IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW създаде нова марка с китайци

Daimler също предоставя свои платформи на компания от Пекин

BMW създаде нова марка с китайци

Два от водещите автомобилни концерна BMW и Daimler, ще предоставят свои технологии на китайски компании за производството на нови модели. Те ще се продават не само на най-големия автомобилен пазар в света, но и в Европа.
BMW създаде нова марка с китайци
BMW предвижда да подпише споразумение с компанията Brilliance Automotive за създаването на напълно нова марка. Това потвърди шефът на отдела за продажби на немския производител Ян Робертсън пред Automotive News. Брандът ще носи името Zhi Nuo, което преведено от китайски означава „обещание”.

Бъдещите модели на Zhi Nuo ще бъдат на базата на кросовъра BMW X1 и на седана BMW 3-Series. Те ще се сглобяват в съвместно предприятие в град Шенян. Предвижда се най-късно до 2 години автомобилите да се продават на пазарите в развиващите се страни, след което да стигнат и до Европа.

В същото време Daimler ще обедини усилия с BAIC (Beijing Auto Industry Group), като ще й предостави собствени платформи. Двата концерна си сътрудничат още от 2005 г., когато създадоха съвместно предприятие. То първоначално произвеждаше Mercedes-Benz E-Class, но след това към този модел се присъединиха също GLK и С-Class.

В последно време обаче продажбите на Mercedes-Benz в Китай спаднаха значително. За първите 2 месеца компанията продаде в Китай 26 800 коли, докато един от основните конкуренти – Audi, реализираха 68 000 продажби. За да се опита да промени това, още през февруари Daimler закупи 12% от BAIC (който е предимно с държавно участие) за 640 млн. евро.

Освен BMW и Daimler още редица европейски компании си партнират с китайски производители. Групата PSA Peugeot Citroen си сътрудничи с Dongfeng, групата Jaguar Land Rover строи завод съвместно с Chery Automobile, а концернът Volkswagen смята да създаде нова марка електромобили съвместно със SAIC.

Причините за това са законите в Китай, които през последните години стават все по-сурови за чуждестранните производители и все по-удобни за най-многолюдната държава в света. Още подробности вижте ТУК

