IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW създаде нова марка с китайци

Daimler също предоставя свои платформи на компания от Пекин

BMW създаде нова марка с китайци

Два от водещите автомобилни концерна BMW и Daimler, ще предоставят свои технологии на китайски компании за производството на нови модели. Те ще се продават не само на най-големия автомобилен пазар в света, но и в Европа.
BMW създаде нова марка с китайци
BMW предвижда да подпише споразумение с компанията Brilliance Automotive за създаването на напълно нова марка. Това потвърди шефът на отдела за продажби на немския производител Ян Робертсън пред Automotive News. Брандът ще носи името Zhi Nuo, което преведено от китайски означава „обещание”.

Бъдещите модели на Zhi Nuo ще бъдат на базата на кросовъра BMW X1 и на седана BMW 3-Series. Те ще се сглобяват в съвместно предприятие в град Шенян. Предвижда се най-късно до 2 години автомобилите да се продават на пазарите в развиващите се страни, след което да стигнат и до Европа.

В същото време Daimler ще обедини усилия с BAIC (Beijing Auto Industry Group), като ще й предостави собствени платформи. Двата концерна си сътрудничат още от 2005 г., когато създадоха съвместно предприятие. То първоначално произвеждаше Mercedes-Benz E-Class, но след това към този модел се присъединиха също GLK и С-Class.

В последно време обаче продажбите на Mercedes-Benz в Китай спаднаха значително. За първите 2 месеца компанията продаде в Китай 26 800 коли, докато един от основните конкуренти – Audi, реализираха 68 000 продажби. За да се опита да промени това, още през февруари Daimler закупи 12% от BAIC (който е предимно с държавно участие) за 640 млн. евро.

Освен BMW и Daimler още редица европейски компании си партнират с китайски производители. Групата PSA Peugeot Citroen си сътрудничи с Dongfeng, групата Jaguar Land Rover строи завод съвместно с Chery Automobile, а концернът Volkswagen смята да създаде нова марка електромобили съвместно със SAIC.

Причините за това са законите в Китай, които през последните години стават все по-сурови за чуждестранните производители и все по-удобни за най-многолюдната държава в света. Още подробности вижте ТУК

Снимка: BMW

0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 12 години )
    Дизелите са популярни в Европа, защото се ползват с преференции - по-ниски данъци за дизела като гориво и по-ниски стандарти за вредни емисии. На пазари без преференции като в САЩ и Япония дизели практически няма. И не сравнявайте директно разход на дизел с разход на бензинов хибрид - дизела съдържа 20% повече енергия на литър, така че дизела трябва да има повече от 20% по-нисък разход от бензиновия хибрид за да има същата ефективност.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Евалата...важното е че се разбираме..
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Абе пич тва Ауди е W12-бензин...ко праим сега..
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нафтата (дизела) е отпаден продукт при производството на бензин. В този случай ЕС и САЩ са скачени съдове - разбрали са се Щатите да горят бензина а ЕС нафтата от общия петрол. Това е положението. Хибридите се правят за САЩ, а не за ЕС, защото тука трябва да гориме нафтата.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Ясно , ще ви кажа нещо не че има значение де но "на теория между теория и практика няма разлика..но на практика има"...толкова за лабораторните ви тестове.....
  • #13
    2 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Ееее не знаех че Германците не са добри..нямат инжинери или потенциал...добре щом ти казваш се съгласявам..
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Ми ще тракам , но поне карам не ми стои колата пред блока щото е бензин и се нетрае...евро стандарта е лобораторен тест , там всички харчим малко..реално настапи го по-магистралата и става смях..оставаме на бензинов мотор..
  • #11
    2 rate up comment 10 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Явно си изпуснал , въобще не се напъват да ги правят , затова и толкова късно започнаха въобще...то е повече разрастване на палитрата от модели отколкото реална полза..погледни жалките продажби на хибриди..и повечето не повтарят..изключение прави пруиса..но там е за "зелената идея"..
  • #10
    3 rate up comment 10 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Ще харчи 5.9 ако изключиш двигателя и караш на батерия за окло 15км. или не караш над 120 защото "супер-технологичния" хибрид оставя бензиновия мотор "сам" да се оправя и тогава разхода е 44л.на 100..***.. ти хибрида
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Japan Power ( преди 12 години )
    Ми като са такива "тролеи" хибридите защо немските "премиуми" се напъват да ги правят? Пък Лексус не си дават особен зор да правят дизели. Май на всички е ясно накъде вървят технологиите, само форумните тикви не са уврели по въпроса.