IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Моторите от семейството i-ART ще дебютират през есента

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Компанията Volvo ще пусне през есента на настоящата година ново семейство дизелови двигатели под името VEA (Volvo Engine Architecture). В тяхната основа стои новата технология на шведите - i-ART, която позволява намаляване на разхода на гориво без от това да страда динамиката.
Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели
Новата технология, за разлика от традиционната система за впръскване на гориво Common Rail, контролира подаването във всеки инжектор. Тя постоянно следи и коригира силата на впръскване във всеки от четирите цилиндъра, като сама избира необходимото количество гориво. Системата i-ART работи чрез специален микрокомпютър, вграден в горната част на всеки инжектор.

Според представители на Volvo, по-голямото, в сравнение с традиционните дизели, впръскване на гориво, съчетано с технологията i-ART ще позволи да се намали потреблението, а също така и нивото на изхвърлени вредни емисии СО2.

Освен това шведската компания работи и върху създаването на 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според вицепрезидента на Volvo Дерек Краб всичко това ще помогне на производителя да прати в историята настоящите V8 мотори.

„Целта ни е създаването на компактни и интелигентни двигатели с такава мощност, че да превърнат настоящите V8 мотори в динозаври. Нашите нови 4-цилиндрови двигатели ще бъдат с по-добра динамика от настоящите 6-цилиндрови, а в същото време ще бъдат доста по-икономични от тях. И ако прибавим към тях електромотор, мощността им ще надмине съвременните V8”, обясни Краб.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Анонимен, системата е на Denso - дъщерна компания на Toyota ;)
  • #18
    1 rate up comment 11 rate down comment
    лимонад ( преди 11 години )
    и кво - възраждаме Помпа Дюза технологията на VW :D
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Системата е на Бош.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Анонимни, въпросната система за която е написана статията е създадена именно от японци ;)
  • #15
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Такива системи с 2500 бара има от 2010, на Бош.А това, че се управляват отделно дюзите е мека казано глупаво.Само невеж журналист може да го напише.Те и сега се управляват отделно.А дали ще има чип на самата дюза, или някъде другаде, е абсолютно без значение.По-скоро е предпоставка за дефекти.Щом японците не са го направили, значи не струва.
  • #14
    1 rate up comment 14 rate down comment
    323 ( преди 11 години )
    Най-добрият дизел в момента на пазара е 2,2 SkyActive на МАзда ! Така ,че тези шведи малко са закъснели с предлагането на нови технологии ! ХАХАХАХА !
  • #13
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Пацо ( преди 11 години )
    Като чета "компетентните" коментари и се чудя как никои от авторите не е главен инженер в голям авто производител....
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Със сигурност има
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    до Wane, за управлението си прав, тези чипове само събират информацията а кобтрола ще е от МЦУ-то.И налягането е доста високо за сравнение 3то поколение Common rail има налягане около 1800 бара! Но според мен има и значение и това, че всяка дюза ще се управлява самостоятелно...
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    v-1, това твърдят, да - регулиране на налягането на всяка дюза поотделно.В случая всяка дюза има микрочип, и тука вече не съм запознат, ама мисля, че там просто се съдържа така наречените "learning values" (никаква идея как е на български, ако има превод).. Контрола със сигурност се осъществява от ECU-тоИкономията и най-вече по-малкото замърсяване идват от налягането, което е много по-високо от другите системи - до към 2500бара. И икономията е до 2%. Не че е малко, но не е чудо невиждано :)