Снимка: BMW

0 от 500
  • #28
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хибридна офанзива на Toyota и Lexus набира все повече скорост както в глобален мащаб, така и в Европа. До момента около 5 милиона хибрида са продадени в цял свят, като почти 3 милиона от тях са Prius. През 2012 годишните продажби на пълни хибриди Toyota и Lexus достигнаха 1,2 милиона, като по този начин за първи път преминаха границата от 1 милион продадени хибриди за една година. Toyota Motor Corporation си поставя за цел да превърне хибридите в масови автомобили, като планира да представи общо 21 нови хибридни модела до 2015 година.На европейския пазар хибридите продължават да жънат успехи и допринасят за 10% от световните хибридни продажби на Toyota и Lexus. В края на 2012 Тойота Мотор Европа (ТМЕ) премина границата от 500 000 хибрида (375 000 Toyota и 125 00 Lexus), продадени в Европа, като с това доказа, че хибридната технология става все по-масова. Основна заслуга за това има разширяването на хибридните гами на Toyota и Lexus до общо 10 модела. По този начин Тойота Мотор Европа предлага хибридна алтернатива за всички клиенти.Произвежданите в Европа Toyota Yaris Hybrid & Auris Hybrid са в основата на успеха на хибридите в Европа. 2012 година е първата година, в която TME продаде близо 100 000 пълни хибрида, като от тях 95 000 броя в 27-те страни в Европейския съюз, което е 62% увеличение спрямо 2011 година.Благодарение на този изключителен ръст, пълните хибриди вече съставляват 18% от продажбите на марките Toyota & Lexus в Европейския съюз! Yaris Hybrid и Auris Hybrid се превръщат във все по-популярна алтернатива на еквивалентните дизелови автомобили в двата най-важни сегмента на европейския пазар. Те предлагат конглокентна цена и изключителни екологични показатели, което се оценява високо от европейските клиенти и се стимулира финансово от почти всички държави в Европа, между които за съжаление България не попада.Според доклада на Европейската комисия и Европейската агенция за околна среда за 2011 година Tойота Мотор Европа е с най-ниски нива на СО2 емисии в автомобилната индустрия в Европа.В момента ТМЕ предлага 7 модела с нива на СО2 под 100 г/км, 6 от които хибридни, а 5 модела с CO2 емисии под 90 г/км: Toyota Yaris Hybrid (79 г/км), Toyota Auris Hybrid (87 г/км), Toyota Prius (89 г/км), Toyota Prius+ (96 г/км), Toyota Prius Plug-in Hybrid (49 г/км) и Lexus CT 200h (87 г/км).През юни 2013 в продажби влиза седми хибриден модел с емисии под 100 г/км - новият Lexus IS 300h с мощност 223 к.с. и емисии на CO2 само 99 г/км.Въпреки липсата на СО2 законодателство и преференции за чистите автомобили в България, Тойота Балканс насърчава финансово развитието на устойчива мобилност в България. Вносителят финансира покупката на всеки нов Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid и Prius с фиксирана ХИБРИДНА ПРЕФЕРЕНЦИЯ на стойност, както следва: NG Auris HYBRID 2500 лв. с ДДС, Prius 2500 лв. с ДДС, и Yaris Hybrid 1000 лв. с ДДС.През 2013 Lexus позиционира ценово всички свои хибридни модели, така че всеки Lexus с хибридно задвижване вече се предлага в България на съществено по-ниска цена от конглокентните модели с конвенционално задвижване и сходна мощност. Още от средата на 2011 всички хибридни модели Lexus в България се предлагат с LEXUS FREE HYBRID SERVICE напълно безплатно пълно техническо обслужване за 5 години или 100 000 км. Всички консумативи и дейности по периодичното сервизно обслужване на Lexus хибрид са абсолютно безплатни двигателни и трансмисионни масла, филтри, свещи, диагностика и, забележете, дори спирачни накладки, пера на чистачки и светлини на автомобила.
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кой смотльо ми е сложил минус на коментара, в който съм написал че вече слагат по 3 турбини?Бати хората значи, все едно не са от този свят.Вижте 3.0 тритурбо на БМВ дизела 386коня.Порше също имат мотор с 3 турбини
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    http://autobild.bg/%D0%A5%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-toyota-%D0%B8-lexus-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%95%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B0-%D0%B8-%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/a3949
  • #25
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Не отчиташ факторът поддръжка! Нали тази кола ще се кара и 2-ра и 3-та ръка? Може да не е от теб, но от някой! Тогава какво правим? Рециклираме автомобил, който е на 15 години, но ремонта му за нормални условия е 8 бона? Помисли малко, преди да ми слагаш минуси :)
  • #24
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вече слагат и по 3 бе колега.
  • #23
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    "А и са по-шумни, вибрират и замърсяват."Ама ти сериозно ли? А качвал ли си се в дизел 2010-та година? БМВ 730 не трепва, ама ГРАМ! Никаква вибрация! И гори по-малко от 10/100 в града на 245 коня и умопомрачителните 540 нютонметра за такъв двигател с такъв разход! Не знам за какви стари технологии ми говориш, при условие, че за последните 10 години в автомобилите се развива само дизела и автомобилната безопасност! Какви хибриди те гонят, какви технологии, които дават дефекти... болен мозък си!!
  • #22
    5 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    До анонимен от долу:КОлега прав си, но има тенденция все повече да се търсят автомобили с дизелов двигател в САЩ, защото са по икономични! Така, че скоро пазара за дизели в щатите може да се разшири много бързо...
  • #21
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    "Един дизелов автомобил с 330к.с. в градси реживм ще има 5-6л."Кой е тоя автомобил? БМВ 335д с 240 к.с. му дават 23 mpg градско, което е 10.2л/100. За сравнение един хибрид като Lexus GS450h с 338 к.с. дава 29 mpg, т.е. 8.1 л/100. По-голям, по-мощен, по-бърз и по-икономичен е хибрида. Още ли не си се сетил защо дизелите не вървят в САЩ?
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Китайците са предоволни-получиха високотехнологични машини,технологии и ноу-хау и работни места без война.А Европа-люлката на цивилизацията и технологиите ще стане люлка за отглеждане на пенсионери и емигранти.
  • #19
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизелите навлизат с голяма скорост в САЩ. До преди няколко години в там нямаше дизелови коли а на бензиностанциите им не се продаваше дизел. Няма никакви намалени данъци при дизела. Напротив дизела дори е по-скъп от бензина и като автомобил цената на дизеловия е по-висока от тази на бензиновия, но разликата е много голяма при разхода и най-вече при мощните мотори. Един дизелов автомобил с 330к.с. в градси реживм ще има 5-6л. По-нисък разход а същевременно и по-добра динамика.