IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Моторите от семейството i-ART ще дебютират през есента

Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели

Компанията Volvo ще пусне през есента на настоящата година ново семейство дизелови двигатели под името VEA (Volvo Engine Architecture). В тяхната основа стои новата технология на шведите - i-ART, която позволява намаляване на разхода на гориво без от това да страда динамиката.
Volvo е готов с нова технология за дизелови двигатели
Новата технология, за разлика от традиционната система за впръскване на гориво Common Rail, контролира подаването във всеки инжектор. Тя постоянно следи и коригира силата на впръскване във всеки от четирите цилиндъра, като сама избира необходимото количество гориво. Системата i-ART работи чрез специален микрокомпютър, вграден в горната част на всеки инжектор.

Според представители на Volvo, по-голямото, в сравнение с традиционните дизели, впръскване на гориво, съчетано с технологията i-ART ще позволи да се намали потреблението, а също така и нивото на изхвърлени вредни емисии СО2.

Освен това шведската компания работи и върху създаването на 8-степенна автоматична скоростна кутия. Според вицепрезидента на Volvo Дерек Краб всичко това ще помогне на производителя да прати в историята настоящите V8 мотори.

„Целта ни е създаването на компактни и интелигентни двигатели с такава мощност, че да превърнат настоящите V8 мотори в динозаври. Нашите нови 4-цилиндрови двигатели ще бъдат с по-добра динамика от настоящите 6-цилиндрови, а в същото време ще бъдат доста по-икономични от тях. И ако прибавим към тях електромотор, мощността им ще надмине съвременните V8”, обясни Краб.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 до бавареца ( преди 11 години )
    Колега,според мен Воло твърдят, че ако се обработват данните по отделно от всяка дюза ще може по-добре да се контролира работата на двигателя и съответно да се намали разхода и вредните емисии, каквато е била и целта им...
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    Wane е прав, това си е комън-рейл, но със сензор за налягане на горивото във всяка дюза и директно оработка от отделен микропроцесор. но според мен предимството на комън-рейл е точно че налягането е високо навсякъде в системата и едва ли това на картинките с различните налягания е точно така. а БМВ вече имат 6цил дизел който превъзхожда по параметри V8 дизелите.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    за любопитните (не за хейтъри)"http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2013/04/48589_1_5.jpg http://indianautosblog.com/2013/04/volvo-vea-i-art-revealed-70939
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 do anonimen ( преди 11 години )
    Ми незнам приятел, сигурно според теб Волво не са направили никъвки тестове и само се хвалят, а?!?! Сигурно ти си проверил всичко и си направил изпитания и знаеш, че ефектът ще е същия като с един сензор. Боже колко мъка има по света, ама сме най-добри в това да омаловажаваме работата на другите нали анонимен бухал такъв...
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Тук не пише, че е на Дензо аз за това казвам. Споделянето на информация не е лошо нещо :) Разбира се, че ефекта от един датчик и от четири е коренно различен, нещо не те разбрах.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    От това, което прочетох Волово са развили Comon rail технологията, като са добавили сензори за всички горивни дюзи... и естесвено че инфото от тези сензори ще се обработва от ЕЦУ-то expert - ами то и транзисторите вече отдавна са измислени ама това не пречи да се откриват нови и нови приложения за тях. Мислете малко..
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Никъде не пише, че е на Дензо.А сензор на всеки цилиндър не е нова идея, но е почти безмислена, при условие, че главата е конструктивно една и вибрациите се предават във всички посоки.Какъвто е ефектът от един датчик, такъв е и от четири.
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Expert, системата е на Дензо и има отделен сензор за налягане на всяка дюза. От там информацията очевидно се обработва от ECU-то (а не от "компютър на всяка дюза"), пък софтуера там дали е Бош не знам.
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    expert ( преди 11 години )
    А това с т.нар. компютър на всяка дюза е поредната глупост.Първо, бас ловя, че това изобщо не е компютър, а само драйверния транзистор, който управлява пиезо-елемента.Нищо ново под слънцето.Второ, самия компютър е на практика управляващия контролер на Бош за система с 2500 бара и 8 впръсквания common-rail.Всъщност Волво въвеждат последната система на Бош.Но в този сайт не са успели да преведат тази част и излиза, че Волво са открили нещо ново, а те не са.