Колкото и да е странно, постоянно увеличаващите се цени на горивата по никакъв начин не се отразяват на пазара на кросоувъри в света. Човечеството продължава да ги обича, а ясно доказателство за това е постоянният наплив от нови, все по-ефективни и компактни модели. Първи в младежкия отбор на сегмента се появи Nissan Juke. С излизането си на пазара той събра доста противоречиви мнения, повечето от които бяха свързани с меко казано странния му външен вид. Напук на всичко обаче, Juke се продава добре, което накара доста други производители да се замислят. В края на краищата колко трудно е да вземеш платформата, двигателите и цялото оборудване от най-продавания си модел, и просто да адаптираш окачването и купето, така че клиентите да повярват, че карат малък джип. 
Така са постъпили и французите от Renault с техния нов Captur, който отскоро се предлага на българския пазар. В стремежа си да претворят добрата идея от братския Juke, но без да подкопават неговите продажби, инженерите на Renault са заложили някои основни разлики. На първо място Captur има доста по-култивиран дизайн, с който маркетинговият екип се надява да впечатли по-широк кръг от клиенти. Явният френски финес е комбиниран с рафинирани и високоефективни двигатели, взети директно от гамата на Clio. Бестселърът на французите е изиграл ролята на донор и по отношение на платформата и окачването, като изключение прави само клиренсът на последното.
Основната разлика между Captur и Juke се крие в малко разочароващия факт, че моделът на Renault не се предлага със задвижване на четирите колела.
Какво от това, обаче? Едва ли има човек, който да иска да види кален този екстериор. Изглеждащ като мутирало Clio, Renault Captur предлага цяла серия от възможности за персонализация, авангардни странични лайсни в долната част на вратите, строго излъчване и веселяшки характер, който се осигурява от пъргавите бензинови и дизелови двигатели с мощност от 90 до 120 к.с. В гамата присъства и новият трицилиндров бензинов двигател на Renault, който произвежда 90 к.с. и 136 Нм от едва 0.9 литра работен обем. Хубавото в случая е, че няма как да сбъркате, независимо на кой от двигателите се спрете. Лошото е, че ако искате нещо по-агресивно като динамика ще трябва да се обърнете към Juke.
След като така или иначе стана ясно, че Captur няма никакво намерение да се занимава с плебейски занимания като офроуд, съвсем логично идва въпросът с какво моделът е по-добър от Clio? По-голям е, по-удобен е, побира повече и е по-гъвкав. С Renault Captur никога няма да ви пука колко е висок поредния „легнал полицай“, появил се за една нощ на околовръстното. Дори онова тайно паркомясто пред офиса, което всички избягват заради големия бордюр, ще бъде запазено само за вас.
Колкото до интериора, той също носи класическите за Renault черти – удобни седалки, ергономично разположени контролери, както и богато оборудване. Интересно хрумване е конструирането на т.нар. “магическа жабка“, която се изтегля като чекмедже и може да побере цял инвентар от щуротии, за които дори дамските чанти не са си мечтали. Не в това число влиза лаптопът, който също се побира вътре. Хубаво би било от Renault да обърнат повече внимание на превключвателите на електрическите стъкла и мигачите, които са по-шумни от необходимото.
Имайки предвид споделените части по шасито, никак не е чудно, че Captur се усеща на пътя точно като Renault Clio IV. И това говори само добре за него. Въпреки по-високата си стойка, кросоувърът стои спокоен и непоклатим на пътя, като същевременно не представлява опасност за току що пломбирания ви зъб. Французите знаят как да балансират продуктите си. Успели са да го направят не само с окачването, а с цялата кола, която е нещо средно между Clio и Juke. Звучи странно, но в противен случай би ли било интересно?
Renault Captur
3-цилиндров турбобензинов двигател
0.899 куб. см работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
90 к. с. максимална мощност
135 Нм макс. въртящ момент
171 км/ч максимална скорост
13 секунди от 0 до 100 км/ч
5 литра среден разход на 100 км
113 г/км емисии СО2
25 990 лева базова цена


16