IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Quattro закова 5 млн. коли

Quattro закова 5 млн. коли
Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro.

Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година.

Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела.

Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие.
Quattro закова 5 млн. коли
Audi A6 Allroad и оригиналното Audi Quattro

През годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя.

При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос.

При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните.

При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.

При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.

Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване.

Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
0 от 500
  • #65
    3 rate up comment 5 rate down comment
    ??!!?!?!??! ( преди 11 години )
    От една година живея в Германия. градчето не е много голямо (18 5000 жители) Има авто салони на всички марки .Единствено пред сервизите на Ауди и Фолксваген няма свободни места , дори паркират на съседни паркинзи.
  • #64
    5 rate up comment 5 rate down comment
    muhaha ( преди 11 години )
    Има само да си въздишате по ауди и фолксваген,карайки 20 годишната си разпаднала се японска кошница и молейки се да не е днес деня в който ще изпаднете от нея понеже е цялата изгнила.В същото време ауди 80 още нямат ръжда по тях,то се вижда кое е качествен продукт и кое не е! Не трябва да си много умен за да видиш разликата,просто погледни по улицата,не само в бг а навсякъде е така,старите японски бараки са станали отдавна на печки,хладилници,перални,сушилни,метални шкафчета...
  • #63
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Той пича не знае да чете на английски, не го винете. То си пише, че е тест на Dunlop и Nokian...
  • #62
    3 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Айде ЧАО!!!
  • #61
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До тоя с королата? Абе ти още ли сънуваш 80-ки ха ха. И какво викаш? Никой не искал или не можел да ти оправи инжекциона а? Ха ха хаа а ти в сервиз ходил ли си някога? Да ти кажа че там се отремонтират коли. Другия път като си представяш какво е да караш стара 80-ка да знаеш, че и тях може да ги отремонтират в сервиза. А сравненията на Ауди с Корола, може само да спука на някой смешката. Королата е като щайга пред Фокус и Голф, смазана във всеки тест а Ауди е в пъти,пъти по-добра кола от Корола.
  • #60
    3 rate up comment 6 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
  • #59
    4 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
  • #58
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Айде, чао!
  • #57
    10 rate up comment 5 rate down comment
    only german cars ( преди 11 години )
  • #56
    2 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    малко ми е неикономична в града и при високи обороти,но тогава още не бяха пуснали 1.2 турбото имаше само моя модел с 1.4 бензин,не съм много впечатлен от динамиката,но тя е и комби весията,може би е малко по-тежка ,не казвам,че е перфектна,но тогава за 20 бона нямаше по-добро предложение,а корейски автомобил - никога