето по време на среща между германския канцлер Ангела Меркел и Енда Кени, министър-председател на Ирландия, който в момента заема президентския пост на Европейския съюз.

Анализатори смятат, че по този начин Германия печели време за събирането необходимата й подкрепа от други страни, като Хърватия, която предстои да се присъедини към Общността през следващия месец. Холандия и Англия също изразиха подкрепата си за отлагане на гласуването.

Това е прецедент в екологичното законодателство на Европейския съюз. Една страна да отложи гласуването в опит да бламира почти постигната договорка между Европейския парламент, Комисията и самия Съвет,“ заяви Грег Арчър, анализатор от брюкселската къща T&E.

Германските автомобилни производители се оплакаха, че евентуалното приемане на новите ограничения би създало неконкурентна среда, тъй като от него печеливши ще излязат френските и италианските производители на компактни градски автомобили, като Peugeot, Renault, Citroen и Fiat.

Германия настоява, също така, решението да се отложи до парламентарните избори в страната, които ще се проведат през септември. Дипломати от Европейския съюз обаче смятат, че подобно забавяне може да доведе до пълното разпадане на крехката идея.

Експерти изчисляват, че 95 г/км отговарят на разход от 4 л/100 км бензин. Поддръжници на предложението смятат, че ограничението ще стимулира иновациите в областта, което ще доведе и до по-малък отпечатък върху климата. В момента производителите са на път да отговорят на актуалната норма от 130 г/км въглероден диоксид, което трябва да се случи до 2015 г.

Нивата са средни за моделната гама на всеки автопроизводител. Това означава, че ако компанията има изключително икономичен градски автомобил в портфолиото си, може да си позволи да има и луксозен модел в премиум класа, който изхвърля по-голямо количество въглероден диоксид в атмосферата.

Снимка: Reuters

0 от 500
  • #17
    10 rate up comment 13 rate down comment
    смока ( преди 12 години )
    Голям си умник анинимен през 1 под мен! Естествено че немците имат най-добрите коли с най-добрите технологии. Тук става въпрос че изчислението се бацира на всички модели взети заедно и делено на бройката. Например ауди имат А1 със разход 3 на сто - например, не знам колко е точно, но това е 1 модел. В същото време имат А8 и А6 със по 300-400 коня които харчат по 10 на сто. И тези лимузини са в десетки моторизации. Това е пазара на немците, мощни и хубави коли, и затова идва проблем със закона...
  • #16
    14 rate up comment 2 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    Според мен не би трябвало да се спори за технологиите и кой до колко ги владее, а за принципа за намаляване на вредните емисии? Земята не е само Европа и дори ЕС да приеме директива за 0 вредни емисии няма да реши проблема със замарсяването и глобалното затопляне в световен мащаб.
  • #15
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    И още нещо.Нали технологиите уж ги имали немците,имат супер екологични и икономични коли,само на хартия обаче,защото,ако действително ги имаха тези неща,нямаха да карат Меркел да ходатайства за тях да се отменят решени неща.Нали ФВ постоянно правят рекорди за нисък разход на гориво и всеки техен хибрид харчи под 3/100 независимо дали е 200 или 500 к.с.Лъжите им лъсват в момента.Има ли някой още да се съмнява в тях,че най-безочливо лъжат?Така е с платените тестове и с конглоксите за кола на година
  • #14
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Анонимния,който е дал данните за Лексус да провери данните на светата немска троица и да ги сравни!Доста учуден ще остане,колко много са неекологични всъщност немските бракми.Има и друго нещо.Тойота във всеки един момент може да направи от всеки един модел хибрид.Имат електромобили и такива на водород,горивни клетки.В момента са подготвени емисиите им да бъдат до 95 г/км,а не след 7 г.Ако следваме логиката,значи немците няма да са готови и след 7 г.за това.Правете сметка за изоставането им!
  • #13
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нормално е нискотехнологичните немски фирми да искат политиците им да им ударят едно рамо.За някой може,а за немците не.Браво бе.Представям си те ако имаха хибриди и високотехнологични автомобили,като японците какъв вой щяха да наддадат за екологията и как всички трябва да се съобразяват със законите.Да ама сега работата е друга и законите ще се съобразяват с тях,а не те със законите.2 Световни войни изгубиха,но сега без война завладяха Европа.Не е само при автомобилите,а във всичко - протекции.
  • #12
    14 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Кой е производителя на най-здрави автомобили? Тойота? Имаш предвид производителя на най-дефектните автомобили Тойота. Която задръсти сервизите си с дефектна стока. Която получи 4 глоби за последните 2г. За укриване на дефекти по "здравите" си автомобили, като добавим че няколко милиона нейни клиенти я съдят недоволни от дефектните си коли, може да заключим че тойота е най-големия *** на планетата.
  • #11
    9 rate up comment 10 rate down comment
    RAPTOR ( преди 12 години )
    Lele kakvi heituri ima... I kvo iskate da jiveem v svqt na zeleni, sku4ni ko6er4eta li? Tr da si ima v8ci, v12ki... Ognedi6a6ti zverove! Az li4no ne smqtam 4e vuglerodnite emisii vliqqt koi znae kolko na prirodata. Da ne kaja hi4! Tva e prosto moda, celq6ta da pokazva kolko sa zagrijeni i humanni dadeni hora! Realni dokazatelstva za vrednoto vliqnie nqma! Samo hipotezi! Ni6to ne e qsno! No za vseki slu4ai, puk nali i holivudskite zvezdi si kupuvat hibridi.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    osven protekcionizam tuk li4i i zagrijenostta na Merkel, 4e tupiq nemec ne priznava DVG, ako ne traka i ne pu6i...moje bi tva im e ostanalo o6te ot Oto...statiqta e dokazatelstvo, 4e v politikata ima samo licemerie i interesi i tq se diktuva ot silnite na momenta, tva e!
  • #9
    17 rate up comment 11 rate down comment
    pa4eka ( преди 12 години )
    А не... ако и тоя път, защото на немците не им изнася ще променят законите, то това не е никакъв Европейски Съюз ! Щом са казали, че ще ги въвеждат да ги въвеждат !
  • #8
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Lexus LS 600h -218г/кмLexus GS 450h -137г/кмLexus GS 250 -207г/кмLexus CT -87г/кмLexus RX 450h -147г/кмLexus IS 300h - 99г/км------------------------Данните са от сайта.Средно за тези икономични модели -149 г/кмЕмисиите им не са по различни от тези на Ауди, Бмв и Мерцедес. Не знам що си мислите, че това е проблем само за немските коли и само те няма да могат да се продават. Търсената средна стойност е 95 г/км