IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Quattro закова 5 млн. коли

Quattro закова 5 млн. коли
Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.
Quattro закова 5 млн. коли
Audi A6 Allroad и оригиналното Audi Quattro

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    в името н адобрия тон,ще кажа само,че японците просто са изпуснали да направят гениалното открите и това е по въпроса,аз не съм казал,че не могат да доусъвършенстват дадена технология, а не знам за твоя филипс,у нас всичко е на тази марка и такива проблеми няма,друго на ръка е ,че се правят вече в китай,нещо което и н амен не ми харесва ,но истинска японска техника не можеш да си купиш на подобни цени,станаха твърде скъпи,както би било ако производството на европейските марки си беше в Европа
  • #24
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    феновете на вурстове като им заговориш за техника и веднага почват да ти обясняват как били нещата преди 20-30-50-100 години. за тях няма значение как стоят нещата през 2013 година - важно е да се радваме на стари лаври!
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    любопитен ( преди 11 години )
    До жок-Имам и Ауди и филипс .Аудито е пълна каруца (имам още коли)Филипса (холандска марка е но е ***) го взех серия 8000 ако не знаеш това е най високата серия и скъпа на пазара!Умря безпричинно 4 дни преди да свърши гаранцията.След безплатен ремонт изкара 8 месеца и пак умря! Да *** на такава марка!!
  • #22
    7 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    първият телевизор - телефункенпървият касетофон - Филипсне знам кой е любопитен ***,ама не е бил достатъчно любопитен
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз имам немски "кастофо"....ама много гладен, изяде ми касетката на Ааазис, пуууу
  • #20
    8 rate up comment 7 rate down comment
    любопитен ( преди 11 години )
    Немски ***!Що си не купиш -Немски телевизор-Немска аудио уредба или каквато и да било техника по добра от другите на пазара>Същото е и при колите -***!
  • #19
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Audi fan ( преди 11 години )
    АЙДЕ бегай у статийкити на Тойтота да си ми ги разтягаш тия локуми и да ми обесняваш каква била тя.Нямаме нужда от твойта компетентност
  • #18
    9 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    става дума за Ауди,което е могло да идеш в магазина и да си го купиш,а после и да го караш по обществени пътища ,иначе рали версията С1 достига 650 к.с. това смеХно ли ти е ?
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    ttt ( преди 11 години )
    Какви са тия смехни 306 к.с..:: TECHNICAL SPECIFICATION LANCIA DELTA ECV1 EVO 87 mod. 2010 1759 cm3First Evo Power output: 600 CV at wheels at 8000 RPM.
  • #16
    7 rate up comment 8 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    хахах, да знаеш,че си първият оригинален тип ,дето се е досетил,браво за английския ,но не разбрах,кое е смешка,просто давам инфо. за любителите на марката,то е ясно,че хейтърите няма да знаят тези факти и моля те *** си под статията за тойота и си развивай свободни съчинения,колко велика е японската кола,обещавам да не влизам да пиша подобни вам глупости,аз така или иначе не го, така ще ми е лесно :)