IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Моторите от семейството i-ART ще дебютират през есента

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Компанията Volvo ще пусне през есента на настоящата година ново семейство дизелови двигатели под името VEA (Volvo Engine Architecture). В тяхната основа стои новата технология на шведите - i-ART, която позволява намаляване на разхода на гориво без от това да страда динамиката.
Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели
Новата технология, за разлика от традиционната система за впръскване на гориво Common Rail, контролира подаването във всеки инжектор. Тя постоянно следи и коригира силата на впръскване във всеки от четирите цилиндъра, като сама избира необходимото количество гориво. Системата i-ART работи чрез специален микрокомпютър, вграден в горната част на всеки инжектор.

Според представители на Volvo, по-голямото, в сравнение с традиционните дизели, впръскване на гориво, съчетано с технологията i-ART ще позволи да се намали потреблението, а също така и нивото на изхвърлени вредни емисии СО2.

Освен това шведската компания работи и върху създаването на 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според вицепрезидента на Volvo Дерек Краб всичко това ще помогне на производителя да прати в историята настоящите V8 мотори.

„Целта ни е създаването на компактни и интелигентни двигатели с такава мощност, че да превърнат настоящите V8 мотори в динозаври. Нашите нови 4-цилиндрови двигатели ще бъдат с по-добра динамика от настоящите 6-цилиндрови, а в същото време ще бъдат доста по-икономични от тях. И ако прибавим към тях електромотор, мощността им ще надмине съвременните V8”, обясни Краб.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    kvo kvo kaza za FIAT :D q se skrii. Na Fiat i ferraritata pochnaha da im se palqt vsqka sedmica po edno :D
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нещо.....не ги тачат японските и немски дизели , само на FIAT......, а вие си говорете....
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Тойота предлага от година Хайлукс с тая i-ART система в 3 литровия 1KD. Все пак Denso е тяхно подразделение.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Тъй де - Волво ще предложат първи двигатели с тази технология, но тя не е тяхна разработка и да - Denso са японци. Мисля, през 2011 даже я показаха.
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    i-ART е 4-то поколение комън рейл система на Denso. Няма нищо общо с Волво, те я използват наготово. Пак някой журналист е лапал мухите. Дензо показаха тая система преди повече от година като таванът и е 3000 бара.
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И все пак ползват японска технология.Не са глупави.
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    "Като е японска, защо си е приписват?"Не бих казал, че си приписват каквото и да било. В един съвременен двигател на коя да е автомобилна марка има компоненти на един куп доставчици - Bosch, Delphi, Denso, Cummins и т.н. В случая Volvo ще са първите леки коли оборудвани с i-Art; нормално да се обявява по този начин.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Грешка - 2500 бара, не 1500.
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Няма никаква помпа-дюза. Това си е комън рейл - на всеки инжектор слагат отделен сензор, вместо на целия рейл, а не микрокомпютри на всеки инжектор. И да - налягането е до 1500 бара.Това, което се пропуска при четенето на тази статия е, че се планира тези двигатели да се комбинират с електрически - Волво вече пуснаха plugin V60 дизелов хибрид и явно с тези олекотени двигатели в комбинация с електрически, се търси допълнително снижаване на разхода на гориво.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като е японска, защо си е приписват?Иначе знаят къде е истината, при японците.