IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-качествените според J.D. Power за 2013 г.

Класацията е базирана на мнението на собствениците на автомобили в САЩ

Най-качествените според J.D. Power за 2013 г.

Американската агенцията J.D. Power and Associates разпространи своя доклад Initial Quality Study за 2013 година. Той представлява класация за качеството на новите автомобили през първите 90 дни на експлоатация, която се базира на удолетвореността на собствениците им.
Най-надеждните според J.D. Power за 2013 г.
През тази година лидер е германската марка Porsche, при която са докладвани 80 проблема при всеки 100 автомобила. Второто място е за американската GMC с 90 проблема, а третото остава за миналогодишния победител Lexus, при който са докладвани 94 проблема на 100 автомобила. Средният резултат за автомобилната индустрия е 113 проблема на 100 автомобила.

Класацията на J.D. Power обхваща не само марки, но и отделни модели. Тук лидер е Lexus LS, който показва резултат от 59 проблема на 100 коли.

Важно уточнение е, че повечето докладвани проблеми не са свързани с производствени дефекти, а със системите на автомобилите, които се оказват трудни за разбиране от шофьорите. Специалистите от J.D. Power си обясняват това явление с желанието на автомобилните компании да предлагат все по-модерни технологии в моделите си - гласови команди, мултимедийни комплекси и т.н.

"Производителите на автомобили разработват технологии, които трябва да отговорят на нуждите на широк кръг от хора. Това обаче крие рискове, тъй като въпросните системи и технологии са полезни и разбираеми за повечето шофьори, но за някои от тях те представляват проблем. Автомобилните компании трябва да се постараят още и да предложат интуитивни системи, които са лесни за използване", заявява Дейвид Сарджънт, вицепрезидент на J.D. Power.

Подобен бе и изводът от класацията през миналата година, когато най-сериозните проблеми при новите автомобили бяха свързани с инфо-развлекателните и навигационни системи.

Награда от J.D. Power получава и фабриката на Toyota Motor Corporation в Индиана, САЩ, където се произвежда Toyota Camry. Най-високото отличие - Platinum Plant Assembly Line Quality Award, се присъжда на производствените линии, от които излизат автомобили с най-малък брой дефекти.

За региона на Азия наградата за най-добър завод отново отива при Toyota Motor Corporation. Отличието Gold Plant Assembly Line Quality Award е за фабриката на японците в Йошивара, Япония, където се произвеждат Lexus LX и Toyota Land Cruiser. Със същата награда, но за територията на Европа, е отличен заводът на Audi AG в Некарсулм, Германия, от който излизат моделите Audi A4, A5, A6, A7 и A8.

Тазгодишната класация за качеството на автомобилите, която се провежда за 27-ми път, е базирана на мнението на 83 000 собственици на автомобили.

Пълната класация J.D. Power Initial Quality Study за 2013 година

Класиране по марки
Най-надеждните според J.D. Power за 2013 г.
Класиране по класове
Най-надеждните според J.D. Power за 2013 г.
Най-надеждните според J.D. Power за 2013 г.
Най-надеждните според J.D. Power за 2013 г.
Снимки и информация: J.D. Power

Тагове: J.D. Power
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това че не си имал Ауди или Шкода и нямаш представа не прави колите еднакви. Ако са еднакви кажи кой носач или бутон или накладка или трансмисия от Шкода може да се постави в модел на Ауди! Аз ще ти кажа, нито един! Ако ставаха, никой с Ауди нямаше да ходи в сервиз Ауди и да плаща петорно а щеше да отиде в сервиза на Шкода. А тоя със Сциона ще си отиде направо в сервиза на Тойота, защото Сциона си е Тойота с части от тойота, двегатели от Тойота, фарове,трънсмисия, спирачки, калници, боя всичко.
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Осранка Фъстъкова ( преди 11 години )
    Охо само 1 тойотка този път, това вече изглежда по адекватно, макър, че и тя няма масто там, но както знаем камри се кара от хора над 60г и затова попада там, с леко каране и много сервизни акции
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Първо Шкода не е в класацията, така че не пиши глупости. Второ Шкода е коренно различна от еквивалентите си във ФВ. При Сцион и Тойота говорим за едни и същи коли! 1:1. Правени в заводите на Тойота в САЩ. Това е марка, която не е купена а създадена от Тойота, специално и само за американския пазар. Моделите на Сцион в Европа се продават с марка и емблема Тойота.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не надоло а най-ненадеждни- последно място. Как може едни и същи модели произвеждани от една и съща марка при които само емблемата е различна да има такава грандиозна разлика? Тойота като са плащали на редактора са пропуснали да му платят и за Сцион и така опашатата им лъжа е лъснала. Пълна излагация.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За един непросветен американец, който май не се напъва да мисли за това каква точно му е колата и се доверява само на реклами и такива изфабрикувани класации номера може и да мине. Но всеки интелигентен човек веднага ще разбере че това е платена и манипулативна класация. Май редактора на списанието не чете класацийките които печата, защото щеше да види един ОЧЕВАДЕН абсурд! Тойота-Лексус са сред най-надеждните а Scion е най-ненадежден! Как е възможно една и съща кола да е най-надеждна и най-ненадеждна? Scion е марка на Тойота, която се произвежда от Тойота! И на всичкото отгоре произвежда моделите на Тойота, но под други имена, така например Scion xA e всъщност Toyota Platz или Ярис седан. Scion tC e Toyota Avensis. Scion iQ e Toyota iQ . Scion xD e Toyota Vitz в Европа носи името Toyota Yaris. Новия Scion tC е Тойота Корола. Явно редактора не е обърнал внимание, че това са Тойоти, произвеждани от Тойота в заводите на Тойота в САЩ и си го е набутал, цялата класацийка е платен ***.
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    първо КИА не е изпреварила германските "еднодневки" Мерцедес и Ауди а е с равен брой дефекти. Но като знаем, че КИАта е гола и боса спрямо Мерцедес и Ауди като системи и екстри е напълно нормално. А относно дефектите при новите коли, поне в оторизираните сервизи в БГ такова чудо като 100 дефекта средно до 90-тия ден не са чували. Вариантите са такива или Българските шофьори са много по интелигентни от Американските или тука качеството на колите е на много по-високо ниво.
  • #3
    2 rate up comment 13 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Normalno e svrah visoko tehnologi4nite germanski koli da sa pred eftinite,tehni4eski ostareli toyoti po ka4estvo,no ve4e izprevareni i ot GM tova triabva da dovede do masovi harakirita po poto4nite linii na toyotka
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вярваш или не, системите в една S-класа са бая по-лесни за използване от тези един модерен Шевролет ;)
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е тъпата класация която някога съм виждал.Средно 113 проблема на 100коли до 90-тия ден! Всяка година че е абсурдно и невъзможно и чак тази година уточнявате защо е така. Всъщност класацията не е за проблеми на колите а някакъв тест за интелигентноста на клиентите на марките: "проблемите не са свързани с производствени дефекти, а със системите на автомобилите, които се оказват трудни за разбиране от шофьорите."А по какъв начин това се свързва с надеждноста?Незнам! Само знам, че системите в една S-класа са десетки пъти повече от тези в един Шевролет примерно. Освен това производителите продават колите с книжки ама кой да чете.