IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Индивидуализъм в действие

Renault Captur преследва младежи, които искат да бъдат забелязани, но по един елегантен начин

Индивидуализъм в действие

Колкото и да е странно, постоянно увеличаващите се цени на горивата по никакъв начин не се отразяват на пазара на кросоувъри в света. Човечеството продължава да ги обича, а ясно доказателство за това е постоянният наплив от нови, все по-ефективни и компактни модели. Първи в младежкия отбор на сегмента се появи Nissan Juke. С излизането си на пазара той събра доста противоречиви мнения, повечето от които бяха свързани с меко казано странния му външен вид. Напук на всичко обаче, Juke се продава добре, което накара доста други производители да се замислят. В края на краищата колко трудно е да вземеш платформата, двигателите и цялото оборудване от най-продавания си модел, и просто да адаптираш окачването и купето, така че клиентите да повярват, че карат малък джип.
Индивидуализъм в действие
Така са постъпили и французите от Renault с техния нов Captur, който отскоро се предлага на българския пазар. В стремежа си да претворят добрата идея от братския Juke, но без да подкопават неговите продажби, инженерите на Renault са заложили някои основни разлики. На първо място Captur има доста по-култивиран дизайн, с който маркетинговият екип се надява да впечатли по-широк кръг от клиенти. Явният френски финес е комбиниран с рафинирани и високоефективни двигатели, взети директно от гамата на Clio. Бестселърът на французите е изиграл ролята на донор и по отношение на платформата и окачването, като изключение прави само клиренсът на последното.

Основната разлика между Captur и Juke се крие в малко разочароващия факт, че моделът на Renault не се предлага със задвижване на четирите колела.
Индивидуализъм в действие
Какво от това, обаче? Едва ли има човек, който да иска да види кален този екстериор. Изглеждащ като мутирало Clio, Renault Captur предлага цяла серия от възможности за персонализация, авангардни странични лайсни в долната част на вратите, строго излъчване и веселяшки характер, който се осигурява от пъргавите бензинови и дизелови двигатели с мощност от 90 до 120 к.с. В гамата присъства и новият трицилиндров бензинов двигател на Renault, който произвежда 90 к.с. и 136 Нм от едва 0.9 литра работен обем. Хубавото в случая е, че няма как да сбъркате, независимо на кой от двигателите се спрете. Лошото е, че ако искате нещо по-агресивно като динамика ще трябва да се обърнете към Juke.

След като така или иначе стана ясно, че Captur няма никакво намерение да се занимава с плебейски занимания като офроуд, съвсем логично идва въпросът с какво моделът е по-добър от Clio? По-голям е, по-удобен е, побира повече и е по-гъвкав. С Renault Captur никога няма да ви пука колко е висок поредния „легнал полицай“, появил се за една нощ на околовръстното. Дори онова тайно паркомясто пред офиса, което всички избягват заради големия бордюр, ще бъде запазено само за вас.
Индивидуализъм в действие
Колкото до интериора, той също носи класическите за Renault черти – удобни седалки, ергономично разположени контролери, както и богато оборудване. Интересно хрумване е конструирането на т.нар. магическа жабка“, която се изтегля като чекмедже и може да побере цял инвентар от щуротии, за които дори дамските чанти не са си мечтали. Не в това число влиза лаптопът, който също се побира вътре. Хубаво би било от Renault да обърнат повече внимание на превключвателите на електрическите стъкла и мигачите, които са по-шумни от необходимото.

Имайки предвид споделените части по шасито, никак не е чудно, че Captur се усеща на пътя точно като Renault Clio IV. И това говори само добре за него. Въпреки по-високата си стойка, кросоувърът стои спокоен и непоклатим на пътя, като същевременно не представлява опасност за току що пломбирания ви зъб. Французите знаят как да балансират продуктите си. Успели са да го направят не само с окачването, а с цялата кола, която е нещо средно между Clio и Juke. Звучи странно, но в противен случай би ли било интересно?

Renault Captur

3-цилиндров турбобензинов двигател
0.899 куб. см работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
90 к. с. максимална мощност
135 Нм макс. въртящ момент
171 км/ч максимална скорост
13 секунди от 0 до 100 км/ч
5 литра среден разход на 100 км
113 г/км емисии СО2
25 990 лева базова цена

Тагове: Renault Captur
0 от 500
  • #16
    38 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, бе, правел смешни в града, с 2-литров турбо двигател и разход 20/100 в града. Карам дизелова кола в голфовия клас и няколко пъти се засичаме по светофарите с такива грозотии Juke, до сега не съм им дал шанс. Тази дръгня е малка но порядъчно тежка, особено за серийните двигатели, които се купуват в 98% от случаите.
  • #15
    35 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хахаха, наистина точно за това е juke - за селяци. Те така и не се научиха че не е важно да караш тунингована мощна кола, а нова и баровска... ама селянина това няма какда го проумее хахахаха... Ще ми сравняваш ламбо с някакъв напудрен нисан хахахаха - селска история..
  • #14
    43 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Виж за какво вземат хората Juke.Прави смешни в града всякакви спортисти:
  • #13
    40 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Juke е грозен само за...,които смятат Тигана за върха на дизайна.Juke създаде отделен клас СУВ,ако още не си го разбрал.Ако действително беше грозен,нямаше толкова да го купуват.Щяло да го е срам да слиза от Juke,а от Голфу не те е срам така ли?Горд си даже,че имаш немска барака.Кой си купувал Juke 4х4 ли?Ами повечето продажби са такива.Питай ги хората!И не го купуват само за да са по-проходими,а да са по-стабилни при всякакви метеорологични условия.Ама от къде ли да го знаеш ти това..
  • #12
    35 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе juke е много грозен.. една от най-грозните коли които съм виждал.. това поне е хубаво и няма да те е срам че слизаш от него.. Освен това кой си купува juke с 4х4? Такъв мини джип е за градът, той не е за да е джип а за да си по на високо от ниските коли..
  • #11
    43 rate up comment 9 rate down comment
    Естет ( преди 12 години )
    Рено Коптор
  • #10
    41 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "така че клиентите да повярват, че карат малък джип" Нищо ново. Тази измама първо я направиха VW с Tiguan,който си е чист Golf, но на двойна цена. След тях и Audi пръкнаха Q5. Явно работи схемата, но все пак е измама за сметка на клиента.
  • #9
    35 rate up comment 10 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    И все пак липсата нас 4х4 е голям минус на иначе не лошата идея :)Ясно е че дори с него собственикът му няма да прави офроод но пък зимата би имал доста по-голяма сигурност и точно заради това голяма част от клиентите биха заложили на това возило пред по-компактният му и икономичен събрат Клио :))
  • #8
    44 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    И каква е разликата с едно Клио не мога да разбера освен,че харчи повече,струва повече,изглежда по-зле и единствените 2 положителни неща а,че клиренса е по-голям и евентуално в купето е по-широко.Едно Клио според мен е много по-добра оферта от това,а ако искам нещо по-широко и голямо от Клиото се насочвам веднага към Нисан Ноте,а ако искам по-добра проходимост и динамика избирам задължително Juke.Въпросният Renault Captur предполагам е насочен предимно към нежната част.Мъж не би го купил мисля.
  • #7
    38 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Когато и да видя (защото не става за четене,)коментар от рено.БГ става ясно, че колегата толкова си може! Сериозно се придържа към максимата, че ако не говориш и пишеш правилно даден език, то изкривявайки го до неузнаваемост може и да ти помогне да не те хванат, че си неграмотен ...